Erfarringer med VGA digita

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Erfarringer med VGA digita

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Ja så har jeg endelig fået min nye scooter hjem.
Og den kører bare for lækkert
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=871071
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfarringer med VGA digita

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Viser den virkelig 60 som standard.
Kunne være intersant og høre hvis du får lavet en hastighedsmåling. Køre fordi sådan en tavle der viser hastighed eller med GPS og se hvor meget speedometeret viser forkert.
Mit speedometer viste 5-10 % så jeg tog nålen op og drejede den lidt og satte den på igen. Jeg mener den viser rigtig nu i forhold til GPS måling.
Jeg kan huske jeg så en video hvor en betjent siger at der skal være speedometer på men om der er nogen lovgivning om hvor præcist det skal være ved jeg ikke.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Erfarringer med VGA digita

Ulæst indlæg af MJENSEN »

scootergrisen skrev:Viser den virkelig 60 som standard.
Kunne være intersant og høre hvis du får lavet en hastighedsmåling. Køre fordi sådan en tavle der viser hastighed eller med GPS og se hvor meget speedometeret viser forkert.
Mit speedometer viste 5-10 % så jeg tog nålen op og drejede den lidt og satte den på igen. Jeg mener den viser rigtig nu i forhold til GPS måling.
Jeg kan huske jeg så en video hvor en betjent siger at der skal være speedometer på men om der er nogen lovgivning om hvor præcist det skal være ved jeg ikke.
Er det ikke bare at køre op til den lokale politi station og få den målt? Eller skal jeg vente til der er razzia?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfarringer med VGA digita

Ulæst indlæg af scootergrisen »

MJENSEN skrev:Er det ikke bare at køre op til den lokale politi station og få den målt? Eller skal jeg vente til der er razzia?
He det ved jeg ikke om man overhovedet kan sådan.
Men det kan jo være du får en bøde hvis de måler den til at køre for hurtigt også næste gang de måler dig til at køre for hurtigt så tager de måske scooteren.
Og de er sikkert ligeglad om du har trukket scooteren derned og du siger at du ikke har lavet noget ved den men bare ville have den målt.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Erfarringer med VGA digita

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Hvordan kan den evt begrænses til at køre præcis 45 km/t hvis den bliver målt til at køre for hurtigt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfarringer med VGA digita

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det begrænsningerne der bestemmer det.
For eksempel har ringen mellem de forreste remskiver forskellig bredde på 30 og 45 km/t.
Jo bredere den er jo langsommere kan den køre.

Så lad os sige de havde glemt og putte den ring i eller sat en ubegrænset CDI boks i istedet for en begrænset fra fabrikken så kunne den køre hurtigere.
Også kan man så selv sætte ringen i og skifte CDI for at begrænse det.
Eller rettere det skal forhandleren gøre der hvor du har købt den hvis den køre for hurtigt og du ikke vil have det.

Men prøv og få det målt hvis du har eller kan låne en GPS og køre med.
Det kan være den bare viser 15 km/t for meget selvom det jo er ret meget at vise forkert.

I typegodkendelsen står at den er begrænset i CDI boksen og at "Tegn nr. 5 i stelnummeret er et "T" og angiver maksimal hastighed = 45 km/t.".

Men hvad hvis der kommer nogen andre på 45 km/t scooter kan du så overhale dem eller hvordan er din hastighed i forhold til dem.
Det kunne måske give en ide om den køre over 45 km/t hvis du kan overhale de andre på 45 km/t scooter.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Erfarringer med VGA digita

Ulæst indlæg af MJENSEN »

scootergrisen skrev:Det begrænsningerne der bestemmer det.
For eksempel har ringen mellem de forreste remskiver forskellig bredde på 30 og 45 km/t.
Jo bredere den er jo langsommere kan den køre.

Så lad os sige de havde glemt og putte den ring i eller sat en ubegrænset CDI boks i istedet for en begrænset fra fabrikken så kunne den køre hurtigere.
Også kan man så selv sætte ringen i og skifte CDI for at begrænse det.
Eller rettere det skal forhandleren gøre der hvor du har købt den hvis den køre for hurtigt og du ikke vil have det.

Men prøv og få det målt hvis du har eller kan låne en GPS og køre med.
Det kan være den bare viser 15 km/t for meget selvom det jo er ret meget at vise forkert.

I typegodkendelsen står at den er begrænset i CDI boksen og at "Tegn nr. 5 i stelnummeret er et "T" og angiver maksimal hastighed = 45 km/t.".

Men hvad hvis der kommer nogen andre på 45 km/t scooter kan du så overhale dem eller hvordan er din hastighed i forhold til dem.
Det kunne måske give en ide om den køre over 45 km/t hvis du kan overhale de andre på 45 km/t scooter.
Har ikke set nogen på 45 km/t scootere som jeg havde mulighed for at overhale.
Besvar