Hvor vil du placere det på bilen?Tranberg1 skrev: ↑10. januar 2020 22:21 Du skal bare have et kinesisk oliefyr til 1000 kr, som er en klon af Webasto/Eberspächer, der koster en bagatel af fra 6000 kr og opefter.
Den ægte vare sidder bl.a. i elektriske golfbiler fra Garria
De er også populære i Piaggio Ape.
Den ægte 2kW udgave (5kW sælges som 2kW, da det er det vi vil have i Europa) er på størrelse med en 2 liters juicekarton med kvadratisk grundflade.
Jeg har købt fra denne sælger:
https://www.ebay.de/itm/12-V-Air-Diesel ... 3918082712
Så jeg blevet Elbilsejer
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
- Vedhæftede filer
-
- Fra siden.JPG (230.59 KiB) Vist 8178 gange
- Tranberg1
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 21. september 2019 09:47
- Køretøjer: Honda Vision 50
Suzuki FZ 50
Honda Innova 125
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
I stedet for det diminutive bagsæde. Eller under førersædet
Selve fyrets dimensioner er 310 х 115 х 122mm
Google Webasto D2
Hvis du tilmelder dig det tyske APE-forum er der en tråd om det: Quigley Bekommt eine Standheizung,
Eller i det andet APE-forum: https://www.ape-fans.de/viewtopic.php?t=17207&start=20
Selve fyrets dimensioner er 310 х 115 х 122mm
Google Webasto D2
Hvis du tilmelder dig det tyske APE-forum er der en tråd om det: Quigley Bekommt eine Standheizung,
Eller i det andet APE-forum: https://www.ape-fans.de/viewtopic.php?t=17207&start=20
Senest rettet af Tranberg1 11. januar 2020 09:16, rettet i alt 1 gang.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Under bagsædet, er der batterier. Og selve bagsædet bruger jeg når jeg køber ind. Dvs. som bagageplads. Så der kan det ikke være.
- Tranberg1
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 21. september 2019 09:47
- Køretøjer: Honda Vision 50
Suzuki FZ 50
Honda Innova 125
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Under førersædet
Du kan jo folde dig en papkasse med de angivne mål
Du kan jo folde dig en papkasse med de angivne mål
- Tranberg1
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 21. september 2019 09:47
- Køretøjer: Honda Vision 50
Suzuki FZ 50
Honda Innova 125
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Hvis det bliver minusgrader, så vil fyret spare dig strøm til opvarmning, foruden at det vil varme batteriet, så det ikke mister så meget kapacitet i kulden.
Bag duggede ruder er bedst at høre som TV-2's klassiker, og ikke hvad man oplever bag styret inde i pygmæambulancen.
Bag duggede ruder er bedst at høre som TV-2's klassiker, og ikke hvad man oplever bag styret inde i pygmæambulancen.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
jeg har gemt linket
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Det blev en ret så spændende tur i bilen, i Fredags. Skulle over til min far, som bor 29 km fra min bopæl af. På turen var varmeblæseren tændt, 80-90% af tiden. Og det viste sig ikke, at være en god idé at bruge den, for var vel små 10 km fra min far, da alle streger forsvandt på batteriindikatoren.
Slukkede så for varmeblæseren, og så kom der een streg tilbage. Det betød så at farten begyndte at falde, til først 27, så 25 for at ende på 22 km/t. Jeg nåede lige akkurat ud til min far, og så kom ladestikket i, i en vis fart, da jeg havde læst, at ladetiden var på 6-8 timer, på et tomt batteri. Batteriet var så tilsyneladende opladt efter 4½ time. Pæren lyste grønt ihvertfald . Forøvrigt var der en streg i speedometeret, der stod på 20%. Den var begyndt at blinke, på sidste del af turen. Så det var meget tæt på, et dødt batteri.
Kørte så hjem 7 timer senere, UDEN blæseren tændt Den tur var noget bedre, MEN indikatoren opførte sig underligt flere gange, på turen hjem. Den kunne ikke rigtig bestemme sig til, hvor mange streger der blev brugt
Da jeg var næsten hjemme, viste indikatoren 5 streger???? Da jeg kom ind i indkørslen, forsvandt der 1½ streg????
Slukkede så for varmeblæseren, og så kom der een streg tilbage. Det betød så at farten begyndte at falde, til først 27, så 25 for at ende på 22 km/t. Jeg nåede lige akkurat ud til min far, og så kom ladestikket i, i en vis fart, da jeg havde læst, at ladetiden var på 6-8 timer, på et tomt batteri. Batteriet var så tilsyneladende opladt efter 4½ time. Pæren lyste grønt ihvertfald . Forøvrigt var der en streg i speedometeret, der stod på 20%. Den var begyndt at blinke, på sidste del af turen. Så det var meget tæt på, et dødt batteri.
Kørte så hjem 7 timer senere, UDEN blæseren tændt Den tur var noget bedre, MEN indikatoren opførte sig underligt flere gange, på turen hjem. Den kunne ikke rigtig bestemme sig til, hvor mange streger der blev brugt
Da jeg var næsten hjemme, viste indikatoren 5 streger???? Da jeg kom ind i indkørslen, forsvandt der 1½ streg????
- elcapitano
- 1. Rang
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 3. januar 2020 14:11
- Køretøjer: VGA CABEASY
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Tænker dit varme forbrug har kostet mellem 10-15 ampere (beregnet) på den omtalte tur. Samtidig har du haft en forholdsvis stor “last” på batterierne (varme + fremdrift)
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Du har nok ret. Jeg har intet at sammenligne med, og har ikke en disse forstand på det elektriske i sådan en "bil".elcapitano skrev: ↑17. januar 2020 21:05 Tænker dit varme forbrug har kostet mellem 10-15 ampere (beregnet) på den omtalte tur. Samtidig har du haft en forholdsvis stor “last” på batterierne (varme + fremdrift)