Så jeg blevet Elbilsejer
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Ruderne/kabinen skal vel varmes op før man kører for at undgå dug.
Lidt af luften skal vel gerne blæse op ved forruden.
Lidt af luften skal vel gerne blæse op ved forruden.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Jeg brugte også varmeblæseren en del under turen, men duggen forsvandt ikke helt alligevel.scootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 16:03 Ruderne/kabinen skal vel varmes op før man kører for at undgå dug.
Lidt af luften skal vel gerne blæse op ved forruden.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Tror du skal opvarme kabinen inden du kører og så bruge den indbyggede varmeblæser til at holde temperaturen mens du kører.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Har såmænd tænkt på en kabinevarmerscootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 20:31 Tror du skal opvarme kabinen inden du kører og så bruge den indbyggede varmeblæser til at holde temperaturen mens du kører.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Det kan gøres meget billigt.Jps skrev: ↑9. januar 2020 21:05Har såmænd tænkt på en kabinevarmerscootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 20:31 Tror du skal opvarme kabinen inden du kører og så bruge den indbyggede varmeblæser til at holde temperaturen mens du kører.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
et 230V blæser fra harald nyborg og en tidsur til stikkontakt.
Bruger det selv i min Audi A2.
blæser: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/va ... er-2000w-1
Tidsur: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/dognur-indendors
og en forlængerledning. du placerer blæser og tidsur inde i ELF'en og et langt gummi forlængerledning til et udendørs stikkontakt.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Det er meget fint med en kabinevarmer, men den holder jo ikke forruden fri for dug, under kørsel Men køber nok en alligevel.Supercharger skrev: ↑10. januar 2020 17:14Det kan gøres meget billigt.Jps skrev: ↑9. januar 2020 21:05Har såmænd tænkt på en kabinevarmerscootergrisen skrev: ↑9. januar 2020 20:31 Tror du skal opvarme kabinen inden du kører og så bruge den indbyggede varmeblæser til at holde temperaturen mens du kører.
Hvis kabinen er kold og du med det samme kører ud i vinden så er det måske for stor en opgave for en 800 watt elektrisk varmeblæser eller hvor meget strøm den nu bruger.
Du kan anskaffe en kraftigere varmeblæser som varmer kabinen op med stikkontakten (ikke scooterens batteri).
Den tænder du så et stykke tid før du skal køre.
Så er kabinen varm fra starten.
Sæt en timer på eller så den slukker ved en bestemt temperatur.
et 230V blæser fra harald nyborg og en tidsur til stikkontakt.
Bruger det selv i min Audi A2.
blæser: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/va ... er-2000w-1
Tidsur: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/dognur-indendors
og en forlængerledning. du placerer blæser og tidsur inde i ELF'en og et langt gummi forlængerledning til et udendørs stikkontakt.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Det blev en ret så spændende tur i bilen, idag. Skulle over til min far, som bor 29 km fra min bopæl af. På turen var varmeblæseren tændt, 80-90% af tiden. Og det viste sig ikke, at være en god idé at bruge den, for var vel små 10 km fra min far, da alle streger forsvandt på batteriindikatoren.
Slukkede så for varmeblæseren, og så kom der een streg tilbage. Det betød så, at farten begyndte at falde, til først 27, så 25 for at ende på 22 km/t. Jeg nåede lige akkurat ud til min far, og så kom ladestikket i, i en vis fart, da jeg havde læst, at ladetiden var på 6-8 timer, på et tomt batteri. Batteriet var så tilsyneladende opladt efter 4½ time. Pæren lyste grønt ihvertfald . Forøvrigt var der en streg i speedometeret, der stod på 20%. Den var begyndt at blinke, på sidste del af turen. Så det var meget tæt på, et dødt batteri.
Kørte så hjem 7 timer senere, UDEN blæseren tændt Den tur var noget bedre, MEN indikatoren opførte sig underligt flere gange, på turen hjem. Den kunne ikke rigtig bestemme sig til, hvor mange streger der blev brugt
Da jeg var næsten hjemme, viste indikatoren 5 streger???? Da jeg kom ind i indkørslen, forsvandt der 1½ streg????
Slukkede så for varmeblæseren, og så kom der een streg tilbage. Det betød så, at farten begyndte at falde, til først 27, så 25 for at ende på 22 km/t. Jeg nåede lige akkurat ud til min far, og så kom ladestikket i, i en vis fart, da jeg havde læst, at ladetiden var på 6-8 timer, på et tomt batteri. Batteriet var så tilsyneladende opladt efter 4½ time. Pæren lyste grønt ihvertfald . Forøvrigt var der en streg i speedometeret, der stod på 20%. Den var begyndt at blinke, på sidste del af turen. Så det var meget tæt på, et dødt batteri.
Kørte så hjem 7 timer senere, UDEN blæseren tændt Den tur var noget bedre, MEN indikatoren opførte sig underligt flere gange, på turen hjem. Den kunne ikke rigtig bestemme sig til, hvor mange streger der blev brugt
Da jeg var næsten hjemme, viste indikatoren 5 streger???? Da jeg kom ind i indkørslen, forsvandt der 1½ streg????
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Forsvandt alle stregerne efter kun 19 km fra fuldt opladt batteri?
Ved ikke hvordan det er med bly-syre-batterier men der er vist noget med at lithiumbatterier skal oplades/aflades 10-20 gange eller hvordan det er før de får fuld kapacitet.
Hvis du har triptæller så prøv også at bruge den.
Så kan du følge med der når du engang ved hvor lang rækkevidden den har.
Ellers må du bruge km-tælleren, så skal man bare selv regne det ud.
Men du har jo fint plads til en lommeregner/notesblok så du kan skrive ned hvor langt du har kørt.
Ved ikke hvordan det er med bly-syre-batterier men der er vist noget med at lithiumbatterier skal oplades/aflades 10-20 gange eller hvordan det er før de får fuld kapacitet.
Hvis du har triptæller så prøv også at bruge den.
Så kan du følge med der når du engang ved hvor lang rækkevidden den har.
Ellers må du bruge km-tælleren, så skal man bare selv regne det ud.
Men du har jo fint plads til en lommeregner/notesblok så du kan skrive ned hvor langt du har kørt.
- Tranberg1
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 21. september 2019 09:47
- Køretøjer: Honda Vision 50
Suzuki FZ 50
Honda Innova 125
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Du skal bare have et kinesisk oliefyr til 1000 kr, som er en klon af Webasto/Eberspächer, der koster en bagatel af fra 6000 kr og opefter.
Den ægte vare sidder bl.a. i elektriske golfbiler fra Garria
De er også populære i Piaggio Ape.
Den ægte 2kW udgave (5kW sælges som 2kW, da det er det vi vil have i Europa) er på størrelse med en 2 liters juicekarton med kvadratisk grundflade.
Jeg har købt fra denne sælger:
https://www.ebay.de/itm/12-V-Air-Diesel ... 3918082712
Den ægte vare sidder bl.a. i elektriske golfbiler fra Garria
De er også populære i Piaggio Ape.
Den ægte 2kW udgave (5kW sælges som 2kW, da det er det vi vil have i Europa) er på størrelse med en 2 liters juicekarton med kvadratisk grundflade.
Jeg har købt fra denne sælger:
https://www.ebay.de/itm/12-V-Air-Diesel ... 3918082712
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så jeg blevet Elbilsejer
Alle streger var væk, ja. Og det med antal opladninger før fuld kapacitet, kan der måske være noget om., for min bror nævnte det, da vi snakkede om turen. Men skifter jo ikke batterier de første par år Det er triptælleren der vises under kørsel. Det samlede antal km, vises, når der stoppes.Og kunne selvfølgelig skrive det ned efter turenscootergrisen skrev: ↑10. januar 2020 21:32 Forsvandt alle stregerne efter kun 19 km fra fuldt opladt batteri?
Ved ikke hvordan det er med bly-syre-batterier men der er vist noget med at lithiumbatterier skal oplades/aflades 10-20 gange eller hvordan det er før de får fuld kapacitet.
Hvis du har triptæller så prøv også at bruge den.
Så kan du følge med der når du engang ved hvor lang rækkevidden den har.
Ellers må du bruge km-tælleren, så skal man bare selv regne det ud.
Men du har jo fint plads til en lommeregner/notesblok så du kan skrive ned hvor langt du har kørt.