Service på Kymco'en
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Service på Kymco'en
Så blev koblingen splittet ad for første gang på 22.000 km. Havde det været på Dr. Big var det sket allerede ved 5.000 km. For da jeg havde Big, så kom der hurtigt hakker i rillerne på den ydre remskive, som jo så ødelagde optræk og fart, da remskiven jo ikke altid kom forbi hakket.
Der er så ingen hakker i rillerne på Kymco'ens ydre remskive, efter 22.000 km. Til gengæld er der en svejseklat, som jeg ikke ved om den rammer remmens tænder. Der var ganske vist noget der lignede remstøv på den indre remskive, som har fået en rille. Men det er rimelig normalt vil jeg mene, efter så mange kilometre. Den er ikke mærkbar ved brug af en negl. Nyt fedt bliver påført den ydre remskive og så håber jeg der går 20.000 km før næste adskillelse
Der er så ingen hakker i rillerne på Kymco'ens ydre remskive, efter 22.000 km. Til gengæld er der en svejseklat, som jeg ikke ved om den rammer remmens tænder. Der var ganske vist noget der lignede remstøv på den indre remskive, som har fået en rille. Men det er rimelig normalt vil jeg mene, efter så mange kilometre. Den er ikke mærkbar ved brug af en negl. Nyt fedt bliver påført den ydre remskive og så håber jeg der går 20.000 km før næste adskillelse
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:27, rettet i alt 1 gang.
Re: Service på Kymco'en
Det hak du snakker kommer jo kun hvis du køre med skive i.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Service på Kymco'en
Nej det gør det så ikke, for jeg har aldrig kørt med skive i de 4 big's, jeg havde. Og der kom altid hakker, i remskiven. Og jeg havde så Big fra 2001-2015. Da jeg skiftede den originale kobling på Big ud med en fra Peugeot SP2, var der aldrig de problemer.
Re: Service på Kymco'en
Jeg har også hak i min gamle men den er kommet pga skive. om det så har noget at gøre med min er 45 og din 30 og det er samme remskive de bruger og den ikke kommer helt ud i gear?
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Service på Kymco'en
T:Rex og Dr. Big er samme knallert/samme motor. Eneste forskel er begrænsningerne. Men det er da muligt, at den højere fart på T:Rex gør at det kun forekommer, når der er skive i.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Service på Kymco'en
Er der ikke en ekspert i 4takter, som give mig et godt råd vedr. det huggeri som Kymco'en laver når den passerer de 50. Det virker som om at omdrejningsbegrænseren slår til, men den er jo pillet fra. Nu har jeg tjekket variosystemet i hoved og bagdel og det har ikke hjulpet. Karburatoren tjekkes når jeg engang får ny gummipakning hjem til den for vil ikke genbruge den gamle en gang til. Nyt benzinfilter bliver også købt.
Kan det mon være koksaflejninger på ventilhovederne, der laver den ballade, eller "bare" en justering af dem. Sidst de blev tjekket for nogle måneder siden, var det ikke nødvendigt at stille på dem, i følge min mekanikerven.
Den der gummidims der styrer gasspjældet, kan vel ikke bare revne (den har aldrig været afmonteret).
Kan det mon være koksaflejninger på ventilhovederne, der laver den ballade, eller "bare" en justering af dem. Sidst de blev tjekket for nogle måneder siden, var det ikke nødvendigt at stille på dem, i følge min mekanikerven.
Den der gummidims der styrer gasspjældet, kan vel ikke bare revne (den har aldrig været afmonteret).
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Service på Kymco'en
Nå, der er åbenbart ikke nogen eksperter på "Grisen" Så må man jo selv finde ud af det.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Service på Kymco'en
Hvis du vil køre hurtigere så må du jo fjerne begrænsningerne. Hoveddysen f.eks. (K80 til K82 eller måske større).
Tragten mellem luftfilter og karburator har et indhak. Måske det er en begrænsning.
Prøv og beskriv problemet noget bedre og eventuelt lav en optagelse.
Fortæl hvad der er ændret med begrænsninger.
Prøv ned af bakke og op af bakke og se forskellen så kan du teste om den begrænser hastigheden/omdrejningerne det samme som vandret.
Tragten mellem luftfilter og karburator har et indhak. Måske det er en begrænsning.
Prøv og beskriv problemet noget bedre og eventuelt lav en optagelse.
Fortæl hvad der er ændret med begrænsninger.
Prøv ned af bakke og op af bakke og se forskellen så kan du teste om den begrænser hastigheden/omdrejningerne det samme som vandret.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Service på Kymco'en
Den har jo ikke haft det problem før . Den har kørt uden begrænsningerne i 3 år uden bøvl. Jeg anser så ikke dysen for at være en begrænsning ej heller den ved luftfilteret. og jeg gider ikke lave en video, når jeg har beskrevet, at den køre fint, indtil den når over de 50 (hvilket jeg så sjældent gør).scootergrisen skrev: ↑18. december 2018 09:42 Hvis du vil køre hurtigere så må du jo fjerne begrænsningerne. Hoveddysen f.eks. (K80 til K82 eller måske større).
Tragten mellem luftfilter og karburator har et indhak. Måske det er en begrænsning.
Prøv og beskriv problemet noget bedre og eventuelt lav en optagelse.
Fortæl hvad der er ændret med begrænsninger.
Prøv ned af bakke og op af bakke og se forskellen så kan du teste om den begrænser hastigheden/omdrejningerne det samme som vandret.
Det drejer sig ikke om, at få den til at køre hurtigere, men om at få den til at stoppe med at hugge under kørsel. Ned af bakke får den naturligvis mere fart på og opad mindre fart, det jo logisk nok. Men det er så nogle meget små bakker, her i området.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Service på Kymco'en
Kan det måske være rens af karburatoren, som er løsningen?
En eller anden dyse er delvist tilstoppet af snask. eller kondens i svømmerhuset.
En eller anden dyse er delvist tilstoppet af snask. eller kondens i svømmerhuset.