Bagudrettet kamera (ala DVR)
- Dintid
- 7. Rang
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Bagudrettet kamera (ala DVR)
Da min ryg er virkelig dårlig har jeg fundet, at jeg nemt kommer til skade ved at sidde og dreje mig rundt, for at se mig over skuldrene når jeg skifter bane eller drejer.
Jeg har kikket på forskelligt og står med 3 mulige løsninger:
Standard MC DVR
Jeg har set på diverse DVR løsninger med kamera foran og bagpå, og så en optageenhed med en skærm på, som så skal være et sted. Selve kontrolboksen (optageenhed) er ikke vandtæt, så lidt noget fjolleri.
For at undgå tyveri, skal jeg vel have boksen af når jeg parkerer også..
Alt i alt virker det noget besværligt, eller overser jeg noget?
Koster fra kr 250-400 dem jeg har set på (skal ikke koste mere for den her løsning).
Sidespejle
Jeg har også set på de sidespejle man kan købe, hvor der typisk i højre spejl er forudrettet kamera indbygget og man får løst kamera med, til at montere i bagenden af scooter.
Man kan så få vist video fra kameraerne (1 ad gangen, så man vælger den bagud), som vises i et 2,4-2,7” felt i spejlet.
Nogen der har erfaringer med disse? Virker umiddelbart som en noget mere elegant løsning syntes jeg.
Koster 300-500 alt efter sted man køber (EU/Kina) og om den er 2,4” eller 2,7” samt, hvor bred vinkel kameraet kan filme i (vigtigt).
Kamera Q13 + aflagt mobil
Sidste ide er, at man køber særskilt lille kamera (fx Q13) der kommer med vandtæt hus og har indbygget Wifi.
Tænkt så, at man kunne bruge en gammel iPhone 5 jeg har til at ligge, som skærm.
Jeg skal dog så have laver strøm til iPhone, da batteriet ikke er så heldigt, samt finde ud af noget montering og gøre den vandtæt.. den skal så også fjernes ved parkering.
Dette kamera kan også optage på SD kort hvis man ønsker.
Denne løsning bliver den billigste vil jeg tro.
Kamera er 150-200 med fragt, alt efter sted.
Jeg har set mobteringsbeslag til at montere ved spejler, hvor der er vandtæt taske på, som så er vandtæt. Koster omkring kr 100 med fragt.
Jeg har kikket på forskelligt og står med 3 mulige løsninger:
Standard MC DVR
Jeg har set på diverse DVR løsninger med kamera foran og bagpå, og så en optageenhed med en skærm på, som så skal være et sted. Selve kontrolboksen (optageenhed) er ikke vandtæt, så lidt noget fjolleri.
For at undgå tyveri, skal jeg vel have boksen af når jeg parkerer også..
Alt i alt virker det noget besværligt, eller overser jeg noget?
Koster fra kr 250-400 dem jeg har set på (skal ikke koste mere for den her løsning).
Sidespejle
Jeg har også set på de sidespejle man kan købe, hvor der typisk i højre spejl er forudrettet kamera indbygget og man får løst kamera med, til at montere i bagenden af scooter.
Man kan så få vist video fra kameraerne (1 ad gangen, så man vælger den bagud), som vises i et 2,4-2,7” felt i spejlet.
Nogen der har erfaringer med disse? Virker umiddelbart som en noget mere elegant løsning syntes jeg.
Koster 300-500 alt efter sted man køber (EU/Kina) og om den er 2,4” eller 2,7” samt, hvor bred vinkel kameraet kan filme i (vigtigt).
Kamera Q13 + aflagt mobil
Sidste ide er, at man køber særskilt lille kamera (fx Q13) der kommer med vandtæt hus og har indbygget Wifi.
Tænkt så, at man kunne bruge en gammel iPhone 5 jeg har til at ligge, som skærm.
Jeg skal dog så have laver strøm til iPhone, da batteriet ikke er så heldigt, samt finde ud af noget montering og gøre den vandtæt.. den skal så også fjernes ved parkering.
Dette kamera kan også optage på SD kort hvis man ønsker.
Denne løsning bliver den billigste vil jeg tro.
Kamera er 150-200 med fragt, alt efter sted.
Jeg har set mobteringsbeslag til at montere ved spejler, hvor der er vandtæt taske på, som så er vandtæt. Koster omkring kr 100 med fragt.
-
- 15. Rang
Re: Bagudrettet kamera (ala DVR)
Du kunne også prøve bedre sidespejle (større). Måske koniske spejle så man ser mere.
Det her spejl som sidde i midten. Kaldes muligvis blind spot mirror. Men ja sikkert en god ide med skærm og kamera.
Hvis du har vindskærm på så kan skærmen sikkert sidde en en fin højde.
Det her spejl som sidde i midten. Kaldes muligvis blind spot mirror. Men ja sikkert en god ide med skærm og kamera.
Hvis du har vindskærm på så kan skærmen sikkert sidde en en fin højde.
- Dintid
- 7. Rang
- Kontakt:
Jeg har fået monteret vindskærm på. Det er ski rart.
Jeg har også kikket på at montere et ekstra spejl, der så skrues fast enten i enden af håndtaget (ved ikke lige om det ville virke med gashåndtag), eller sætte et ekstra fast på de eksisterende spejle.
Ang større spejle, så er det lidt den med om man vil se bagud, eller i den dumme vinkel. Skal vist være meget store for at kunne begge dele? Hjælper dog ikke, at mine arme og skuldre fylder halvdelen af spejlene pt. Man kan så få forlænger på, men er heller ikke fedt at spejlene så rager en del ud over resten af håndtaget.
Jeg har også kikket på at montere et ekstra spejl, der så skrues fast enten i enden af håndtaget (ved ikke lige om det ville virke med gashåndtag), eller sætte et ekstra fast på de eksisterende spejle.
Ang større spejle, så er det lidt den med om man vil se bagud, eller i den dumme vinkel. Skal vist være meget store for at kunne begge dele? Hjælper dog ikke, at mine arme og skuldre fylder halvdelen af spejlene pt. Man kan så få forlænger på, men er heller ikke fedt at spejlene så rager en del ud over resten af håndtaget.
-
- 15. Rang
Tror ikke det noget problem med spejl ved gashåndtaget. Det skrues fast på indersiden af styrets rør.
Tænker bare det sidder for langt nede så du skal kigge ned hvor gang du skal kigge i det også plejer de vist gerne og være ret små men der er sikkert mange modeller.
Kunne måske tænkes det er en fordel at de er monteret der på enden hvor man holder for at det ikke ryster.
Der er vist også nogen der har et lille spejl på hjelmen foran øjet.
Tænker bare det sidder for langt nede så du skal kigge ned hvor gang du skal kigge i det også plejer de vist gerne og være ret små men der er sikkert mange modeller.
Kunne måske tænkes det er en fordel at de er monteret der på enden hvor man holder for at det ikke ryster.
Der er vist også nogen der har et lille spejl på hjelmen foran øjet.
- Dintid
- 7. Rang
- Kontakt:
Jeg har set spejle til montering i enden af håndtag, der kan drejes op over hånden via nogle led og de kan fåes i mange størrelser, så måske den løsning der er mest praktisk.
- tiggi
- 7. Rang
- Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200. - Geografisk sted: Odense S
Ikke for at gå i små sko men husk der er max bredde i typegodkendelse , ved ikke lige hvad den er for din model .
- Dintid
- 7. Rang
- Kontakt:
Det er en VGA N1 45km jeg har mig
Hvor kan man egentligt se de ting ang bredde og sådan?
Har bestilt mig et Q13 mini wifi kamera som det her https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_1823234.html (jeg bestilte dog fra eBay i EU)
-
- 15. Rang
Der bliver ikke lavet typegodkendelser til stor og lille knallert længere.
Skal du ikke have et kamera med skærm til?
- Dintid
- 7. Rang
- Kontakt:
Jeg købte det kamera med WiFi, og kan så bruge en aflagt iphone 5 jeg har, til at se på i første omgangscootergrisen skrev: ↑22. september 2018 11:43 Der bliver ikke lavet typegodkendelser til stor og lille knallert længere.
-
- 15. Rang
Ok tænker bare det ville være bedre med faste ledninger så der altid er strøm og billede i stedet for at man skal oplade og forbinde osv.
Men så kan du jo også bedre bruge det som aktionkamera hvis du vil det.
Men så kan du jo også bedre bruge det som aktionkamera hvis du vil det.