Hej
Håber der er ind herinde der kan hjælpe. Jeg har ikke kunne finde lignende problem
Normalt har mit speedometer vist 30 km/t, når begrænseren slår til (ja, den er stadig tilsluttet )
Fra den ene dag til den anden viser den nu kun 25 km/t
Jeg fik målt med GPS inden det skete og tophastigheden er den samme både før og efter problemet (38 km/t)
Hvad er der galt? Som jeg kan læse mig frem til, vil speedometret slet ikke vise andet end 0, hvis der er problemet med kablet eller sneglen
Scooteren er en Honda SFX fra 2004
Mvh
Claus
Speedometer viser pludselig for lidt
-
- 15. Rang
Re: Speedometer viser pludselig for lidt
Kan være det er slidt.
Kig på enden af wiren hvor det går ind i speedometerdrevets gear.
På min er wiren mast firkantet i enderne så det kan få fat der hvor det går ind i gearet.
Der var vist engang hvor wiren hoppede nogen omdrejninger over fordi den ikke havde godt fat også fik jeg også en lavere visning af hastigheden.
Du kunne tage hele kablet/wiren af så du kan tjekke at det er godt og smøre det eller købe et nyt hvis det trænger.
Hvis du køber et nyt så smør det inden du sætter det på.
Hvis du mærker på enden af wiren mens du drejer hjulet rundt så kan du formodentligt mærke om det hopper over.
Kig på enden af wiren hvor det går ind i speedometerdrevets gear.
På min er wiren mast firkantet i enderne så det kan få fat der hvor det går ind i gearet.
Der var vist engang hvor wiren hoppede nogen omdrejninger over fordi den ikke havde godt fat også fik jeg også en lavere visning af hastigheden.
Du kunne tage hele kablet/wiren af så du kan tjekke at det er godt og smøre det eller købe et nyt hvis det trænger.
Hvis du køber et nyt så smør det inden du sætter det på.
Hvis du mærker på enden af wiren mens du drejer hjulet rundt så kan du formodentligt mærke om det hopper over.
- Claus75
- 1. Rang
- Køretøjer: 2004 Honda SFX
2001 Peugeot Speedfight
Tak, det må jeg lige få tjekket
- Claus75
- 1. Rang
- Køretøjer: 2004 Honda SFX
2001 Peugeot Speedfight
Så blev det hele splittet ad. Kablet og speedometerets gear var ok, men snekken ved forhjulet var slidt. Fik det skiftet og nu viser den samme hastighed som GPS'en