VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Vil du tjekke med max omdrejninger?
Ang servicepakke så kan det vel godt betale sig, da man skal have lavet de service for at holde garanti. Er jo også servicehæfte og ting.
Kegnæs har dog kun købt den mindste pakke, og må så tage udgifterne når de kommer senere, de efterfølgende syn.
Ang servicepakke så kan det vel godt betale sig, da man skal have lavet de service for at holde garanti. Er jo også servicehæfte og ting.
Kegnæs har dog kun købt den mindste pakke, og må så tage udgifterne når de kommer senere, de efterfølgende syn.
- MissMille
- 2. Rang
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 31. august 2018 10:19
- Køretøjer: VGA N-1 2018 Euro-4 30km/t
Honda SFX
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Max omdrejninger ligger på 8000.
Den hopper lige lidt over i et splitsekund ind imellem, men ligger ellers mega stabilt på de 8.
Var lige oppe og vente 34-35 på speedometeret i går, men mærkede ingen forskel i fart, så går ud fra at det bare var en glitch
Den hopper lige lidt over i et splitsekund ind imellem, men ligger ellers mega stabilt på de 8.
Var lige oppe og vente 34-35 på speedometeret i går, men mærkede ingen forskel i fart, så går ud fra at det bare var en glitch
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Så 30 km/t ECU er muligvis begrænset til 8000 o/min og 45 km/t ECU er muligvis begrænset til 8500 o/min.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Yea, men jeg kørte og testede, og jeg kører 30km/t ved 7000omdr. Testede også 40 men kan ski ikke lige huske om det var 7,5k eller 8k omdrejninger.scootergrisen skrev: ↑4. september 2018 17:05 Så 30 km/t ECU er muligvis begrænset til 8000 o/min og 45 km/t ECU er muligvis begrænset til 8500 o/min.
Så måske top på omdr samtidig med mekanisk begrænsning i variatoren?
Også mindre indsugningshul på 30kmt (den pakning).
Ville være sjovt at teste accellereration på 30 og 45.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Jeg huskede da helt forkert. Kører 30km/t ved 6000 omdrejninger og 40 ved 7000.Dintid skrev: ↑4. september 2018 23:19Yea, men jeg kørte og testede, og jeg kører 30km/t ved 7000omdr. Testede også 40 men kan ski ikke lige huske om det var 7,5k eller 8k omdrejninger.scootergrisen skrev: ↑4. september 2018 17:05 Så 30 km/t ECU er muligvis begrænset til 8000 o/min og 45 km/t ECU er muligvis begrænset til 8500 o/min.
Så måske top på omdr samtidig med mekanisk begrænsning i variatoren?
Også mindre indsugningshul på 30kmt (den pakning).
Ville være sjovt at teste accellereration på 30 og 45.
- MissMille
- 2. Rang
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 31. august 2018 10:19
- Køretøjer: VGA N-1 2018 Euro-4 30km/t
Honda SFX
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Er gerne behjælpelig med at teste hvis det er mig muligt?
Vil jo gerne ende med at få fjernet et par begrænsninger på den her, men det kræver jo en del viden jeg kan give videre til min scooter-fiksfakser
Vil jo gerne ende med at få fjernet et par begrænsninger på den her, men det kræver jo en del viden jeg kan give videre til min scooter-fiksfakser
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Bliver nok lidt svært at teste, da jeg bor i Aalborg
Men ved lejlighed får jeg en forhandler til at se, om det er en ring der kan fjernes nede i variatoren (det man kan kalde gearet/frontgearet).
Der sidder 2 “dybe tallerkner” med bunden mod hinanden. Inde bag kickstarteren.
Der kører en tandrem mellem tallerknerne, der går bagud og trækker baghjulet, der tilsammen svarer til stort og lille tandhjul foran på en cykel. Der sker noget udligning med fjedre ved baghjulet, når remmen skifter position ved “tallerknerne”.
Jo langsommere du kører (omdrejninger) jo mere afstand er der mellem de dybe tallerkner og remmen er tilsvarende langt inde/nede mod centrum af dem, dvs lav gearing.
Ved helt lave omdrejninger kan du sammenligne lidt med at koble ud på en bil, men da du kun kan det ved lave omdrejninger, så motorbremser den fx altid ned ad bakke, fordi den er begrænset i gearingen.
Jo hurtigere du kører (omdrejninger) jo mere presses de dybe tallerknerne sammen, og remmen tvinges ud af pga pladsmangel. Dvs højere gear.
Ringen der begrænser gør, at de dybe tallerkner kun kan klemmes sammen til et vist punkt, og derfor ikke få din maskine i så højt gear, som hvis den ring ikke var der.
Dvs uanset hvor mange omdrejninger den tager, så gearer den ikke op.
Svarer til, at du køber en bil med 5 gear, men du kan kun bruge de 3 første. På en 45 version kan du bruge de 4 første gear. Fjernes ringen kan man bruge alle 5 gear.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Sejt Rasler den ikke lidt + andre spændende lyde?Jps skrev: ↑5. september 2018 23:13 Her et eksempel på vario/kobling i funktion.
https://www.scootergalleri.dk/video/div ... ing_i_gang
- MissMille
- 2. Rang
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 31. august 2018 10:19
- Køretøjer: VGA N-1 2018 Euro-4 30km/t
Honda SFX
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Dintid, det var dog en fantastisk udførlig og let forståelig forklaring af det, tak for det.
Det giver en meget bedre forståelse af hvad der sker og det giver rigtig god mening for mig nu.
Det vil sige at det muligvis er den eneste begrænsning, eller har de sat flere på?
I så fald burde det jo være nemt at pille den ud (for en som har prøvet den slags før, selvfølgelig), og få lov til at bruge et gear mere
Det giver en meget bedre forståelse af hvad der sker og det giver rigtig god mening for mig nu.
Det vil sige at det muligvis er den eneste begrænsning, eller har de sat flere på?
I så fald burde det jo være nemt at pille den ud (for en som har prøvet den slags før, selvfølgelig), og få lov til at bruge et gear mere