Hejsa
Jeg har en kymco super 8, 125 ccm. Den er 10 år gammel og har kørt 26.000 km.
Den er i den seneste tid begyndt at gå dårligt i tomgang, men kører fint når den er oppe i fart. Jeg har renset karburator, justeret ventiler, skiftet luftfilter, benzinfilter og olie. Jeg har justeret karburator efter kymcos forskrifter, og efterfølgende prøvet lidt frem og tilbage med de to skruer.
Min mistanke til hvor fejlen måske er har jeg dog efterhånden rettet mod det sekundære luftfilter. Hvordan skal det fungere. Er med på at den suger vakum, og lukker en ventil i det sekundære luftfilter. Men skal der så overhovedet ikke kunne passere luft igennem de to store slanger.
For det gør der. Jeg kan overhovedet ikke mærke forskel på om ventilen er i den ene eller anden position. Men kan det være det der er skyld i den dårlige tomgang??
På forhånd tak.
Mvh Jacob
Kymco super 8-125. Sekundært luftfilter
- Jacob.sorensen
- 1. Rang
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 25. juli 2018 16:44
- Køretøjer: Kymco Super 8, 125 ccm
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Kymco super 8-125. Sekundært luftfilter
Prøv og tag vakuumslangen af indsugningsstudsen og hold fingeren på studsen for at lukke hullet og se om den kører bedre i tomgang.
Når der er kraftigt sug i vakuumslangen så skal der ikke kunne komme luft mellem de to store slanger.
Tjek at låget sidder tæt og om der er vand/benzin i ligesom på viewtopic.php?f=3&t=3095&start=20#p21971
Du kunne prøve og holde den under vand og puste i slangerne og se om den holder tæt.
Ventilen lukker for luften ved deacceleration hvor der er kraftigt vakuum så altså ikke ved tomgang hvor vakuummet ikke er så kraftigt.
Tjek at indsugningsstuds, karburator, luftfilter sidder tæt.
Ellers prøv og rens karburatoren mere grundigt.
Tomgangsdyse, huller, gange ved blandingsskruen, choker.
Sæt en slange på ved hullerne og pust igennem for at tjekke at der er hul igennem og hold delene op mod en lampe.
Lav noget mere service og se om der er noget som hjælper.
Dræn den gennemsigtige slange i bunden af luftfilteret, rens/juster tændrøret.
Se om der er forskel med kold/varm motor med lyset tændt/slukket.
Når der er kraftigt sug i vakuumslangen så skal der ikke kunne komme luft mellem de to store slanger.
Tjek at låget sidder tæt og om der er vand/benzin i ligesom på viewtopic.php?f=3&t=3095&start=20#p21971
Du kunne prøve og holde den under vand og puste i slangerne og se om den holder tæt.
Ventilen lukker for luften ved deacceleration hvor der er kraftigt vakuum så altså ikke ved tomgang hvor vakuummet ikke er så kraftigt.
Tjek at indsugningsstuds, karburator, luftfilter sidder tæt.
Ellers prøv og rens karburatoren mere grundigt.
Tomgangsdyse, huller, gange ved blandingsskruen, choker.
Sæt en slange på ved hullerne og pust igennem for at tjekke at der er hul igennem og hold delene op mod en lampe.
Lav noget mere service og se om der er noget som hjælper.
Dræn den gennemsigtige slange i bunden af luftfilteret, rens/juster tændrøret.
Se om der er forskel med kold/varm motor med lyset tændt/slukket.
- Jacob.sorensen
- 1. Rang
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 25. juli 2018 16:44
- Køretøjer: Kymco Super 8, 125 ccm
Re: Kymco super 8-125. Sekundært luftfilter
Tusind tak for feedback. Er lige kommet hjem fra ferie, men kigger på det imorgen eller tirsdag.
- Jacob.sorensen
- 1. Rang
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 25. juli 2018 16:44
- Køretøjer: Kymco Super 8, 125 ccm
Re: Kymco super 8-125. Sekundært luftfilter
Hej igen
Så fik jeg løst mine problemer med scooteren. Det viste sig at være den ene af svømmerne i karburatoren den var galt med.
Jeg havde set at den ene var en tredjedel fuld af benzin, den anden dag da jeg havde karburatoren adskilt.
Men tænkte ikke at det kunne gøre nogen forskel. Trykkede lidt på den dengang.
Siden blev mit problem værre med dårlig tomgang og ujævn motorgang ved lave omdrejninger.
Da jeg så havde den adskilt her i aften var den ene af svømmerne næsten helt fyldt med benzin. Jeg lavede et lidt større hul i svømmeren og fik presset benzinen ud, herefter limede jeg plasticen med sekundlim og nu kører den fantastisk igen. Så håber jeg bare at limningen holder.
Tak for hjælpen.
Så fik jeg løst mine problemer med scooteren. Det viste sig at være den ene af svømmerne i karburatoren den var galt med.
Jeg havde set at den ene var en tredjedel fuld af benzin, den anden dag da jeg havde karburatoren adskilt.
Men tænkte ikke at det kunne gøre nogen forskel. Trykkede lidt på den dengang.
Siden blev mit problem værre med dårlig tomgang og ujævn motorgang ved lave omdrejninger.
Da jeg så havde den adskilt her i aften var den ene af svømmerne næsten helt fyldt med benzin. Jeg lavede et lidt større hul i svømmeren og fik presset benzinen ud, herefter limede jeg plasticen med sekundlim og nu kører den fantastisk igen. Så håber jeg bare at limningen holder.
Tak for hjælpen.