VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Så fik jeg monteret bøsningen uden begrænsning, og den ruller nu ca 55 på lige vej
Det er ok for mig, så spørgsmålet er om det er nødvendigt at skifte fiberpakningen under studsen ??
Det er jo en NY scooter, så er der noget jeg bør være opmærksom på, nu bøsningen er uden begrænsning ?
Skal jeg evt køre lidt langsommere i starten eller er det underordnet ?
Hørte også at accelerationen kan øges ved at skifte til tungere ruller. Er der noget i det ?
Det er ok for mig, så spørgsmålet er om det er nødvendigt at skifte fiberpakningen under studsen ??
Det er jo en NY scooter, så er der noget jeg bør være opmærksom på, nu bøsningen er uden begrænsning ?
Skal jeg evt køre lidt langsommere i starten eller er det underordnet ?
Hørte også at accelerationen kan øges ved at skifte til tungere ruller. Er der noget i det ?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Nyt køretøj skal nok helst tilkøres: viewtopic.php?f=3&t=1835
Du kan være opmærksom på at det er ulovligt på offentlig vej når den kan køre hurtigere end tilladt, at T. Hansen nok ikke gider lave garanti/reklamationsret på den og at du kører længere på literen og delene holder længere fordi de ikke bliver unødigt slidt og mindre larm og mindre varmeudvikling osv.
Nogen scootere har vist nok lettere ruller som begrænsning men ved ikke om din model har.
Det vil nok give bedre acceleration at fjerne den begrænsning under indsugningsstudsen fordi så kan der komme mere benzin/luft ind.
Men det er en 4 takt motor så hvis du ville havde haft acceleration så skulle du havde en 2 takt motor.
Glæd dig hellere over at du kan kører så langt på literen.
Du kan jo skrive km ned og hvor meget du tanker så kan du gøre andre misundelige.
Speedometeret viser gerne 5-10% for meget så du kan eventuelt lave en mere præcis måling med GPS eller fartmåler der står i vejsiden nogen steder.
Du kan være opmærksom på at det er ulovligt på offentlig vej når den kan køre hurtigere end tilladt, at T. Hansen nok ikke gider lave garanti/reklamationsret på den og at du kører længere på literen og delene holder længere fordi de ikke bliver unødigt slidt og mindre larm og mindre varmeudvikling osv.
Nogen scootere har vist nok lettere ruller som begrænsning men ved ikke om din model har.
Det vil nok give bedre acceleration at fjerne den begrænsning under indsugningsstudsen fordi så kan der komme mere benzin/luft ind.
Men det er en 4 takt motor så hvis du ville havde haft acceleration så skulle du havde en 2 takt motor.
Glæd dig hellere over at du kan kører så langt på literen.
Du kan jo skrive km ned og hvor meget du tanker så kan du gøre andre misundelige.
Speedometeret viser gerne 5-10% for meget så du kan eventuelt lave en mere præcis måling med GPS eller fartmåler der står i vejsiden nogen steder.
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Så er der lidt driftsinfo..Ca 50km/l ved blandet kørsel.
Ofte med håndtaget i bund,,og ned af bakke ca 60km/t
Ofte med håndtaget i bund,,og ned af bakke ca 60km/t
- Klaus_3400
- 1. Rang
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 15. juli 2018 04:22
- Køretøjer: PGO DR. Big
Suzuki Street Magic
Aprilia Rally
Honda SFX
VGA N1
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Hey Walter er der mulighed for at du kan tag et billede af lambdasonden på udstødningen og dele med os? Thansen produkt ansvarlig påstår nemlig at lambdasonden sidder længere oppe på udstødningen under skjoldet og ikke som vist på deres salgs billede.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Der er billeder på viewtopic.php?f=18&t=3165#p23517 hvor hullet til lambdasonden på den ene udstødning sidder helt oppe ved starten af forrøret.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Tag gerne nogen billede op foran topstykke og hvor udstødningen sidder på topstykket.
VGA N1 og de andre VGA'ere bruger åbenbart ikke samme motor.
VGA N1 og de andre VGA'ere bruger åbenbart ikke samme motor.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Her er et billede fra brugermanualen til LJ50QT-4B.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Hej Walter.Walter skrev: ↑4. juni 2018 17:39 Så fik jeg monteret bøsningen uden begrænsning, og den ruller nu ca 55 på lige vej
Det er ok for mig, så spørgsmålet er om det er nødvendigt at skifte fiberpakningen under studsen ??
Det er jo en NY scooter, så er der noget jeg bør være opmærksom på, nu bøsningen er uden begrænsning ?
Skal jeg evt køre lidt langsommere i starten eller er det underordnet ?
Hørte også at accelerationen kan øges ved at skifte til tungere ruller. Er der noget i det ?
Du skiftede glidestang til uden begrænsning (model?) og en ny pakning. Ellers andet?
Senest rettet af Dintid 18. august 2018 17:47, rettet i alt 1 gang.
- Dintid
- 7. Rang
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
- Køretøjer: VGA N1 Euro-45
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Hvilken bøsning (glidestang) købte du?Walter skrev: ↑4. juni 2018 17:39 Så fik jeg monteret bøsningen uden begrænsning, og den ruller nu ca 55 på lige vej
Det er ok for mig, så spørgsmålet er om det er nødvendigt at skifte fiberpakningen under studsen ??
Det er jo en NY scooter, så er der noget jeg bør være opmærksom på, nu bøsningen er uden begrænsning ?
Skal jeg evt køre lidt langsommere i starten eller er det underordnet ?
Hørte også at accelerationen kan øges ved at skifte til tungere ruller. Er der noget i det ?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART
Tjek om det er en ring der kan tages af ligesom på viewtopic.php?f=3&t=3419#p23814
Hvis der er det behøver du ikke købe en ny bøsning.
Hvis der er det behøver du ikke købe en ny bøsning.