Rille i remmen på Kymco'en
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Rille i remmen på Kymco'en
Jeg undre mig meget over, at der er kommet en rille i remmen på Kymco'en. Alt er originalt i variosystemet, så det burde jo ikke kunne ske. Men det er så starterdrevets kant, der støder på remmen. Det samme skete, da jeg havde malossivario, Peugeotkobling og en Dr. Big rem, monteret. Men her var rillen dybere.
-
- 15. Rang
Re: Rille i remmen på Kymco'en
Hvis det er uoriginale dele kunne det måske være derfor så kileremmen kommer højere op end originalt hvis den f.eks. er lidt længere.
Ellers tjek at bøsningerne til starterdrevet er der i variatordæksel og motorblok og at starterdrevet er intakt og virker som det skal.
Ellers tjek at bøsningerne til starterdrevet er der i variatordæksel og motorblok og at starterdrevet er intakt og virker som det skal.
- Jps
- 13. Rang
Jeg skriver jo at alt er originalt, og alt andet er som det skal være. Ved så ikke hvordan jeg får de 2 små bøsninger ud, hvor starterdrevets stifter kører i.scootergrisen skrev: ↑27. maj 2018 12:24 Hvis det er uoriginale dele kunne det måske være derfor så kileremmen kommer højere op end originalt hvis den f.eks. er lidt længere.
-
- 15. Rang
Det er kun fedtet der holder bøsningerne i.
Tror min røg ud engang jeg havde lagt variatordækslet ned.
Eventuelt tag nogen billeder af starterdrevet og tjek at det virker som det skal.
Eventuelt tag nogen billeder af starterdrevet og tjek at det virker som det skal.
- tiggi
- 7. Rang
- Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200. - Geografisk sted: Odense S
Så på speedline´s hjemmeside der er 2 starter drev et der hedder originalt og et der hedder standart kan ikke se forskellen . Er det ikke muligt at høre dit værksted hvordan de ville gribe det an ved ikke om man kan " slå" 2 små hakker i bøsning og så måske dreje dem ud !!
- Jps
- 13. Rang
Det passer så ikke ang. fedtet, for jeg har prøvet at få dem ud. Det er umuligt efter min mening, med mindre der bruges varme.scootergrisen skrev: ↑27. maj 2018 13:36 Det er kun fedtet der holder bøsningerne i.
- Jps
- 13. Rang
Jeg har ikke noget værksted jeg bruger, men derimod en mekanikerven . Men kan da spørge hvordan han ville få dem ud.tiggi skrev: ↑27. maj 2018 13:38 Så på speedline´s hjemmeside der er 2 starter drev et der hedder originalt og et der hedder standart kan ikke se forskellen . Er det ikke muligt at høre dit værksted hvordan de ville gribe det an ved ikke om man kan " slå" 2 små hakker i bøsning og så måske dreje dem ud !!
- Jps
- 13. Rang
Billeder: Nå samme billede 2 gange
- Jps
- 13. Rang
Billede 2:
-
- 15. Rang
Det var mere hvis de ikke var i men hvis de sidder i er det fint nok.
Så kan du eventuelt prøve og sætte starterdrevets ende i bøsningen og række sidelæns og se om de eventuelt er slidte.
Så kan du eventuelt prøve og sætte starterdrevets ende i bøsningen og række sidelæns og se om de eventuelt er slidte.