4-takt mister kraft efter kort tid?
4-takt mister kraft efter kort tid?
hejsa. min 4-takters kører af helvedes til. Den kan køre 60-65 ud af lige vej, men så går der lort i den, og så ryger optræk og hastighed direkte i lokummet. overvej at tæve den med en hammer efterhånden og få en lastbil til at køre den over. så er der en venlig sjæl der Kan komme min scooter til undsætning?
-
- 15. Rang
Re: 4-takt mister kraft efter kort tid?
Prøv og beskriv problemet bedre og forskellen når motoren er kold og varm.
Jeg kan køre med 60 i timen, kold eller varm, når jeg så kører ind i en rundkørsel f.eks når jeg så kører ud og gir gas vil den ikke komme over 25-30 km i timen og både optræk og tophastighed er næsten fraværende. der er kommet nye ruller, 4,5 i variator, karburator er renset, og den får nok benzin tilført. gassen og kabler virker også upåklageligt.
-
- 15. Rang
Er det original rullevægt?
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Hvad hvis du stopper helt op, vil den så gå op på fuld hastighed igen? Eller er det hver gang, du har været nede i hastighed?
det er ikke hver gang nej, men har den først gjort det bliver den ved. men det virker ikke som om der er nogen speciel årsag, den gør det nogen gange kold, andre gange ved driftstemperatur
og nej, den vil ikke op i hastighed igen bagefter, den lyder som om den prøver, som om den tager mange flere omdrejninger end der bliver videreført til dækket, den bliver helt død og triller næsten kun op i fart.
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Gå igang med at rense tank/benzinfilter (evt skift filteret ud), rens karburator og luftfilter, så burde den køre normalt igen.
det prøver vi at gøre så
-
- 15. Rang
Hvis den kører med høje omdrejninger men ikke komme op i fart tænker jeg det må være noget med variatoren.
Tjek at remskiver bevæger sig som de skal, om skål/ruller er slidte, kilerem, styr i skålen kan være knækket, fjederen og se om du kan finde noget.
Eventuelt lav en video eller tag nogen billeder.
Der må være noget der er knækket eller lignende.
Tjek at remskiver bevæger sig som de skal, om skål/ruller er slidte, kilerem, styr i skålen kan være knækket, fjederen og se om du kan finde noget.
Eventuelt lav en video eller tag nogen billeder.
Der må være noget der er knækket eller lignende.