Kort og godt hvor meget stoler i på de målere der er sat op ved skoler og indkørsler til byer , viser de rigtigt ,for meget , for lidt ???
Hvad er jeres erfaring med dem ? er det noget i stoler på eller bruger som retnings linje ??
Hastighed`s måler
-
- 15. Rang
Re: Hastighed`s måler
Mener at have teste at den var præcis i forhold til måling med GPS.
Så jeg tænker at de måler præcist.
Jeg har flyttet viseren på mit speedometer og hvis måleren i vejsiden viser 28 så passer det lige på speedometeret.
Hvis måleren i vejsiden viser et andet tal så kan det være hvis der er et andet køretøj bagved.
Synes også nogen gange de ikke måler min hastighed hvilket vel er fordi de ikke måler langt nok ud i højre side af vejen.
Så jeg tænker at de måler præcist.
Jeg har flyttet viseren på mit speedometer og hvis måleren i vejsiden viser 28 så passer det lige på speedometeret.
Hvis måleren i vejsiden viser et andet tal så kan det være hvis der er et andet køretøj bagved.
Synes også nogen gange de ikke måler min hastighed hvilket vel er fordi de ikke måler langt nok ud i højre side af vejen.
- tiggi
- 7. Rang
- Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200. - Geografisk sted: Odense S
Takker scootergrisen dvs. at når jeg kører forbi 2 forskellige og mit spedo. begge gange viser f.eks 60 og måleren viser 56 km/t burde jeg kunne regne med dem og regne med at mit spedo. viser ca 4 for meget ved den hastighed .
-
- 15. Rang
Det er vist normalt at et mekanisk speedometer viser 5-10% for meget.
Tror godt du kan regne med målerne i vejsiden er præcise.
Hvis du vil kunne du sætte cykelcomputer så kan du måle dækket omkreds præcist med målerbånd og indtaste din måling så bliver det vel mere præcist end det mekaniske speedometer. Har dog ikke prøvet på scooter men det er der nogen der gør.
Jeg tog nålen op og drejede den det som den viste forkert så passer den vist ved 30 km/t. Men er ikke sikkert på det ville passe både ved 30 og 60 hvis man gjorde sådan.
Tror godt du kan regne med målerne i vejsiden er præcise.
Hvis du vil kunne du sætte cykelcomputer så kan du måle dækket omkreds præcist med målerbånd og indtaste din måling så bliver det vel mere præcist end det mekaniske speedometer. Har dog ikke prøvet på scooter men det er der nogen der gør.
Jeg tog nålen op og drejede den det som den viste forkert så passer den vist ved 30 km/t. Men er ikke sikkert på det ville passe både ved 30 og 60 hvis man gjorde sådan.
- tiggi
- 7. Rang
- Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200. - Geografisk sted: Odense S
Har på den gamle versus (cykelcom) og den passer gør den nye sikkert også til sym , men viser sikkert ikke så meget inde i vinduskrmen ( har ikke fået den på endnu )
-
- 15. Rang
Du kunne prøve det med at tage viseren af og dreje den 4 km/t ned.
Altså drej skålen nedenunder så viseren peger på 60 km/t og hold skålen helt fast og løft viseren af og sæt den på igen så den peger på 56 km/t.
Så test det nogen dage inden du samler speedometeret helt og kør forbi en måler i vejsiden nogen gange eventuelt ved forskellige hastigheder.
Der er lidt arbejde i at skille speedometeret ad.
Altså drej skålen nedenunder så viseren peger på 60 km/t og hold skålen helt fast og løft viseren af og sæt den på igen så den peger på 56 km/t.
Så test det nogen dage inden du samler speedometeret helt og kør forbi en måler i vejsiden nogen gange eventuelt ved forskellige hastigheder.
Der er lidt arbejde i at skille speedometeret ad.
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Angående indstilling af cykelcomputer er det noget nemmere at bruge dette link, fremfor et målebånd:
https://www.scooterdata.com/html/dk/daek.php
https://www.scooterdata.com/html/dk/daek.php