Kymco Super 8 vil ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. februar 2015 14:56
Scootere: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af tiggi »

Ved min Sym orbitt 4 takt er kun 1000 km gammel men selv den gamle versus startede på et meget kort tryk på el start selv efter 10.000 km.samme gør min Sym nu et lille tryk på selv start og motor kører .
Brugeravatar
M.toft
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. april 2017 17:15

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af M.toft »

Prøvede lige fra morgenen af og skrue blandingsskruen 5 gange ud så ville den slet ikke starte, justerede den til 2 omgange og den kunne starte igen. Den snakker lidt fra ventiler tænkte om det kunne være en fordel at indstille indsugning med evt 0,05 ville det ændre suget til vacuumhanen hvis det er benzinmangel? De indstillet efter mit søgeblad på 0,10 nu..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så prøv at skru blandingsskruen i bund og se om det er endnu bedre.
Hvis benzinslangen fra benzinhanen til karburatoren er fuld af benzin så er det med vakuum/benzinhanen i orden.
0,10 mm er sikkert fint hvis ikke du har 0,08 og 0,06 mm søgerblade.
Tvivler på at mindre spillerum skulle ændre på vakuummet.
Brugeravatar
M.toft
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. april 2017 17:15

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af M.toft »

Hej
Glædelig jul 😀
Nu har jeg fået styr på kold start af scooteren..
Jeg har som sagt skiftet alle slanger og renset kabutator og ny tændrør. Så nu springer den igang på elstart og kickstart selvom den har stået 2 dage..
Var ud og kører den første tur idag, men synes mangler lidt trækkraft, ved godt at det ikke er en raket sådan en lovlig super 8.. Men synes den mangler lidt go især når det går op ad..
Den tager gassen fint og ingen fejllyde.. mister den trækkraft hvis remmen er lidt slidt?
Eller er det stadig min ventilindstilling der driller?
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. februar 2015 14:56
Scootere: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af tiggi »

Den ville normalt ikke tabe trækkraft men fart hvis rem er slidt .
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er sikkert normalt sådan som den kører.
En 2 takt motor ville sikkert kunne gøre det hurtigere med dertilhørende højere brændstofforbrug.
Der er et samspil mellem rullernes vægt og trykfjederens hårdhed sådan at variatoren gearer ned ved kørsel op af bakke når der er mere modstand, så du kan da prøve og lave om på det hvis du vil men ikke sikkert det bliver meget bedre end standard.
Synes engang min trak bedre op af bakke hvis den begrænsede bøsning sad i variatoren i forhold til hvis den ubegrænsede bøsning sad i. Ved ikke om jeg havde lavet om på rullevægten der.
Brugeravatar
M.toft
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. april 2017 17:15

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af M.toft »

Nu skilte jeg vario ad, rullerne var nærmest firkantede. Remmen var fuld af små revner og der var fuld af sort fnuller/ støv i dækslet.. tog vario fra reservemotor hvor rullerne var fine samt remmen næsten ny.. Samlet det hele men har ikke fået testet endnu da der skal passes børn nu 😀
Brugeravatar
M.toft
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. april 2017 17:15

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af M.toft »

Hmm nu fik jeg det testet, med andre ruller og rem. Den trækker stadig ikk ordentlig.. kommer max på 20-25 ud af lige vej og det er ligesom den har svært ved slæbe sig afsted.. Den himler ikke i omdrejninger.
Kan det være koblingen 🤔 Den har stået stille i et halvt år og har kontrolleret at den ikke hænger i bremserne..
Brugeravatar
M.toft
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. april 2017 17:15

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af M.toft »

Kan det være de andre ruller der er for tunge, og giver næsten samme problemer som de gamle slidte. For den kommer ikke op i høje omdrejninger, for kørte lige igen og et sted hvor det går meget lidt nedad kom den op på 35-40 kmt og i omdrejninger..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Som begrænsede kører de 30 og 45 km/t. Hvis du vil køre hurtigere kan du fjerne begrænsninger.
Først kan du skifte bøsningen mellem de forreste remskiver med en glat. Den skal helst passe samme med remskiven med rullerne.
Derefter kan du fjerne en af de lille/røde ledninger fra CDI-boksens stik.
Sæt tragten tilbage i luftfilteret hvis du har fjernet det.
Eventuelt lav en video med lyd hvor du prøver forskelligt.
Besvar