Agility 4 takt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
GertH
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 50 4takt

Agility 4 takt

Ulæst indlæg af GertH »

Hej.
Jeg har tidligere fået fremragene hjælp her vedr. Agility der var helt død. Den er nu fint kørende af min 16 årige søn. Vi købte en ældre Agility til at tage stumper fra og har fået en virkelig flot knallert ud af det. Jeg står nu tilbage med resten af stumpeknallert og den er komplet mht. til motor-transmission-hjul-styr-instrumenter osv. Den mangler bare de fleste skjolde. Min nysgerrighed mht. mekanik gør at jeg godt kunne tænke mig at få liv i motoren. Den ser ud til at have tilbragt en del år i en lade. Der er gnist på tændrør og kompression siger næsten 10kg/135 psi. Den tørner fint på elstart. Ventiler bevæger sig fint. Kunne jeg ikke forvente en lille prut hvis jeg giver den et skud benzin via tændrørshul, skruer tændrør i og tørner ?.
Mvh. Gert
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Agility 4 takt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne skifte motorolien og eventuelt gearolien til at starte med.
Så kunne du kigge om der var rust i benzintanken og tømme karburatoren og slangerne og rense karburatoren.
Fylde frisk benzin på og kontrollere at benzinen kommer hele vejen i gennem.
Kig på luftfilteret om der skal et nyt på.

Så er det vel bare at prøve og starte nogen gange og lade den hvile noget tid og prøve igen senere og dreje håndtaget forskelligt og lytte.
Brugeravatar
GertH
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 50 4takt

Ulæst indlæg af GertH »

Pånær skift af olie, har jeg nu været det hele igennem. Den kan dog stadig ikke starte. Mit næste skridt er at tjekke ventil indstilling. Selv om knallert var total støvet/beskidt og fyldt med græs og halm alle steder, var den forbløffende ren i karburator og under ventildæksel. Olien er også helt klar.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis motoren har stået en del år så ville jeg skifte motorolien lige meget hvad.
Samme med gearolien.
Så er der styr på det.
Besvar