![Trist :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Nå, men har så nu fundet ud af, at det er bremsebakkerne i kaliberen der har sat sig, eller rettere trykklodsen, eller hvad den nu kaldes. Men kan lige pt, ikke hitte ud af at få bremsebakkerne af
![Trist :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Hvad mener du så lige med det, do ?supercharger skrev: ↑25. november 2017 12:26 Hej JPS.
Bliver du ved.... Det er lige før dit avatar er usand.![]()
![]()
God weekend.![]()
Det er ikke nødvendigt at skifte klodser, for de er ikke slidte. Og det hvide pulver ser jeg ingen steder. Men har så ikke kunnet finde ud af at få de klodser af endnu.scootergrisen skrev: ↑25. november 2017 12:56 Det er nok det hvide pulver fra aluminiummet under o-ringen ved stemplet der gør at o-ringen trykker så hårdt ind på stemplet at bremsen ikke slipper.
Så du skal have drænet bremsevæsken og så kan du skrabe det hvide pulver væk med et lille stykke træ til at rense negle med eller noget andet der ikke ridser.
At bremsevæskeniveauet er lavt er nok bare fordi bremsebelægningen er slidt.
Når du sætter nye bremseklodser i som har tykkere belægning end de slidte bremseklodser så skal stemplet længere ud i kaliperen også blive noget af bremsevæsken presset tilbage op til beholderen.
Men hvis du dræner bremsevæsken så er det nok en god ide at fylde ny på i stedet for at genbruge det.
Jeg har fundet ud af at skrue de 2 bolte ud. Det jo logik, når den skal afscootergrisen skrev: ↑25. november 2017 13:21 Du skruer de to bolte af som holder kaliperen på gaffelbenet så kan du tage kaliperen af bremseskiven.
Inden du gør det så pres kaliperen ind mod bremseskiven så bremsevæsken bliver presset op til bremsevæskebeholderen så er det lettere at få på igen.
Du kan nok ikke se så meget af det hvide pulver ude fra. Det er inde hvor aluminiummet ikke er malet så det er udsat for fugt.