Du skriver, du er gammel. Jeg er 61 . Og har oplevet Puch VZ med MC nummerplade i 1973. Idag, er der så en hel del andre 70'ere, der kører med mcplade (Kriedler, Yamaha, Suzuki og Honda)
Ahhh.....Gode gamle flagskib Højt styr og frynser på jakken, så var der dømt frihed på landets veje
Med MC plader på???? Man må da ikke tune dem, uanset hvad? Eller er der undtagelser fra reglerne? Man må da ikke lave dem til 45'ere
Du skriver, du er gammel. Jeg er 61 . Og har oplevet Puch VZ med MC nummerplade i 1973. Idag, er der så en hel del andre 70'ere, der kører med mcplade (Kriedler, Yamaha, Suzuki og Honda)
Ahhh.....Gode gamle flagskib Højt styr og frynser på jakken, så var der dømt frihed på landets veje
Med MC plader på???? Man må da ikke tune dem, uanset hvad? Eller er der undtagelser fra reglerne? Man må da ikke lave dem til 45'ere
De fleste 70'r knallerter (dem jeg nævner) Må ændres til motorcykel. De skal selvfølgelig gennem et syn før de kan godkendes. Men ingen af de nævnte må laves om til 45'r. Kig på www.knallertforum.dk og du vil finde flere Yamaha FS1 med mc plade.
Puch Flagskib var så ikke en VZ Flagskibet havde fartvindskølet motor på og VZ'en blæserkølet motor.
Du skriver, du er gammel. Jeg er 61 . Og har oplevet Puch VZ med MC nummerplade i 1973. Idag, er der så en hel del andre 70'ere, der kører med mcplade (Kriedler, Yamaha, Suzuki og Honda)
Ahhh.....Gode gamle flagskib Højt styr og frynser på jakken, så var der dømt frihed på landets veje
Med MC plader på???? Man må da ikke tune dem, uanset hvad? Eller er der undtagelser fra reglerne? Man må da ikke lave dem til 45'ere
De fleste 70'r knallerter (dem jeg nævner) Må ændres til motorcykel. De skal selvfølgelig gennem et syn før de kan godkendes. Men ingen af de nævnte må laves om til 45'r. Kig på www.knallertforum.dk og du vil finde flere Yamaha FS1 med mc plade.
Puch Flagskib var så ikke en VZ Flagskibet havde fartvindskølet motor på og VZ'en blæserkølet motor.
Flagskib:
Puch VZ:
Uuuuhaa!!!!
Giver minder. havde et Puch flagskip 4-gears.
og et Honda CD50 med alt originalt ekstraudstyr.
Kræver lige at man har MC kort, og så røg fidusen jo, da sådan et koster rigtige penge, næsten lige så meget som en ordentlig knallert. Skal man ud i den slags investeringer, så er det da kun fordi man kan, at man køber en 50cc'er og får den opgraderet i motorregisteret. En let brugt 125'er koster jo ikke alverden, og man slipper for, at skulle bøvle med SKAT og Syn.
TOCA skrev: ↑29. oktober 2017 15:52
Har lige læst lidt på lektien
Kræver lige at man har MC kort, og så røg fidusen jo, da sådan et koster rigtige penge, næsten lige så meget som en ordentlig knallert. Skal man ud i den slags investeringer, så er det da kun fordi man kan, at man køber en 50cc'er og får den opgraderet i motorregisteret. En let brugt 125'er koster jo ikke alverden, og man slipper for, at skulle bøvle med SKAT og Syn.
Havde jeg haft et MC kort, havde jeg da også omregistreret, en af min 70'er knallerter Og en 125 cc er sgu for bette når man har MC kort. Hvis vi snakker scooterMC så er en PGO T:Rex 150 cc fin og hvis vis snakker alm. MC så er 250 cc fin. Og det skal IKKE være en kineser
TOCA skrev: ↑31. oktober 2017 18:50
Mjooh, 125 er nok lige i underkanten, men stadig hurtigere end en tunet 50'er
Der er ikke megen forskel. Især ikke, når jeg har haft en DR. Big op på 90-95 km/t Men det gad jeg så kun i 2 dage. Det var lige en anelse for hurtigt til mig på en 50cc Så jeg kom ned på mere moderate 75 km/t Det er så også omkring 12 år siden
Har prøvet 75 på en Puch Maxi, det var vældigt spændende, men ikke spor rart
Undrer mig i øvrigt, at en maskine med 2,5X så stor motor, kun kan køre så lidt hurtigere På en god dag, kan jeg nok få min CPI til at rende 80, uden at den sveder, 90 hvis jeg presser den, men en 125cc'er kan knapt runde de 100, de burde da kunne rende 150 på en almindelig dag, uden at spytte møtrikker ud af potten
TOCA skrev: ↑3. november 2017 17:25
Har prøvet 75 på en Puch Maxi, det var vældigt spændende, men ikke spor rart
Undrer mig i øvrigt, at en maskine med 2,5X så stor motor, kun kan køre så lidt hurtigere På en god dag, kan jeg nok få min CPI til at rende 80, uden at den sveder, 90 hvis jeg presser den, men en 125cc'er kan knapt runde de 100, de burde da kunne rende 150 på en almindelig dag, uden at spytte møtrikker ud af potten
Årsagen er vel at de kinesiske Mc'ere er dårlige kopier af de japanske, og derfor ikke kan levere hestekræfter nok