Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
- westenkaer
- 4. Rang
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
- Køretøjer: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Ja - så startede den
Når jeg forbinder batteriets minus med skruerne på ventildækslet.
Så den mangler altså en stelforbindelse. Jeg kan bare ikke se HVOR. Jeg kan dog se at starter motoren HAR en grøn ledning son er fint forbundet. Hvorfor den ikke får stel ad den vej fatter jeg ikke
Tydeligvis er stelforbindelsen elendig. Sikkert iret ihjel da jeg har haft mange stik der har lavet samme nummer - bla. til støttefoden. Men HVOR kan den oprindelige mon sidde?
Iøvrigt: TAK for hjælpen. Nu kører den i det mindste
Tilmed RIGTIG GODT, for nu er den jo blevet gået igennem fra ende til anden. Men Baotians stik...her er der altså ikke ros. De er ikke designet til en vinter i Skandinavien ala den i år
Når jeg forbinder batteriets minus med skruerne på ventildækslet.
Så den mangler altså en stelforbindelse. Jeg kan bare ikke se HVOR. Jeg kan dog se at starter motoren HAR en grøn ledning son er fint forbundet. Hvorfor den ikke får stel ad den vej fatter jeg ikke
Tydeligvis er stelforbindelsen elendig. Sikkert iret ihjel da jeg har haft mange stik der har lavet samme nummer - bla. til støttefoden. Men HVOR kan den oprindelige mon sidde?
Iøvrigt: TAK for hjælpen. Nu kører den i det mindste
Tilmed RIGTIG GODT, for nu er den jo blevet gået igennem fra ende til anden. Men Baotians stik...her er der altså ikke ros. De er ikke designet til en vinter i Skandinavien ala den i år
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Hvis motoren køre og du tager din hjemmelavet stelforbindelse af stopper motoren så eller begynder at køre dårligt ?
Det kan være der er dårlig stelforbindelse fordi der er maling under de originale stelforbindelses ledninger så prøv og skru dem af og slib ned til det bare metal med lidt sandpapir.
Der er måske ikke maling på motorblokken men på stellet.
Det kan være at selvom stelforbindelsen ved starter motoren har god forbindelse at stikket til den ikke har eller et andet sted.
Det kan være der er dårlig stelforbindelse fordi der er maling under de originale stelforbindelses ledninger så prøv og skru dem af og slib ned til det bare metal med lidt sandpapir.
Der er måske ikke maling på motorblokken men på stellet.
Det kan være at selvom stelforbindelsen ved starter motoren har god forbindelse at stikket til den ikke har eller et andet sted.
- westenkaer
- 4. Rang
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
- Køretøjer: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Den er ustabil hvis jeg tager stellet af. Nu har jeg gået igennem de to stelforbindelser jeg kan finde. Den får gnist nu, så jeg tror dette problem er løst.
Men som sagt er den stadig ustabil. Den stopper nogengange. Men nu kan jeg starte den igen. Jeg skal nok have gået igennem karburatoren en gang mere. Det virker som den får nok benzin. Men luft er en anden sag. Jeg vil prøve at være ekstra omhyggelig med luftkanalerne i karburatoren.
Men som sagt er den stadig ustabil. Den stopper nogengange. Men nu kan jeg starte den igen. Jeg skal nok have gået igennem karburatoren en gang mere. Det virker som den får nok benzin. Men luft er en anden sag. Jeg vil prøve at være ekstra omhyggelig med luftkanalerne i karburatoren.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Hvis den bliver ustabil i det du tager din hjemmelavet stel forbindelse af ja så er det stelforbindelsen.
Du kan også bare lade din egen stelforbindelse sidde hvis det ikke hjælper at slibe ned til det blanke metal og at rense stik osv.
Du kan også bare lade din egen stelforbindelse sidde hvis det ikke hjælper at slibe ned til det blanke metal og at rense stik osv.
- westenkaer
- 4. Rang
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
- Køretøjer: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Nu tror jeg sidste de sidste fejl er lokaliseret.
FIXET: Den dårlige stelforbindelse viste sig at sidde i LEDNINGEN lige UNDER stikket - og ikke på motoren. Altså en rigtig snyder
Fejl nr. 2. er jeg lidt mere lunken på. Der sidder en stor rød starterknap på styret. Det er sådan en simpel typer kobberkontakt som enten kortslutter de to ledninger der går ind i kontakten eller ikke ikke kortslutter. Det er noget værre hø hvor man ikke rigtig ved om der er forbindelse.
Sætter jeg et voltmeter på disse to ledninger bipper det at der går strøm igennem stel og den sort/hvide. Hmmm
Hiver jeg den sort hvide ledning ud på CDI, så starter den omgående (men så er den jo ikke til at slukke igen
Så der ligger et værre detaktivarbejde foran mig
FIXET: Den dårlige stelforbindelse viste sig at sidde i LEDNINGEN lige UNDER stikket - og ikke på motoren. Altså en rigtig snyder
Fejl nr. 2. er jeg lidt mere lunken på. Der sidder en stor rød starterknap på styret. Det er sådan en simpel typer kobberkontakt som enten kortslutter de to ledninger der går ind i kontakten eller ikke ikke kortslutter. Det er noget værre hø hvor man ikke rigtig ved om der er forbindelse.
Sætter jeg et voltmeter på disse to ledninger bipper det at der går strøm igennem stel og den sort/hvide. Hmmm
Hiver jeg den sort hvide ledning ud på CDI, så starter den omgående (men så er den jo ikke til at slukke igen
Så der ligger et værre detaktivarbejde foran mig
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Det lyder som dødmandsknappen (C) og ikke starter knappen (A).
Det er en knap så man hurtigt kan slukke motoren.
Den skal stå i midten før du kan starte så vidt jeg ved.Det er en knap så man hurtigt kan slukke motoren.
- westenkaer
- 4. Rang
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
- Køretøjer: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Det er korrekt. Det er dødmandsknappen.
Den har 2 ledere. Sætter jeg et voltmeter på disse to leder, så går der en strøm igennem (voltmeteret sat til at bippe ved forbindelse). Kan det passe?
Den har 2 ledere. Sætter jeg et voltmeter på disse to leder, så går der en strøm igennem (voltmeteret sat til at bippe ved forbindelse). Kan det passe?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Hvis multimeteret er sat til at give lyd så betyder det at der er forbindelse.
Så prøv og drej på dødmansknappen så skulle den gerne ikke give lyd for så er der ikke forbindelse.
Jeg tror der er forbindelse når dødmandknappen er drejet til højre eller venstre.
Og i midterposition tror jeg ikke der er forbindelse.
Så prøv og drej på dødmansknappen så skulle den gerne ikke give lyd for så er der ikke forbindelse.
Jeg tror der er forbindelse når dødmandknappen er drejet til højre eller venstre.
Og i midterposition tror jeg ikke der er forbindelse.
- westenkaer
- 4. Rang
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
- Køretøjer: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Jeg har en type der kun kan stå i to positioner: ON/OFF. Der er forbindelse imelle de to ledere.
Kommer til at tænke på: Hvor ofte er der fejl på en CDI? Hiver jeg den sort/hvide ledning ud af CDI`en, så starter den.
Men KUN hvis jeg samtidig giver gas. Den går i stå hvis jeg slipper gashåndtaget.
Men hvad værre er: Fjerner jeg den sort/hvide ledning på CDI`en, så vil den starte, men Kickstarteren sparker IGEN. Det indikerer for mig en forkert tænding??
Forkert tænding - det kan vel KUN være CDI`en?
Alternativt, som jeg var inde på før, så har jeg heller ikke haft chokeren kontrolleret da jeg rensede karburatoren.
Kommer til at tænke på: Hvor ofte er der fejl på en CDI? Hiver jeg den sort/hvide ledning ud af CDI`en, så starter den.
Men KUN hvis jeg samtidig giver gas. Den går i stå hvis jeg slipper gashåndtaget.
Men hvad værre er: Fjerner jeg den sort/hvide ledning på CDI`en, så vil den starte, men Kickstarteren sparker IGEN. Det indikerer for mig en forkert tænding??
Forkert tænding - det kan vel KUN være CDI`en?
Alternativt, som jeg var inde på før, så har jeg heller ikke haft chokeren kontrolleret da jeg rensede karburatoren.
- westenkaer
- 4. Rang
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
- Køretøjer: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010
Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte
Det er denne her type CDI der isdder i min:
http://www.swebike.se/product_info.php? ... s_id=14324
Havde frygtet de var noget dyrere. Det er 163 DKR. i dagens kurs.
http://www.swebike.se/product_info.php? ... s_id=14324
Havde frygtet de var noget dyrere. Det er 163 DKR. i dagens kurs.