SÅ driller Kymco'en :(

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
McScooter
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 54
Tilmeldt: 8. november 2016 22:59
Scootere: Peugeot Speedfight 2 LC

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af McScooter »

http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ed2786.jpg

At strømmen (plus eller minus) forsvinder er uden tvivl fordi der er en dårlig forbindelse et sted og den bliver varm, og når den bliver varm ryger forbindelsen, når den så bliver kold igen, er der forbindelse.
Så du skal på jagt i ledningssystemet (der er en god tegning med farver som jeg har smidt et link til).
Er plus og minuskabel til batteri ok? sidder de ordentlig fast?
Undersøg sikringsholdere om de ser brændte ud (mørke), skil stik af og se om de ser ok ud, undersøg stelforbindelser (stelforbindelser er tit synderen).
Jeg tror du skal fokusere din søgen fra batteri plus og over til sikringer (plus på batteri går til 2 sikringer 10A og 7A) da den ene er til høj/lav lys og den anden er til ur mm, så skal det være inden sikringerne at der er en dårlig forbindelse.
Ellers er det i krig med stelforbindelsen.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Supercharger »

Dårlig stelforbindelse er en meget plausibel forklaring. da stel oftest er spredt over hele stellet og ikke samlet i eet punkt.
Så den hurtige tjek er nok at rense alle kabeløjer og bolte samt det sted øjet skal have elektrisk forbindelse til.
hvis det skal være mere pålideligt. Så forlæng alle stelledninger, så de kan nå minuspolen på batteriet.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Jps »

McScooter skrev: 13. august 2017 21:16 http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ed2786.jpg

At strømmen (plus eller minus) forsvinder er uden tvivl fordi der er en dårlig forbindelse et sted og den bliver varm, og når den bliver varm ryger forbindelsen, når den så bliver kold igen, er der forbindelse.
Så du skal på jagt i ledningssystemet (der er en god tegning med farver som jeg har smidt et link til).
Er plus og minuskabel til batteri ok? sidder de ordentlig fast?
Undersøg sikringsholdere om de ser brændte ud (mørke), skil stik af og se om de ser ok ud, undersøg stelforbindelser (stelforbindelser er tit synderen).
Jeg tror du skal fokusere din søgen fra batteri plus og over til sikringer (plus på batteri går til 2 sikringer 10A og 7A) da den ene er til høj/lav lys og den anden er til ur mm, så skal det være inden sikringerne at der er en dårlig forbindelse.
Ellers er det i krig med stelforbindelsen.

Forbindelserne til batteriet, sidder som de skal og ser hele ud. Og batteriet viser 13,8 i tomgang lige pt. Men tjekker alle sikringer og skifter hvis nødvendigt. Stelforbindelsen ser hel ud. Men da jeg bor langt ude på landet, kan der godt været gået mus i ledningerne ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Jps »

supercharger skrev: 13. august 2017 22:02 Dårlig stelforbindelse er en meget plausibel forklaring. da stel oftest er spredt over hele stellet og ikke samlet i eet punkt.
Så den hurtige tjek er nok at rense alle kabeløjer og bolte samt det sted øjet skal have elektrisk forbindelse til.
hvis det skal være mere pålideligt. Så forlæng alle stelledninger, så de kan nå minuspolen på batteriet.
Kigger på det imorgen engang :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Jps »

McScooter skrev: 13. august 2017 20:54
Jps skrev: 13. august 2017 16:47 Den lavede samme nummer idag, med at strømmen forsvandt til elstart det korte lys, ur osv. Jeg var ude og handle for min far, da uret forsvandt i displayet. Nå, slår så over på det lange lys, som så virkede. Og kunne jo også starte den på kickstart. Men så på hjemturen kom uret igen til syne, og så tændte jeg for det korte lys og det virkede ligeså gjorde elstarteren og blinklyset ??????

Se det forstår jeg jo så ikke, at det kom igen. Sikringen var så heller ikke sprunget??? Meget mystisk elproblem.
Måden du slukker den på, er at give tændingen en stel, derfor er der intet mystisk i at den kan starte på kick.
Det kan være ledningsnettet, tændingskontakt, en dårlig stel.
Jeg må ha' ansat en knallertelektriker, for jeg er ikke habil nok til den slags, trods 45 år på knallert :D
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Supercharger »

Nu må du ikke reparere for meget på Kymco'en. ellers er det modstrid med din fine stemningsbillede i avatar'en. :shh: ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Jps »

supercharger skrev: 14. august 2017 11:36 Nu må du ikke reparere for meget på Kymco'en. ellers er det modstrid med din fine stemningsbillede i avatar'en. :shh: ;)
:D Jeg er jo nød til, at holde den kørende ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Jps »

Fandt rust i sikringsholderen og på det ene "ben". Mærkeligt jeg ikke så det første gang, jeg havde den åben :( Sikringen faldt så fra hinanden, da jeg tog den ud. Og de nye fra Thansen er for lange, så måtte lave plads i holderen til den. Batteriet var så nede på 11,73 og med tænding på 12,03. Mon det batteri, er klar til udskiftning?
Brugeravatar
McScooter
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 54
Tilmeldt: 8. november 2016 22:59
Scootere: Peugeot Speedfight 2 LC

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af McScooter »

Jps skrev: 14. august 2017 13:17 Fandt rust i sikringsholderen og på det ene "ben". Mærkeligt jeg ikke så det første gang, jeg havde den åben :( Sikringen faldt så fra hinanden, da jeg tog den ud. Og de nye fra Thansen er for lange, så måtte lave plads i holderen til den. Batteriet var så nede på 11,73 og med tænding på 12,03. Mon det batteri, er klar til udskiftning?
http://exide.dk/wp-content/uploads/site ... else-1.pdf
Her er lidt om hvilespænding i et batteri, om din spænding er for lav, er lidt svært at sige, for der har jo været problemer med strømmen og det er ikke sikkert at det har været ladet ordentlig, så hold øje med det, hvis den kan starte så virker det jo til formålet, og du har kick i nødstilfælde.

Lys og ur er 2 forskellige sikringer, og ud fra din beskrivelse er der fejl på begge systemer, så se det ordentlig efter, dårlige forbindelser i et multistik udvikler varme, og når stikkene bliver varme, så får du spændingsfald.
hvis du måler fra plus på bat til plus på forbrugeren (og minus til minus), når der er forbrug pære, starter mm, så kan du se spændingsfaldet, og max er ca 5%, mister du mere, så har du en dårlig forbindelse. (tabet kan så opstå efter lidt tid, som du oplever det og vende tilbage, når det er kold igen)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: SÅ driller Kymco'en :(

Ulæst indlæg af Jps »

McScooter skrev: 14. august 2017 15:05
Jps skrev: 14. august 2017 13:17 Fandt rust i sikringsholderen og på det ene "ben". Mærkeligt jeg ikke så det første gang, jeg havde den åben :( Sikringen faldt så fra hinanden, da jeg tog den ud. Og de nye fra Thansen er for lange, så måtte lave plads i holderen til den. Batteriet var så nede på 11,73 og med tænding på 12,03. Mon det batteri, er klar til udskiftning?
http://exide.dk/wp-content/uploads/site ... else-1.pdf
Her er lidt om hvilespænding i et batteri, om din spænding er for lav, er lidt svært at sige, for der har jo været problemer med strømmen og det er ikke sikkert at det har været ladet ordentlig, så hold øje med det, hvis den kan starte så virker det jo til formålet, og du har kick i nødstilfælde.

Lys og ur er 2 forskellige sikringer, og ud fra din beskrivelse er der fejl på begge systemer, så se det ordentlig efter, dårlige forbindelser i et multistik udvikler varme, og når stikkene bliver varme, så får du spændingsfald.
hvis du måler fra plus på bat til plus på forbrugeren (og minus til minus), når der er forbrug pære, starter mm, så kan du se spændingsfaldet, og max er ca 5%, mister du mere, så har du en dårlig forbindelse. (tabet kan så opstå efter lidt tid, som du oplever det og vende tilbage, når det er kold igen)
Der er også noget med at uret stjæler strøm (selvom det ikke er meget) fra batteriet, når alt er slukket.
Besvar