Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan oprette et emne under Dig og din scooter.
Der kan du vise den frem med billeder osv. og skrive mere efterhånden som du oplever ting med den og skifter dele og hvad der ellers sker.
Brugeravatar
mrproper
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. juli 2017 20:00

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af mrproper »

Roadrunner har faktisk det samme issue lige nu med hastigheden .. Op af bakke 34-36 det er bare for lidt. Jeg skulle komme ind og få tjekket celler i batteri ,da det måske kunne være det, men mekaniker er først tilbage 1 Juli :(. Ellers kører den faktisk ok ..

At få den omreg til en lille 30 knallert ,kan man virkelig det? mente ikke det var muligt i DK.

/John
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

mrproper skrev:Roadrunner har faktisk det samme issue lige nu med hastigheden .. Op af bakke 34-36 det er bare for lidt. Jeg skulle komme ind og få tjekket celler i batteri ,da det måske kunne være det, men mekaniker er først tilbage 1 Juli :(. Ellers kører den faktisk ok ..

At få den omreg til en lille 30 knallert ,kan man virkelig det? mente ikke det var muligt i DK.

/John
Du mener vel 1. August ang. Mekanikeren?? ;) Og nej ,man må ikke lave en 30'er om til en 45'er (eller omvendt).
Brugeravatar
mrproper
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. juli 2017 20:00

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af mrproper »

:D Hov ja 1 aug
Brugeravatar
mrproper
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. juli 2017 20:00

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af mrproper »

Hej

Fik du det fixet Roadrunner75 ??

Vil lige have min ind til check af batteriet d 1 aug inden jeg tager nogle billeder af de forskellige ting og sager på scooteren .. Sidder faktisk og tænker at motoren ikke er bygget til danske tilstande , som vejret og vores skandinaviske vægte ,en lille kinamand vejer vel en del mindre. Ihvertfald hvis det er EU45.

Jeg havde den lige på støttefod kortvarig og speedo gik op på 47 .. Når jeg måler med gps (når jeg sidder på scooter)svarer de 47 til 44km/t , som den vel og mærke kun kan klare ned af bakke.
Det tænker jeg er for lidt, jeg ville mene at den mindst skulle kunne komme op på de 45km/t ligeud af vejen som den ikke gør, max 41 uden modvind.

Er egentlig lidt skuffet, og overvejer om muligheden for en anden scooter fra TH også pga dækket der hopper en del, ligesom en anden bruger herindefra, der havde det problem, men min hoppen er bare blevet være synes jeg, noget af isoleringen på kablerne er ved at hoppe af også.

Det er også lidt irreterende at man ikke kan låse baghjul fast med kæde eller lign. Dog har jeg fået kasko på :) til små 2600.-kr årligt det første år indtil videre. så der er jeg da sikret. Men hvem skulle da også stjæle den når batteriet har den største værdi.
Roadrunner75 skrev:Hej med jer.

Jeg fik min VGA Vax elscooter 45kmt engang i maj md. og har siden kørt ca 500km.
Til at starte med kørte den kun i snit 37kmt hvilket ikke er sikkerhedsmæssigt forsvarligt på nogle af de store veje i indre kbh. Kontaktede Thansen som tog den retur og skiftede motor og indstillede kontrolleren. Efter 14dage fik jeg den retur. Med fuldt opladt batteri køre den 44-46kmt i 5-10 min for derefter at falde til en gennemsnitshastighed på 40-42kmt. Er der modvind eller går det op ad bakke ligger den på 38-40kmt. Dette er stadig ikke forsvarligt i biltrafikken.
Har netop noteret dette til Thansen og har bedt dem om at omregistrere scooteren til en knallert 30kmt igen (uden at de skal pille ved kontrolleren). Skal indlevere den til Thansen tirsdag næste uge så de kan fixe det.



Roadrunner75
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Få hellere lavet det med hjulet specielt når du skriver det bliver værre.
Kør motoren med scooteren på centersstøtteben og læg mærke til fælg og dæk og se hvor problemet er. Eventuelt lav en video.
Brugeravatar
mrproper
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. juli 2017 20:00

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af mrproper »

Hej

Fik lige en snak pr tlf med kundeservice , Ved snart ikke om jeg skal grine eller græde , ham gutten fortæller mig at sensor på scooter er mere nøjagtig end et GPS signal :shock: :eh: da jeg nævnte den kun kørte de max 45 ned af bakke med fuldt opladt batteri som kun varer 5-10 km ellers triller den kun de 39 ca lige ud af landevej hvis det da ikke er modvind. Op af bakke max 34-36 km/t.

Stadig ville jeg mene det ikke er helt iorden i forhold til at grænsen er henholdsvis 49 km uden bøde og 57 eller før den er ulovlig. Ved godt at max er 45 km/t på vejen, men findes der ikke noget om at den SKAL kunne kører en bestemt hastighed regel/lov af en art nogen der ved noget om det?, ellers skal de sgu da ikke sælge den som en EU45 knallert da den ikke kan klare de 45 med mig på (85kg) tænk hvis det var 100kg , og i det mindste gøre opmærksom på at den kun kan trille MAX 45 ned af bakke , har jeg ikke grund til at kunne få det rettet ,købet annulleret, eller en ombytter? til en benziner istedet måske. Gutten mente at de kunne måske købe den tilbage med et afslag i prisen .. Men hvem vurdere det eller hvad er et fair afslag i prisen , den er jo brugt nu og kørt næsten 300km ,ellers er der ikke noget galt med den ?

Fandt da lige den begrænser der sidder på , som andre nævner er det bare et hvidt stik der er skilt af ,og som hænger i højre side ved bagskærm

Og desuden har de dælme da lige sat den ned i pris også :( øv også

/John
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det må dem der har været til undervisning vide om der er minimumshastigheder på vejene.
På motorvej skal køretøjerne vist nok minimum kunne køre 50 km/t.
Ved ikke om der er lignende regler på andre veje.

Men bare fordi det er en stor knallert betyder det ikke at den skal kunne køre 45 km/t ligesom lille knallert heller heller betyder at den skal kunne køre 30 km/t.
Piaggio Ape kan f.eks. være godkendt til 37-38 km/t som stor knallert. Det kan stå i typegodkendelsen.
Og som lille knallert kan den være godkendt til 25 km/t.
MGB Delivery kan som stor knallert være godkendt til blot 35 km/t.

Der er flere måder at se det på.
Kan da godt forstå du gerne vil kunne køre 45 km/t men omvendt så vil den få en kortere rækkevidde hvis den gjorde. Hvis du køre 30 km/t så kan du køre længere end hvis du kørte samme tur med 45 km/t.

Hvis du vil kører hurtigere så kan du prøve at fjerne stikket og se hvad der sker. T. Hansen vil så nok ikke lave noget på reklamationsretten længere men så får den nok en højere topfart og dermed også kortere rækkevidde hvis du kører hurtigere. Så kan det være du finder ud af du hellere vil have den længere rækkevidde end den højere topfart.

De sætter prisen op og ned hele tiden.
Brugeravatar
mrproper
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. juli 2017 20:00

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af mrproper »

Kender nu godt de trafikregler, men tænker bare så skal de jo ikke sælge den som en EU45 da jeg ville mene at hensigten er at den skulle kunne køre ihvertfald de 45 i trafikken på vejen, da det er mindst til gene og trafikken glider lidt bedre. Ellers giver det da ingen mening og sælge den som 45 og egentlig burde køre på cykelstien istedet. Den kører jo kun 45 MAX (Fuldt opladet) ned af bakke hvor en 30 også kan komme på de hastigheder lovligt ned af bakke, ikke alle men nogle.

De gør det da kun mere bøvlet med alle de hastigheds godkendelser. :?

Er godt klar over at højere hastighed giver kortere rækkevide. Klart nok, men til mit forbrug kan jeg godt nøjes med mindre rækkevide kontra hastighed , og stikket/begrænsningen er taget af, da det er, det de gør for at få den til at være en 45 knallert. 30 og EU45 er identiske bortset fra begrænsningen på stikket/controlleren.

Men som sagt så ser jeg lige på Tirsdag hvad de siger/gør .. Eller kan det være jeg skyder min fuldtopladt i 15min 45 km/t nedafbakke scooter af :D :)

/John
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

T. Hansen kalder den 45 km/t som hentyder til at det er en stor knallert.
Der er vist ikke noget køretøj som kaldes EU45.
Det ville være ulovligt hvis de solgte stor knallert som kunne køre hurtigere end 45 km/t.
Den korrekte betegnelse ville nok være stor knallert men det vist meget udbredt at forhandlere skriver f.eks. 30 km/t ved alle deres lille knallert modeller også selvom nogen af dem kun har en topfart på 25 km/t.
Besvar