Cdi kymco super 8
- Brianrasmussen
- 1. Rang
- Køretøjer: Kymco super 8
VGA Explora 2017
Cdi kymco super 8
Har en super 8, hvor skiven er fjernet, den går kun 43kmt, så tænkte på om der skulle en ubegrænset cdi på, men så er på siden at man bare kan fjerne en ledning. Well skal man bare klippe den over eller hvordan??? Det er unægteligt billigere end at købe en ubegrænset box til 600 hos kgi.....
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Cdi kymco super 8
Du kan nøjes med at klippe en ledning til Cdi'en . Den gemmer sig bag noget sort tape, på stikket til Cdi'en.Brianrasmussen skrev:Har en super 8, hvor skiven er fjernet, den går kun 43kmt, så tænkte på om der skulle en ubegrænset cdi på, men så er på siden at man bare kan fjerne en ledning. Well skal man bare klippe den over eller hvordan??? Det er unægteligt billigere end at købe en ubegrænset box til 600 hos kgi.....
-
- 15. Rang
Hvis det er 4 takt udgaven så kan du bruge en meget lille skruetrækker eller nål eller lignende til at få den ene ledning ud af stikket så kan du slippe for at klippe noget over.
Når du så engang vil gøre den begrænset igen skubber du bare ledningen ind i stikket igen.
Når du så engang vil gøre den begrænset igen skubber du bare ledningen ind i stikket igen.
- Brianrasmussen
- 1. Rang
VGA Explora 2017
Det er en 4t. Er det korrekt antaget at det drejer sig om den mørke lilla ledning???
I så fald skal det afprøves i morgen formiddag.
I så fald skal det afprøves i morgen formiddag.
-
- 15. Rang
Yep.
Der er også info på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... cosuper84t
Der er også info på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... cosuper84t
- Brianrasmussen
- 1. Rang
VGA Explora 2017
Det ser da umiddelbart ud til at begge ender, sidder i stikket, så antager at det er ligegyldigt hvilken ende jeg tager ud.
Men håber da at det giver nogle extra km/t. Min gl agility gik 65 med glat rør og ubegrænset cdi, så det burde super 8'en vel også gøre. Det er så vidt jeg ved gy6 motor på dem begge.
Men håber da at det giver nogle extra km/t. Min gl agility gik 65 med glat rør og ubegrænset cdi, så det burde super 8'en vel også gøre. Det er så vidt jeg ved gy6 motor på dem begge.
- Jps
- 13. Rang
Tror ikke du skal regne med mere end 60 ægte km/t på Super8.Brianrasmussen skrev:Det ser da umiddelbart ud til at begge ender, sidder i stikket, så antager at det er ligegyldigt hvilken ende jeg tager ud.
-
- 15. Rang
- Brianrasmussen
- 1. Rang
VGA Explora 2017
Nu er ledningen taget fra, men gav umiddelbart ikke det ønskede. Den kører 49 ægte km/t. Tænker der må da være noget galt....næste skridt er at dysse den op og fjerne begrænsning i luftfilterkassen.
Tænker lidt det er en møg scooter ifht Agility'en. Super 8 er selvfølgelig lidt tungere end agilityen, men det burde da ikke gøre så stor en forskel. Burde det???
Tænker lidt det er en møg scooter ifht Agility'en. Super 8 er selvfølgelig lidt tungere end agilityen, men det burde da ikke gøre så stor en forskel. Burde det???
- Jps
- 13. Rang
Brianrasmussen skrev:Nu er ledningen taget fra, men gav umiddelbart ikke det ønskede. Den kører 49 ægte km/t. Tænker der må da være noget galt....næste skridt er at dysse den op og fjerne begrænsning i luftfilterkassen.
Du skal jo heller ikke forvente mere end 46-56 km/t, så 49 km/t er jo fint . Sæt en Malossivario i med 6,2 grams ruller og prøv dig frem op til 7,5 gram i vario'en. Det giver mellem 4-8 km mere i timen (alt efter, hvordan den er blevet tilkørt).