Kymco super 8 vil ikke starte.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
M.toft
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. april 2017 17:15

Kymco super 8 vil ikke starte.

Ulæst indlæg af M.toft »

Hejsa
Jeg kan ikke starte min super 8
Da jeg kørte på arbejde, kørte den som den skulle ingen problemer med at trække op af bakker og havde ingen mislyde.
Da jeg så skulle hjem var batteriet fladt og måtte bruge kickstart men ville stadig ikke starte.
Når jeg har kickstarterdækslet af, kan jeg sagtens dreje vario uden problemer ca hver 2-3 omgang kommer der en lille smule modstand hvilket jeg formoder er kompressionen?
Når jeg tager tændrøret ud laver den også en lille gnist, men er i tvivl om hvor kraftig den skal være?
Man kan svagt hører stemplet laver kompression når tændrøret er ude og jeg drejer på vario.
Når jeg prøver at starte lugter det også svagt af benzin så det får den også...
Nogle bud på hvad jeg kan undersøge/gøre?

Vh
Martin
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco super 8 vil ikke starte.

Ulæst indlæg af Jps »

Prøv med et andet tændrør og/eller hætte.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco super 8 vil ikke starte.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne starte med at oplade batteriet også når du engang får motoren til at køre så mål volt på det mens motoren kører og se om det bliver opladt.
Hvis ikke det blive opladt så tjek diverse ledninger/stik såsom generatorstikket, sikringer.
Hvis alt har god forbindelse om batteriet ikke får cirka 14,5 volt når motoren køre så kan det være spændingsregulatoren er defekt.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Kymco super 8 vil ikke starte.

Ulæst indlæg af TOCA »

Startproblemer ved fladt batteri kan skyldes, at chokeren ikke får strøm til at åbne.
Brugeravatar
speedfight
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14. juni 2017 22:08
Scootere: Peugeot Speedfight 2 X-race

Re: Kymco super 8 vil ikke starte.

Ulæst indlæg af speedfight »

M.toft skrev:Hejsa
Jeg kan ikke starte min super 8
Da jeg kørte på arbejde, kørte den som den skulle ingen problemer med at trække op af bakker og havde ingen mislyde.
Da jeg så skulle hjem var batteriet fladt og måtte bruge kickstart men ville stadig ikke starte.
Når jeg har kickstarterdækslet af, kan jeg sagtens dreje vario uden problemer ca hver 2-3 omgang kommer der en lille smule modstand hvilket jeg formoder er kompressionen?
Når jeg tager tændrøret ud laver den også en lille gnist, men er i tvivl om hvor kraftig den skal være?
Man kan svagt hører stemplet laver kompression når tændrøret er ude og jeg drejer på vario.
Når jeg prøver at starte lugter det også svagt af benzin så det får den også...
Nogle bud på hvad jeg kan undersøge/gøre?

Vh
Martin
Hvis din scooter er en 2 takt, skal der være kompression hver gang stemplet er i top, på en 4takter er der kompression hver anden gang stemplet er i top.
Så jeg gætter på at det er en 4takter og så ville jeg starte med at kontrollere ventilspillerummet, fejlen kan skyldes at ventilerne står for stramme.
Selv om at der er gnist på tændrøret når det er ude, kan det være for svag til at gniste når det er monteret og kommer under kompression, det kan være tændspolen, tændrøret.
Besvar