Ang blokeringen af farten, burde den kunne justeres op. Aner ikke hvad de kaldes til elektriske køretøjer, men de er sikkert at sammenligne med en cdi/ecu. Den sidstnævnte kan justeres ved hjælp af et instrument, som kun forhandleren evt har.carle621 skrev:Jeg har netop købt en VGA VAX freeride igår, og glæder mig meget til at teste den. Jeg vil gerne dele mine erfaringer med forummet i den kommende tid:
Foreløbig er der kun at sige følgende:
- Der fulgte ingen manual med, så den har jeg nu udbedt mig via email.
- User manual for laderen er til en anden type end den udleverede.
- Der findes i batteri-aflukket et stik, som er af samme type som man normalt bruger som balanceringsstik til Li-Po batterier. Stikket kan dog IKKE tilsluttes laderen eller har nogen kontakt med batteriet, men ledningen forsvinder ind i dybet i scooteren, så hvad meningen er med det fatter jeg ikke. Thansen ved det heller ikke.
- Der er en lavet begrænsning på maks 32km/t, som er aldeles effektiv. Det kunne være interessant at vide om denne begrænsning er lavet software- eller hardwaremæssigt. Thansen ved det ikke.
vh
Carl
Min fars "Elbil" kan få justeret farten ved hjælp af instrumentet, som jeg desværre ikke kender navnet på. Ifølge kinesiske sider kan den komme op på 80 km/t, men så holder batteriet ikke til mange kilometre pr. tur. Min fars kører 28 km/t og det rækker til knap 60 km.