Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
waqr
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. august 2016 09:25
Køretøjer: Kymco Super 8 4T 50cc
Geografisk sted: Sverige

Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af waqr »

Har precis beställt detta kit:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=14123

Dock är hylsan 39mm lång mot originalets 38mm. Borde inte detta innebära att jag får mindre splines att fästa yttersta remskivan på? Är det bättre att byta till originalhylsan?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11386
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Brug delene fra kittet sammen så du er sikker på de passer bedst i diameteren.
Ellers hvis den anden bøsning er en lille smule mindre i diameter så bliver bøsningen i skålen hurtigere slidt.
Møtrikken kommer så til at sidde 1 mm længere ude men der er vel også et par mm ekstra gevind.
Desuden kan man sætte ekstra skiver i (H på billedet) for at finjustere variatoren.
Det er vist for at kileremmen skal kunne komme helt ned mellem remskiverne men er ikke sikker.
Brugeravatar
waqr
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. august 2016 09:25
Køretøjer: Kymco Super 8 4T 50cc
Geografisk sted: Sverige

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af waqr »

Tack!

Tycker dock det är dåligt med splines redan med 38mm glideröret så med 39mm gliderör så blir det nog inte mycket splinse kvar.......
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11386
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Troede du mente gevind.
Men ja det er da bedst hvis remskiven har helt fat i de riller/splines.
Eventuelt tag nogen billeder.
Men så meget forskel kan 1 mm vel ikke gøre.
Jeg prøvede en uoriginal krumtap på et tidspunkt og den var heller ikke helt præcist samme længde så der ramte møtrikken rillerne/spilnes så jeg måtte vist sætte en skive i så møtrikken kom længere ud.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Der skulle vist ikke blive problemer med at montere den. Jeg har præcis samme variator og krumtap som dig, og det kører fint.
Det er kun godt at bøsningen er 1mm længere end den gamle. Så kommer remmen endnu længere ned mellem remskiverne og giver et bedre "1.gear".
I øvrigt har variatorskålen en pakning omkring bøsningen, så støv, skidt og fugt ikke kommer ind omkring bøsningen og hullet :thumbup:
Brugeravatar
waqr
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. august 2016 09:25
Køretøjer: Kymco Super 8 4T 50cc
Geografisk sted: Sverige

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af waqr »

Kanon, tusen tack för svaret.

Märkte du någon skillnad på toppfarten med Polini variatorn?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Nej ikke rigtigt, for Polinien er den 3. i rækken af forskellige sports-varioer jeg har haft på.
Og i sin tid monterede jeg 72cc og sportsvario samtidig, så jeg har ikke prøvet hvad en sportsvario alene gør af forskel.
Så det bliver spændende at høre om hvad du oplever af forskel fra en standard.
Husk at lege lidt med forskellige vægte på rullerne, til du finder dem der trækker bedst. :thumbup:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3608
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af Jps »

Kymconørden skrev:Nej ikke rigtigt, for Polinien er den 3. i rækken af forskellige sports-varioer jeg har haft på.
Og i sin tid monterede jeg 72cc og sportsvario samtidig, så jeg har ikke prøvet hvad en sportsvario alene gør af forskel.
Så det bliver spændende at høre om hvad du oplever af forskel fra en standard.
Husk at lege lidt med forskellige vægte på rullerne, til du finder dem der trækker bedst. :thumbup:

Normalt giver de et væsentligt bedre optræk og 4-8 km/t mere på toppen, set i forhold til en standardvario.
Brugeravatar
waqr
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. august 2016 09:25
Køretøjer: Kymco Super 8 4T 50cc
Geografisk sted: Sverige

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af waqr »

Har inte testat ännu men kommer testa under helgen. Dock förstår jag inte hur den ska kunna ger mer toppfart. Visst diametern på variatorn är ju större men även med originalvariatorn så gick ju inte remmen ändå upp på skivan så remmen borde väl gå lika långt upp på denna vilket i princip borde ge samma toppfart, eller har jag fel?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3608
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Polini variator kit - Kymco Super 8 4T 50cc

Ulæst indlæg af Jps »

waqr skrev:Har inte testat ännu men kommer testa under helgen. Dock förstår jag inte hur den ska kunna ger mer toppfart. Visst diametern på variatorn är ju större men även med originalvariatorn så gick ju inte remmen ändå upp på skivan så remmen borde väl gå lika långt upp på denna vilket i princip borde ge samma toppfart, eller har jag fel?
Hældningen på en tunvariator (Polini/Malossi) er noget anderledes end på den originale, og det sammen med den rigtige rullevægt, giver højere fart. Jeg har kørt med Malossi Multivar siden 2001 på mine Dr. Big's og nu på Super8. Og de har alle givet højere fart.
Besvar