Jeg har skiftet kilerem, men den siger stadig en mærkelig lyd. Jeg synes det er svært at vurdere hvor lyden præcis kommer fra. Jeg har købt den brugt, og den skulle være standard bortset fra skiven. Den kører rigtig godt, men larmer meget, især i tomgang.
Det skal siges at jeg ikke giver gas i videoen. Når jeg giver gas, så kommer der en slags blæselyd. Svært at forklare. Men tænker at det er samme problem.
Men har i bud på hvad der kan skyldes den mærkelige lyd?
Hjælp, pgo og underlig lyd.
Hjælp, pgo og underlig lyd.
- Vedhæftede filer
-
- 20170418_183325.mp4
- (11.69 MiB) Downloadet 1260 gange
-
- 15. Rang
Re: Hjælp, pgo og underlig lyd.
Det er vist et problem med optagelsen.
Prøv og lav en ny optagelse gerne længere og hvor du flytter mikrofonen rundt på motoren forskellige steder.
Prøv og lav en ny optagelse gerne længere og hvor du flytter mikrofonen rundt på motoren forskellige steder.
Det gør jeg lige i morgen. Skal jeg evt. Uploade det til en anden side?
Hvis ja, hvilken.
Hvis ja, hvilken.
-
- 15. Rang
Nu har jeg også prøvet i Windows og der lyden videoen på samme måde.
Kan da godt være den skal lyde sådan synes bare det lød som slowmotion eller sådan noget.
Prøv og tag variatordækslet af så kan du måske se hvad det vibrerer når lyden er der.
Kunne måske også være variatordækslet der vibrerer mod motorblokken hvis ikke der et spændt ordentligt eller pakning mangler.
Du kan bare uploade det her igen.
Kan da godt være den skal lyde sådan synes bare det lød som slowmotion eller sådan noget.
Prøv og tag variatordækslet af så kan du måske se hvad det vibrerer når lyden er der.
Kunne måske også være variatordækslet der vibrerer mod motorblokken hvis ikke der et spændt ordentligt eller pakning mangler.
Du kan bare uploade det her igen.
Altså... Efter jeg har sat ny kilerem i, så er lyden endnu mere intens. Det larmer utrolig meget i tomgang, tonerne går op og ned hele tiden. Men sådan var det også før, bare ikke så højt.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Ja, du må ind bag dækslet og kikke.
Se om evt. variator/bøsning er slidt. Du kan også tjekke om de bageste remskiver/kobling kører uden slør.
Så kan du også prøve at hive kraftigt op og ned på krumtapakslen om der skulle være slør.
Det lyder i hvert fald som om det er bag dækslet fejlen ligger.
Se om evt. variator/bøsning er slidt. Du kan også tjekke om de bageste remskiver/kobling kører uden slør.
Så kan du også prøve at hive kraftigt op og ned på krumtapakslen om der skulle være slør.
Det lyder i hvert fald som om det er bag dækslet fejlen ligger.