Halløj.
Jeg har en cpi Oliver 2takt som jeg har sat 70ccm top/cylinder på....
Har ændret luftfilter og Mont. Ubegrænset Cdi boks. Skiftet til større dyse og just af nål osv.....
Men den kører fint i tomgang men dør ud ved gas og 4 takter
Hvad er det galt...?
Det er en 30 knallert
Heysan.
Det lyder som om du skal prøve med en anden hoved-dyse. Det tar gerne en del forsøg med forskellige størrelser,
inden den tar gassen perfekt. Hvis den rigtig hakker og sprutter, er dysen nok for lille.
Kan varmt anbefale et dyse-sæt med fx 10 størrelser, og så prøv dig frem.
Du har ændret luftfilteret? Hvor meget?
Hvis det er en lille ændring er 73 måske nok. Er det en stor ændring er 90 måske sagen.
Der er desværre ingen facit-liste man lige kan kikke i. Det afhænger af hvor meget mere luft motoren nu kan suge.
Så længe den ikke vil ta fuld gas, er blandings-forholdet forkert.
Prøv evt en 73, den ligger lige mellem 66 og 80.
Ok powerfilter, så får den godt med luft, og dysen skal være en god del større.
Ja, hvis studsen er utæt og trækker falsk luft ind ødelægger det blandings-forholdet,
motoren vil hakke og ha svært ved at ta gassen,
og det vil gøre det meget vanskeligt at finde den rette dyse.
Hvis den er utæt bør du starte forfra med en tæt studs. Prøv så evt 66-73-80-90
halløj.
pakning i indsugnings studs fra membran til karburator manglede.....
så nu kører og starter den men kun med org cdi.
så muligvis er der fejl i den ubegrænset cdi jeg har fået fra Tyskland (20 euro) så nu har jeg bestilt en fra speedline....