Fart Begrænsning på Rieju RS2 50 Matrix

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
erik22
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Rieju RS2 50 Matrix

Fart Begrænsning på Rieju RS2 50 Matrix

Ulæst indlæg af erik22 »

Hej Vi har lige købt en Rieju RS2 50 Matrix som kører for stærkt i forhold til de tilladte 30 km/t.
På trods af den både har en mekanisk fartbegrænser i gaskablet og en "prop i udstødningen".

Vi vil gerne kunne regulerer den ned til de tilladte 30 km/t med en elektronisk fartbegrænser tilkoblet CDI boksen.
man kan købe sådan en fartbegrænser der kobler sig på den ledning der går mellem pick up og CDI boks . Og slå til og fra på en kontakt.

Er det den bedste løsning og nogen der har erfaring med elektronisk begrænser på sådan en Rieju ?

Vil også gerne høre hvis nogen kender nogle gode folk der kan/vil servicere scootere i Randers området eller bare i det midt/østjyske ?
(udover de egentlige scooter værksteder der findes).

Mvh
Erik
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Fart Begrænsning på Rieju RS2 50 Matrix

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Hvis politiet måler den til under 38 vil jeg ikke ændre noget på den, regn så lige med 10% fejlvisning på speedometeret så en visning på ca 42 er OK !
Bortset fra det så kan man købe en CDI hvor hastigheden kan reguleres, de er så hvisnok ikke lovlige at køre med !
Feks min VGA hvor 45 er lovligt er visningen på ca 55 og den er godkendt på politiets rullefelt
Ledning mellem pickup og CDI !!!!!! hvis der er fartreducerende skive i variator SKAL den ikke afbrydes da omdrejningerne og dermed også farten øges
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

Gammelmand skrev:Hvis politiet måler den til under 38 vil jeg ikke ændre noget på den, regn så lige med 10% fejlvisning på speedometeret så en visning på ca 42 er OK !
Bortset fra det så kan man købe en CDI hvor hastigheden kan reguleres, de er så hvisnok ikke lovlige at køre med !
Feks min VGA hvor 45 er lovligt er visningen på ca 55 og den er godkendt på politiets rullefelt
Ledning mellem pickup og CDI !!!!!! hvis der er fartreducerende skive i variator SKAL den ikke afbrydes da omdrejningerne og dermed også farten øges
Den har ikke variator. Det er en motorcykelignende knallert med gear.

Billede
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Ikke en chance for at vide det uden at Google den :-)
Så er der garanteret sat andre forhindringer for at den ikke kan komme i højt gear !
Men som skrevet hvis speedometer viser under ca 42 er der ingen problemer med politiet
Besvar