Kymco super 8 starter ikke på el.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Brianrasmussen
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco super 8
VGA Explora 2017

Kymco super 8 starter ikke på el.

Ulæst indlæg af Brianrasmussen »

Hej.
Min Kymco super 8 fra 08 vil ikke starte på elstarteren. Der er et helt nyt 6A gel batteri på, men opfører sig som om at der ikke er strøm på, dvs starteren kører langsomt rundt, hvad kan dette skyldes? Skal lige indskyde at jeg langt fra er scooter expert.
Syntes også den er lidt træls at starte på kick, men starter dog, efter en 4-5 forsøg, tænker måske et nyt tændrør vil hjælpe.
Lige et indskudsspørgsmål...vil det have nogen effekt at hælde Shell V-power på den(har jo højere oktan tal, end alm 95 blyfri)????
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Kymco super 8 starter ikke på el.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og oplad batteriet.
Lad det være 1 time og mål volt på det.
Hjælper ikke noget med højere oktantal men du skal da være velkommen til at prøve så skal du tømme benzintanken og karburatoren og fylde ny benzin på også suge i vakuumslangen så karburatoren får benzin igen.
Du kan da godt prøve et nyt tændrør men nok ikke derfor starteren kører langsomt rundt.
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Ulæst indlæg af tiggi »

Tror du skal lede efter utætte ( defekte) ledninger der giver falsk stel et eller andet sted , når du næsten uden problemer kan starte på kick ( kun 4-5 ) spark til den ( bruger selv kun 2 på billig kineser) sååå smider den enten strømmen eller starter er måske slidt .
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: EU45: Yamasaki GYS
Motorcykel: KTM Duke 200

Ulæst indlæg af GYS »

Det kan ske du har fået et dårligt batteri. Hvis forhandleren ikke sørger for at holde batterierne opladt kan de blive ødelagt, inden du får dem.

Super 8 bruger meget strøm, og ikke alle batterier er kraftige nok til den.
Jeg har flere gange været ude for at nye batterier ikke har været kraftige nok til den. Du skal have et, med et stort CCA, og forhandleren skal have holdt den opladt.

Super 8 er meget svær at starte på kick-starteren, hvis den har et godt batteri. Kick-starteren virker bedst, hvis den har et dårligt eller defekt batteri.

Tjek desuden at ledningerne til batteriet er ubeskadiget - hvis der er for stor modstand, i ledningerne til startmotoren, vil den naturligvis også have svært ved at trække strømmen.

Hvis spændingen på batteriet når den ikke belastes er under 12.4V, så er der under 50% strøm på batteriet, og batteriet er død. Nogle batterier er døde, når de fås fra forhandleren. Hvilespændingen skal være over 12.4V - og når den er opladt, mindst 12.7V.

Prøv at måle spændingen direkte over batteriet når du starter. Hvis den falder til under 11V mens du starter, så er batteriet dårligt.

T-hansens batterier der hedder noget med GTZ-S plejer at fungere til Super 8, f.eks. GTZ14-S, hvis ellers forhandleren sørger for at holde den opladt.
Brugeravatar
Brianrasmussen
1. Rang
1. Rang
VGA Explora 2017

Tak for svar....tror vist jeg hellere må sende den på værksted, for EL arbejde er jeg total håbløs til.
Har prøvet med to forskellige 6A batterier med samme resultat.
Mht til tændrør, tænkte jeg bare den starter bedre på kicken.
Og mht V-power tænkte jeg på en måske bedre ydeevne,ikke så meget på startvillighed.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Du skal have et multimeter for at måle batteri og lave el-arbejde.
Men det koster ikke så meget igen og du kan bruge det til alt muligt.
Så hvis du vil lave noget selv på et tidspunkt så start med at køb sådan et.
Brugeravatar
Brianrasmussen
1. Rang
1. Rang
VGA Explora 2017

Ærligt så aner jeg ikke en kæft om strøm.
Så tror jeg må overlade den til een som har styr på det. Alternativt at nøjes med kicken, men lidt nederen.....og tænker at 100kr seddelerne hurtigt forsvinder mht et værksted....
Brugeravatar
Brianrasmussen
1. Rang
1. Rang
VGA Explora 2017

Fik nu målt batteriet, det er ok. Det samme er ledningerne til batteriet.
Når man trykker på elstart, lyder det mest som om at der intet strøm på batteriet, hvilket der jo er.
Kan det var startermotoren eller drevet den så er galt med?
Det kan vel ikke have noget med tændspolen at gøre, den starter jo ok på kicken.......
Er der nogen som ved om motoren på en super 8 og en agility er den samme....når man kigger umiddelbart ser de identiske ud....
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvad har du målt?
Det kan være batteriet der ikke er opladt eller ikke kan holde en opladning hvis det f.eks. er gammelt).
Eller det kan være dårlig forbindelse, f.eks. ved stikket der sidder på siden af startermotoren så prøv og rens det og klem det lidt så det sidder tilpas stramt.
Starterdrevet kan smøres i begge ender med kobberfedt.
Tændspolen er nok fin nok som du siger når den starter på kickstart.
De har ikke identisk motor men minder vist meget om hinanden. Super 8 fås både som 4 takt og 2 takt.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Brianrasmussen skrev:..Kan det var startermotoren...
Ja sagtens. Startermotoren er en slid-del, og holder ikke evigt.
De gange mine startermotorer har været slidt ned, har de opført sig som du beskriver.
Besvar