Hej derude!
Jeg skriver herinde, fordi jeg er lidt fortvivlet med min Pgo hot 50, som jeg har købt brugt.
Jeg har fået at vide at den ikke har kørt og været startet i 2 år.
Scooteren kan starten, men hjulet drejer ikke rundt når jeg giver gas, der går cirka 3-4 sekunder cirka inden hjulet begynder at dreje rundt. Når jeg sætter på den, så trækker den rigtig rigtig langsomt og der går lang tid inden den virkelig begynder at køre. Og det føles ikke som om den virkelig trækker. Hvordan kan problemet løses?
Så har jeg et problem med bagbremsen. Enten så låser den hjulet, eller så virker den overhovedet ikke. Har afmonteret hjulet, og kigget på tromlerne, og de ser faktisk helt nye ud. Bremsearmen, som sidder over kickstarter skjoldet, det har jeg renset og smurt. Men virkelig ingen effekt. Forslag?
Sådan generelt... Hvad burde jeg tjekke, ordne med sådan en brugt scooter?
Det skal lige siges at scooteren er meget pænt, og jeg tvivler ikke på at den er velholdt. Tænker bare at det måske er fordi den har stået så lang tid? Den har også kun kørt 7000.
Har desværre ikke flere tusinde kroner til mekaniker.
Hjælp til brugt PGO
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Hjælp til brugt PGO
Hvis du vil kan du skille tingene af og rense og smøre og kontrollere.
Ellers kan det være tingene bare skal have noget motion så du kan du prøve bare og køre og se om det bliver bedre med tiden når variatoren har været kørt fuldt ud en del gange osv.
Ellers kan det være tingene bare skal have noget motion så du kan du prøve bare og køre og se om det bliver bedre med tiden når variatoren har været kørt fuldt ud en del gange osv.
Re: Hjælp til brugt PGO
Tak for svaret, og undskyld det sene svar fra min side af.
Har på grund af manglende erfaring på området, valgt at lade en bekendt lave det for mig, som har arbejdet med det førhen (=
Det viser sig at det åbenbart er typisk scootere, som er fuldstændig std. at de skal have tid til at varme op, når det er koldt. Så den kører fint nok, har jeg forstået. Så nu skal han bare ordne for og bagbremsen, og så er jeg næsten kørende. Fordi jeg skal jo have lavet et ejerskifte, og da den anden ejer afmeldte kørtøjet for 1 år siden, så skal den åbenbart også synes.
Men lige et andet spørgsmål. Skal den forsikres før den registreres, eller omvendt?
Har på grund af manglende erfaring på området, valgt at lade en bekendt lave det for mig, som har arbejdet med det førhen (=
Det viser sig at det åbenbart er typisk scootere, som er fuldstændig std. at de skal have tid til at varme op, når det er koldt. Så den kører fint nok, har jeg forstået. Så nu skal han bare ordne for og bagbremsen, og så er jeg næsten kørende. Fordi jeg skal jo have lavet et ejerskifte, og da den anden ejer afmeldte kørtøjet for 1 år siden, så skal den åbenbart også synes.
Men lige et andet spørgsmål. Skal den forsikres før den registreres, eller omvendt?
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Hjælp til brugt PGO
En knallert skal ikke synes. Hvis den er med nummerplade, skal den omregistreres og forsikres. Og har du ikke registreringsattesten, skal tidligere ejer skaffe den, før kan du ikke få plade på. Og er den uden plade, skal den bare forsikres i dit navn.