Hjælp! Fejl på PGO new ligero!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Hjælp! Fejl på PGO new ligero!

Ulæst indlæg af thesk3 »

Hejsa i glade scootergrise :D

Jeg har en PGO New Ligero jeg har arbejdet på i laaaaaangt tid (3 mdr.). Jeg har stadig ikke fået den til at trille godt og forbrænde som den skal.
Men jeg nået til at problemet ikke ligger i cyllen, stempel, pakninger, membraner, vakum, olie tilførsel, CDI boks, tændning, og tændør, da alt dette er udskiftet, og den starter i første hug, og lyder meget sund i tomgang. Den har MASSER af kompression og har nemt ved koldstart.
Alt er std på den, dvs at der er intet tun på den. Der sidder std. dyse st. 50 i kabu (black magic motortype P5 på new ligero modellen)
Alle begrænsninger fjernet der er sat 5 grams ruller i vario og en 5% strammere fjeder i koblingen for at skåne motoren.

Jeg har blandingsskruen skruet 1½ til 2½ gang ud (der et eller andet sted i mellem) std PGO A1 luftfilter på med et stort hul i jeg har tapet til med gaffa for jeg ku give den lidt mere luft efter behov, pt er kun lavet et lille hul.
(det skal sige jeg har tjekket nåleventilen, den fejler intet),
Det samme med Autochoker.
Kabu er renset.

Det der sker er, at jeg kører fra tomgang (bundgas) den trækker helt vildt, kun ganske kort. Hvorefter den 4 takter sig hele vejen op til 50 km/t hvor den så ligger on/off random med skiftende 4 takt -> 2takt, altså dårligt /god (ren) forbrændning. Dette gør den uanset op eller nedad bakke og henholdsvis ud af lige lande vej.

det gør den uanset om jeg piller tap af, til det store hul, eller lader det sidde på.

min mistanke er svømmer fejl?`den evt står for højt?
Eller bare en defekt motor eller kaburator?!?!?!

PLEASE PLEASE HJÆLP MIG! Jeg er virkeligt ved at rive mit hår af nu da jeg står og skal bruge den til arbejde og jeg har ikke andet køretøj. Desperat inden i.
.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Hjælp! Fejl på PGO new ligero!

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Når den går i firtaklt skyldes det ofte for fed blanding , så enten for meget benzin eller for lidt luft vil være mit bud og ja det kan også være choker der hænger
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Hjælp! Fejl på PGO new ligero!

Ulæst indlæg af thesk3 »

Gammelmand skrev:Når den går i firtaklt skyldes det ofte for fed blanding , så enten for meget benzin eller for lidt luft vil være mit bud og ja det kan også være choker der hænger
tak for dit bud, jeg kigger lige på chokeren....

ang. blandingen, som jeg skriver, så sidder der en std. dyse 50 (hvilket er 22 numre under std dyse for en hot 50 størrelse 72) i kaburatoren
(luftfilteret er et std PGO A1, som er det der bliver brugt både på hot 50, dr.big osv. der er monteret tragt i luftfilteret).
Det virker MEGET mærkværdigt, at den skulle være for stor, eller jeg helt fra den?!? :roll: :crazy:
især når jeg nu også har boret ekstra huller i siden af luftilter boksen og scooteren stadig 4 takter og render bare endnu langsommere og dårligere end før.

sikke et mysterium :detective: :detective:
Besvar