Stabilitets problem ift. motorgang

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Stabilitets problem ift. motorgang

Ulæst indlæg af Jps »

PGO's Cdiér er stadig ikke begrænset. Men på min Kymco Super 8 er den.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Stabilitets problem ift. motorgang

Ulæst indlæg af Kymconørden »

thesk3 skrev:...Hvis jeg slækker på gassen mens den "slukker" så tænder den igen, og så kan jeg nogenlunde holde den kørerende (40 -50 km/t, mellemgas niveau)
Den beskrivelse minder meget om at den kører alt for mager. (for lille dyse). Det er nemlig ved fuldgas man kan mærke om hoved-dysen sidder lige i skabet. Nr 60 er måske lige i underkanten, navnligt hvis du også har fjernet begrænsningen i luftfilteret.
Prøv evt med 70 og se om dit "fuldgas problem" forsvinder eller bliver bedre.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Køretøjer: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Stabilitets problem ift. motorgang

Ulæst indlæg af thesk3 »

Det gør det ikk, så pludrerden ikk men den vill ikke rende hurtigt ret længe, har været der hvis du læsermine tidligere opslag så har jegværet det hele igennem....
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Stabilitets problem ift. motorgang

Ulæst indlæg af Kymconørden »

ok, ja det læste jeg, men det lød lidt som om du kortede af tragten Efter du havde endt på en 60er dyse.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Køretøjer: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Stabilitets problem ift. motorgang

Ulæst indlæg af thesk3 »

Jeg har hørt en mekaniker ad og har siger, at der rent faktisk er forskel på de forskellige modeller fra pgo. For eksempel modellerne pgo comet og til hot 50 der motoren mindre i størrelse. Nu har jeg behandlet min new ligero som det var en hot 50, og erfarede jeg bare at de to modeller ikke er ens, nemli størrelse på krumtap hus og på kabu. Jeg erfarede at min new ligero slet ikke ville med en dyse 72 (std på hot50) på std stempel med gg på og alle mekaniske begrænsninger fjernet lettere ruller osv. Den opførrer sig vildt mærkeligt med det nye stempel kit uanset hvad jeg gør. New ligero er en helt ny serie scootere som er beregnet til det danske marked, og derved er den jo nok fyldt til renden med begrænsninger....
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Stabilitets problem ift. motorgang

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Du skriver at standard dysen på Hot 50 er 72. Hvad er standard dysen på din Ligero?
Lyder bare mærkeligt at du så kun kører med dyse 60...
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Køretøjer: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Stabilitets problem ift. motorgang

Ulæst indlæg af thesk3 »

Std dyse på new ligero er, som skrevet tidligere, st. 50....
Besvar