Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det fungere meget godt den kameraopsætning.
Det var da nogen ubehagelige "overhalinger" du er ude for, det er det samme som med mig. Det er lige meget hvor meget man køre ude til højre på vejbanen så bliver der ikke overhalet med hensyn. Det er nærmest som om nogle ser det som en opfordring til at nu skal de køre endnu mere farligt tæt ved.
Også er der dem der ikke overhaler fordi der ikke er plads men så ligger de i stedet og køre helt bag en.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det fungere meget godt den kameraopsætning.
Det var da nogen ubehagelige "overhalinger" du er ude for, det er det samme som med mig. Det er lige meget hvor meget man køre ude til højre på vejbanen så bliver der ikke overhalet med hensyn. Det er nærmest som om nogle ser det som en opfordring til at nu skal de køre endnu mere farligt tæt ved.
Også er der dem der ikke overhaler fordi der ikke er plads men så ligger de i stedet og køre helt bag en.
Gør som jeg (hvis du tør) :). Hvis en bilist kommer for tæt på mig, ja så enten sparker jeg på bilen (hvis muligheden er tilstede) eller bruger mit bilhorn. SÅ flytter de sig. Hvis nogen så stopper mig og skælder ud, ja så siger jeg bare: Så du ikke min refleksvest? Eller at jeg ringer til Politiet, hvis vedkommende har et problem. Eneste problem her er så, at jeg ikke har dokumentation, for hændelsen. Der er også situationer, hvor jeg ikke gør noget, hvis jeg ser personen eller personerne der sidder i bilen. Så ved man at det kan udvikle sig til noget meget voldsomt, og det gider jeg ikke.

Vil dog sige, at generelt skal man bare lade episoden passere, hvis man vel at mærke ikke er blevet tromlet ned.
Måske man skulle montere et Gopro på scooteren.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Cykelkamera bagud.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Gris, Jeg er begyndt at tjekke kameraets retning og vinkel, når jeg har hjelmen på, i et spejl. Kun på den måde kan der sikres at optagelserne er gode.

Men jeg har faktisk lige fået et andet kamera, der kan det Sena Prism mangler : der kan sendes live fra kamera til tablet eller smartphone via wi-fi og linsen kan drejes 360 grader. Drift innovation Stealth 2 https://driftinnovation.com/products/drift-stealth2

Og ja - jeg ved at jeg er actionkameratosset!! ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan eventuelt sætte vidvinkelindstillingen højere.
Jeg synes jo højere man sætte den jo mindre følsom bliver optagelsen over for hvor præcist man peger kameraet.
Jeg bruger den midterste vidvinkelindstilling mest.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sjovt navn når man er vandt til at se knapper på skærmen hvor der står Slet.
slet.jpg
slet.jpg (59.37 KiB) Vist 6609 gange
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

På sena prism er der kun 2 instillinger for vidvinker : wide og narrow.
Jeg mener jeg kører med 1080 - 30 fps narrow nu.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror man miste billedkvalitet jo mere snæver vinklen er fordi hvis den bruger hele chippen ved højeste vinkel så må det vel betyder at man bruger mere og mere af chippen jo mere snæver (narrow) vinkel er så billedet bliver mere grynet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Musik af Brushy One String
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Besvar