Ventil jet udstødning,

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Ventil jet udstødning,

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Hej, jeg sad lige og tænkte på en oplevelse jeg havde engang, på en Piaggio, jeg var på vej hjem fra arbejde, ( fra aften hold) på den lange sidevej jeg bor på, fedt godt med sne, så skulle jeg jo lige, (barnet kom op i mig) lave sne fræser, vil tage gassen af, F... stadig fuld gas, WTF, jeg kunne jo ikke blive ved med at køre med fuld gas, inden for byskiltet, i cirkler, så jeg vred nøglen til sluk, så skete der lige noget, ( mærkeligt, tror jeg har fundet ud af hvad) , udstødningen begynder at summe / brumme, stemplet må have stoppet et sted hvor der er gennemgang i skyllekanaler, så må selve udstødningen sammen med sekundært luftsystem simpelthen have suget luft / benzin ind og på grund af de forskellige ventiler, have lavet kaos, da jeg bukker mig ned for at tjekke, hvad F der sker, der kan man mærke varmen fra lydpotten, så jeg springer af til den anden side, får fat i karburator kablet, hiver frem og tilbage, så holder det heldigvis,, :wtf:Er der nogen af jer der har været udsat for noget lignende :?: :wave:
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Ventil jet udstødning,

Ulæst indlæg af Supercharger »

Tyder på at du har startet en proces som man benyttede på de tyske V-1 raketter.
Puls jet princip. https://en.wikipedia.org/wiki/Pulsejet
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Ventil jet udstødning,

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Lige præcis, der var sku en spændende oplevelse, men sikkert ikke sundt for udstødningen og så lige på en to takts Piaggio, der holdt udstødningen jo i forvejen ikke for godt, tror det var fordi at katalysatorer blev helt hvidglødende, må have været hårdt for det omliggende metal. :wave:
Besvar