Scooter kan ikke starte, og dog???

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Mcardle91
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. februar 2016 14:50

Scooter kan ikke starte, og dog???

Ulæst indlæg af Mcardle91 »

Min scooter har altid har svært ved at starte, dette er grundet for lille dyse. Har altid skulle træde 5-6 gange før den kom igang. Her i weekenden skiftede jeg fra str. 78 dyse til 92. Dysen er stadig for lille, men scooteren kan slet iike starte med mindre jeg sprøjter et eller andet brandbart ind i kabu. Har skiftet tændrør og tændspole, hvor kan problemet lægge??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter kan ikke starte, og dog???

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den starter nok ikke bedre af at sætte en større hoveddyse i.
Du kunne prøve at rense karburatoren og give scooteren noget service.

Når man starter så bliver benzinen suget op ved blandingsskruen/chokeren/tomgangsdysen så prøv og rens der.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scooter kan ikke starte, og dog???

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Mcardle91 skrev:..scooteren kan slet iike starte med mindre jeg sprøjter et eller andet brandbart ind i kabu.
Hej.
Det lyder som om din choker kunne være defekt. (den hjælper med opstarten), eller måske din tomgangs-dyse/system er tilstoppet.
Du bør skifte dysen tilbage til 78, ellers vil motoren køre med alt for fed blanding.
Tjek osse at luftfilteret er rent.
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Scooter kan ikke starte, og dog???

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Hej, hvilken scooter er der tale om ( mærke og model), kunne hjælpe til at give evt hjælpende ider, jeg havde foreksempel en CPI Hussar på et tidspunkt, ( Lort) der var den kanal i svømmerhuset som skal give ekstra benzin ved chooker simpelthen iret, så den var totalt lukket, det afhjalp jeg ved at, fra under scooteren, simpelthen at proppe min tommeltot i indsugningsrøret til luftfilteret, så kan det virke lidt som en chooker når man forsøger at starte, ( bare med modsatte fortegn,) men får du den igang, hvordan går motoren så , firtakter den eller? :wave:
Besvar