Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Så tør jeg alligvel, næsten ikke prøve det :D
Vil nødig brænde elnettet af eller smelte parabolen :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Tror vi har sporet emnet ud på et sidespor :)
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Kjp skrev:Så tør jeg alligvel, næsten ikke prøve det :D
Vil nødig brænde elnettet af eller smelte parabolen :)
Jeg tror nu ikke at parabolrene smelter, jeg tror bare at batteriet løber tør for strøm, jeg ringede jo til en auto-elektromekaniker fra Haslev, han fortalte at statoren ikke kunne levere nok strøm/watt, han mente heller ikke at der var nok plads til at sætte støre viklinger på, så den eneste løsning jeg kan komme på er den dyre som koster ca. 1.400,- :weeping:
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Kjp skrev:Tror vi har sporet emnet ud på et sidespor :)
Jeps ;)
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

Hvad med LED pære ?
De giver jo en del ekstra lys pr. watt og hvis det funger i biler så kunne det vel også i en scooter.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

Kjp: du skriver "Jeg har prøvet denne VGA for nogle år siden, men fravalgte den på grund af begrænsningen, var lige lovlig voldsom på den"
Hvad mener du med det ? min VGA er kun begrænset via en føler i vario, hvilket betyder at den altid kan køre med max fart uanset modvind eller op ad bakke (kæmpe fordel) den kan som standart køre 47-48km/t ifg. GPS
Har monteret en kontakt på føleren så den kan slås fra og kan så køre Ca.65-67km/t ifg. GPS og tager ca 4300rpm ved denne hastighed.
Her kunne jeg forstille mig at Super8 tager 7000-8000rpm ved max omdr. uanset om den er droslet eller ej = larm og unødig slitage til følge samt en dårligere benzin økonomi til følge.

Netuse:
I øvrigt er VGA's vandkølet motor en kopi af en Yamaha og fordelen ved vandkøling er at motoren altid har samme temp.
kan ikke nødvendigvis se at det skulle være en fordel at super8 har 2 støddæmper, om afstanden og vægten er større ved jeg ikke (men tvivler på det)
Det er da et + med de 14" hjul, men bygget som en motorcykel bliver den nu aldrig.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

Netuse: kontrollerede lige fakta :-) en super 8 er 12,5cm længer og vejer 17kg mere om det er en fordel kan jo så diskuteres.
Motor super 8 3,7Hk 3,5 Nm mod VGA 4,3HK 3,8Nm (hvilket nok skyldes de 3 ventiler)
Bremser ja du har 250mm skive foran og tromlebremse bag, jeg har 190mm skive og tromlebremse bag og med de hastigheder vi køre med, begrænset eller ej så er der ingen fordel ved 250mm, havde en super 8 skivebremse bag så var det en anden snak og sammenligning med en motorcykel kunne bedre accepteres fra min side.
Spørgsmålet er så om de tekniske specifikationer er korrekte ? faldt lige over dette her.
http://www.kymco.it/prodotti/50/_S8050+13
Her står der at motoren kun yder 2,4Kw =3,25Hk 3,2Nm samt 240mm skivebremse
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Hangaard*

Mooveren motorbremsede ved topfarten (31-32 km/t). Og den begyndte at hugge en smule. Og et andet mærke jeg prøvede, var en Yamaha Neos. Den var faktisk værre end Moveren, idet den hugger voldsomt ved topfart (32 km/t) Det dur ikke i min verden. Super8's begrænsning, mærkes stortset ikke. Og den er også dejlig lydløs, jeg hører ikke motoren i samme grad, som på min 2takter (Dr.Big) Omdrejningerne ligger vel lige omkring de 7.000, men det høres ikke. På Big'en lyder det voldsomt ved 7.000 omdr.
Kymco'en findes som MC i 125cc udgave, som er nøjagtig den samme som 50cc udgaven (borstset fra motorstørrelsen).

Så vidt jeg ved, så har Kymco kun 2 ventiler, ikke 3 ;):
Billede
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

Jeg skriver heller ikke super 8 har 3 ventiler men det har VGA og at det nok er hovedårsagen til at den yder mere end super8 motoren.
Det huggeri du omtaler har jeg ikke oplevet og har da 2stk. VGA Versus og ingen af den har det problem du omtaler.

Så er spørgsmålet om 125ccm udgaven kan kalde en Mc :-) der er jo som du selv skriver samme scooter bare med en større motor...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Hangaard skrev:Jeg skriver heller ikke super 8 har 3 ventiler men det har VGA og at det nok er hovedårsagen til at den yder mere end super8 motoren.
Det huggeri du omtaler har jeg ikke oplevet og har da 2stk. VGA Versus og ingen af den har det problem du omtaler.

Så er spørgsmålet om 125ccm udgaven kan kalde en Mc :-) der er jo som du selv skriver samme scooter bare med en større motor...
125cc kom først, derefter 50cc. Ellers er det samme opbygning ;) Og okay til ventilerne, troede du mente Super8 :D. Og hvis man skal følge lovteksten, så er 125cc at betragte som værende en notorcykel :)

Jeg har kun prøvet Moveren fra Thansen, alle de andre har jeg undgået, så kan ikke udtale om de også hugger :)
Besvar