Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
KJensen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. november 2015 04:20

Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af KJensen »

Hej.

Jeg kunne meget godt tænke mig at få ridset alle Scootere op som er noget værd at købe. Det er 30km/t Scooter jeg leder efter. Til at starte med, er det ligemeget om vi snakker 2 eller 4 takter. I første omgang handler det om at få kvalitets mærkerne frem i ny og brugt tilstand.
Vil blive meget glad for det. :)

Hilsen Kim.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af balle »

Jeg tror du bare skal bruge nettet. Søg, og du skal finde! Der findes utallige tråde, både her og andre steder. For over 4 år siden var jeg i den situation at jeg ville købe en ny scooter. Men vidste nul og nix om mærkerne og modellerne. Der fik jeg altså god hjælp af internettet. Du kan også få en fornemmelse, hvis du kigger i den blå avis. Altså hvilke der stadig, selv som ældre brugte, sættes til salg. Det er så nok kun et fingerpeg, men alligevel.
Måske jeg træder nogle over tæerne når jeg skriver, at jeg dengang fornemmede på diverse fora, at det IKKE skulle være en Kina-scooter.
Men held og lykke med søgningen, håber du får det du ønsker.

Venligst Erik.
Brugeravatar
KJensen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. november 2015 04:20

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af KJensen »

Mange tak for dit indlæg. Jeg har fundet ud af det :-)
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

Nu har jeg læst en del steder at Kina scooter er noget man skal holde sig fra, det er jeg dog ikke enig i, sådan var det nok engang men i dag laves der også kvalitet i Kina.
Hovedparten af scooter (også mærkevare som Yamaha o.s.v) fabrikeres også i kina / Taiwan og sådan er det efterhånden med alt også vare der er af ypperste kvalitet, så der kan sagtens laves kvalitet i Kina dog skal man jo kikke sig for da der selvfølge også er skrammel iblandt.

Jeg har selv købt en VGA Versus LC 45km/t den har jeg givet 7780kr for, helt ny med indregistrering så har jeg købt en brugt på under 1år som har kørt 2700km til 3000kr og den står næsten som ny, om registreringen på 380kr skal så oven i altså 3400kr i runde tal.
De kør begge ganske udmærket og uden problemer, motoren er "næsten" en tro kopi af en Yamaha motor.
Eneste problem jeg har bemærket er at ledningsnettet på den helt nye havde lidt dårlige stik ved CDI og så kunne stellet på dem godt være malet bedre (bedre rustbeskyttelse) men det kan afhjælpes for 100kr med noget klar rustbeskyttelse og stikket tog 10min at fikse.
Men sammenlign så de 7780kr med hvad en Yamaha eller Honda scooter koster med nummerplade ! så snakker vi ca. fra 20.000kr og op efter altså næsten det 3 dobbelte, og kvaliteten er ikke meget bedre end det jeg køre på men sådan er fakta, men det har nogen jo svært ved at indrømme især hvis de har købt scooter til 20.000kr så må en scooter til 1/3 jo være noget skrammel, jeg ville nok se sådan på det at skulle min scooter være færdig om 5år så køber jeg da bare en ny igen og så har jeg stadig sparet en del penge.

Jeg vil anbefale at du køber en 4 takter og jeg vil også anbefale dig at købe en der er begrænset via en føler i vario delen, sådan er min begrænset hvilket betyder at motoren ikke tager så mange omdrejninger som andre der er begrænset med skiver, det betyder mindre slitage og bedre benzin økonomi, desuden er den meget nem at ændre så den kan køre ubegrænset ved at monter en kontakt over føler ledningen, hvilket naturligvis er ulovligt...
Min er desuden vandkølet hvilket jeg ser som et stor fordel, da motoren altid har samme arbejdes temperatur hvilket igen betyder længer holdbarhed

Håber du kan bruge det til noget.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af balle »

Ang. "Hangaard" d.27/11-20015

Jeg vil nu godt lige korrigere dig lidt. En Honda Vision og en Yamaha Neos koster hver ca 15.000kr., altså omtrent det dobbelte af VGA. Jeg kan se, at den bliver solgt nu som demo eller restsalg hos thansen for 7.000kr, hvor den normalt koster 8.000kr. + levering på kr 1.390kr. Da jeg, totalt uvidende om scootere skulle købe en, blev jeg hurtigt via nettet klar over at det ikke skulle være en BILLIG Kina-scooter. Derfor ofrede jeg de 15.000kr. Nu nævner du selv dårlige stik og mangelfuld maling, og netop sådan (elektrisk) noget kan vel udmønte sig i problemer med at starte/køre? Jeg har bemærket specifikationerne for VGA`ens motor, og de minder i den grad om dem for min Neos. Hvis den er lige så god som originalen, så mener jeg at den er virkelig god. Jeg har haft problemer med min Neos, men de alvorlige opstod pga forhandlerens laden stå til, og alt er ordnet på garantien. Så efter over 60.000km på min Neos tør jeg godt mene at det er kvalitet i forhold til hvad jeg læser om billige Kina-scootere.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

Hej Erik, kan se prisen du nævner er den pris Yamaha / Honda sælges for nu men du glemmer lige de 1250 - 1500kr til lev., men for kort tid siden var prisen så vidt jeg husker lig omkring de 20.000kr + lev.
De små problemer jeg har pointeret tog 10min at fikse, den med maling ser jeg som et problem, men en 100lap til en dåse klar rustbeskyttelse klare dette, men ja det burde være noget der var ok fra fabrikken.
Men det ændre ikke ved det faktum at jeg kan købe 2 af mine for 1 af de andre, og jeg mener ikke kvalitets forskellen er så stor i dag som de var tidligere, når alt kommer til alt så skulle det da ikke undre mig hvis motoren bliver lavet samme sted, det ser man jo tit at to produkter er de samme bare i forskellig indpakning og pris.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af netuse »

Hangaard skrev:Nu har jeg læst en del steder at Kina scooter er noget man skal holde sig fra, det er jeg dog ikke enig i, sådan var det nok engang men i dag laves der også kvalitet i Kina.
Hovedparten af scooter (også mærkevare som Yamaha o.s.v) fabrikeres også i kina / Taiwan og sådan er det efterhånden med alt også vare der er af ypperste kvalitet, så der kan sagtens laves kvalitet i Kina dog skal man jo kikke sig for da der selvfølge også er skrammel iblandt.

Jeg har selv købt en VGA Versus LC 45km/t den har jeg givet 7780kr for, helt ny med indregistrering så har jeg købt en brugt på under 1år som har kørt 2700km til 3000kr og den står næsten som ny, om registreringen på 380kr skal så oven i altså 3400kr i runde tal.
De kør begge ganske udmærket og uden problemer, motoren er "næsten" en tro kopi af en Yamaha motor.
Eneste problem jeg har bemærket er at ledningsnettet på den helt nye havde lidt dårlige stik ved CDI og så kunne stellet på dem godt være malet bedre (bedre rustbeskyttelse) men det kan afhjælpes for 100kr med noget klar rustbeskyttelse og stikket tog 10min at fikse.
Men sammenlign så de 7780kr med hvad en Yamaha eller Honda scooter koster med nummerplade ! så snakker vi ca. fra 20.000kr og op efter altså næsten det 3 dobbelte, og kvaliteten er ikke meget bedre end det jeg køre på men sådan er fakta, men det har nogen jo svært ved at indrømme især hvis de har købt scooter til 20.000kr så må en scooter til 1/3 jo være noget skrammel, jeg ville nok se sådan på det at skulle min scooter være færdig om 5år så køber jeg da bare en ny igen og så har jeg stadig sparet en del penge.

Jeg vil anbefale at du køber en 4 takter og jeg vil også anbefale dig at købe en der er begrænset via en føler i vario delen, sådan er min begrænset hvilket betyder at motoren ikke tager så mange omdrejninger som andre der er begrænset med skiver, det betyder mindre slitage og bedre benzin økonomi, desuden er den meget nem at ændre så den kan køre ubegrænset ved at monter en kontakt over føler ledningen, hvilket naturligvis er ulovligt...
Min er desuden vandkølet hvilket jeg ser som et stor fordel, da motoren altid har samme arbejdes temperatur hvilket igen betyder længer holdbarhed

Håber du kan bruge det til noget.
Jeg mener nu at der er stor forskel på at købe en scooter til ca. 8.000,- kr. og en til 14.000,- tag fx. skjoldene på en T Hansen scooter, og så på en Kymco Super8 "som jeg har" der er himmel ved forskel på kvaliteten, jeg har selv haft/har en T Hansen scooter "Giantco" Min Giantco væltede da den stod på støtteben, skjoldene flækkede, sidste vinter var der nogen som væltede min Kymco Super8, den fik kun ridser, vægten på Kymco'en er noget større end Giantco'en, så i min optik er der stor forskel på om man køber billigt, eller dyrt.
Med du har da ret i at du kan købe 2 Kina modeller for en, fx. Kymco Super8 pris, men så er der jo komforten, den skal man også tage højde for ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Jps »

Netuse*

Ved ikke hvor blød affjedringen er på din Super8. Men på min, er det stadig "granitaffjedring :)
Men med hensyn til sammenligningen mellem Thansens Kinascootere og vores, så er der himmelvid forskel i kvaliteten til fordel for Kymco'en. Der er vi enige :D Selvom Kymco (som jo er fra Taiwan) også bliver produceret i Kina, så har den en klar fordel. Jeg har kun 5 kritikpunkter på Super8:

1: Affjedringen, som forhåbentlig bliver blødere med tiden.
2: For lidt plads til str. 48, i støvler :D.
3: "Vingerne", som stadig sidder i vejen for mig :D.
4: For lidt plads til varer, ved fødderne :D.
5: Det korte lys, er for kort (kan dog justeres) :D.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

netuse: hvilke komfort har din super 8 som min VGA ikke har ?
Hvordan er din super 8 droslet ned ? er det med skive i varioen (altså tager den 7000-8000rpm for at køre 45km/t ?)
Har din vandkøling og 3 ventiler?
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Skal til at have 30 Scooter. Har brug for lidt hjælp.

Ulæst indlæg af Hangaard »

Kjp: nu kender jeg jo selvfølge ikke alle kina scooter men hvor er den himmelvide forskel ?
Samtidig skriver du 5 kritik punkter som du ikke er tilfreds med, lyset kan vel justeres ind, du kan købe en anden støddæmper og resten du nævner ?
Hvorfor tror du støddæmperen ændre sig med tiden ? det skulle den jo helst ikke før den er defekt.
Faktisk vil jeg heller have min motor, en den der er monteret på super 8, den har nogle fordele, så her er et + til VGA og resten af scooteren er der ikke meget forskel på.
Besvar