HS1 -> H4 pære skift

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af Baddi »

Det ser satme godt ud! :mrgreen:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er nogen GIFer. Ikke at man skal kunne se hvor meget HS1 og H4 lyset i forhold til hinanden men det meget sjov og se hvordan lyset skifter.
H4
H4
h4.gif (226.88 KiB) Vist 7385 gange
2 x HS1 på Kymco Super 8 4T
2 x HS1 på Kymco Super 8 4T
hs1.gif (358.22 KiB) Vist 7385 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du mener vel højre fordi i køre jo i højre side i danmark ligesom her.
nyBilP_rerLysCN9073_324821a[1].jpg
nyBilP_rerLysCN9073_324821a[1].jpg (39.76 KiB) Vist 7382 gange
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Jeg skal lige ha fikset min skod knækkede pinbolt ved udstødningen.
så vil jeg ta mit Spejlrefleks og stativ med ud en aften / nat og ta nogle ordentlige billeder.

Jeg sys ikke jeg gider prøve at skifte pære til den gamle igen.. har lige fået smidt styrluffer på og de fik lidt strips + diverse for at sidde ordentligt.. så det er lidt meget bøvl..
men hvis jeg husker det.. så kan jeg prøve når de bliver pillet af igen.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af Baddi »

Jps skrev:
scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.
Det er korrekt at nærlys skal lyse asymmetrisk højrerettet, men motorcykler og knallerter er fritaget for dette krav. :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af Jps »

Baddi skrev:
Jps skrev:
scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.
Det er korrekt at nærlys skal lyse asymmetrisk højrerettet, men motorcykler og knallerter er fritaget for dette krav. :D
Det burde være et krav ;).
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Du mener vel højre fordi i køre jo i højre side i danmark ligesom her.
nyBilP_rerLysCN9073_324821a[1].jpg
Ja, jeg mente højre. Beklager min fejltagelse :)
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af Baddi »

Jps skrev:
Det burde være et krav ;).
Det kan vi godt sige, jeg har bare på fornemmeren at det mindsker udsynet gevaldigt når man drejer mod venstre da lyset så vil lyse op i himlen, men det er bare et gæt. Det er ikke til at vide, hvorfor reglerne er som de er. :mrgreen:
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: HS1 -> H4 pære skift

Ulæst indlæg af netuse »

zzzzleepy skrev:Hej Venner

Jeg vil idag prøve at skifte min forlygtepære i Agilitien ud med en H4 pære

der sidder pt en HS1 35/35W pære i
Jeg Erstatter den med en H4 60/55W ( Philips Xtreme Vision ) Som skulle give "op" til 100% mere lys end en standard H4... Det passer dog ikke i virkeligheden men gir den 25% mere er det jo også fint ;)

Forskellen mellem en HS1 og en H4 er en styre tap som er større på HS1 pæren. højest sansynligt for at man ikke skal kunne montere den i en bil ved en fejl pga den er for svag til biler.


melder tilbage omkring lyset når jeg får det testet i aften :)
Vil lige høre om du stadigvæk køre med H4 60/55W pære, og om du har haft nogen problemer?
Besvar