Scooter kørt tør for benzin - kan ikke starte igen

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ExploraBT
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: VGA Explora 30

Scooter kørt tør for benzin - kan ikke starte igen

Ulæst indlæg af ExploraBT »

Hej

Min kone har - trods formaninger om det modsatte - kørt sin scooter helt tør for benzin :(

Jeg har nu fyldt tanken op, men scooteren kan og vil ikke starte. Hverken med el-starter eller kick-start. Jeg har prøvet at give den fuld gas 4-5 gange inden jeg tørner, men den vil hverken det ene eller det andet. Jeg kan se at der er benzin i filteret.

Da jeg absolut ingen forstand har på scootere, så skal det bøjes i neon for mig hvordan jeg fejlsøger på den ;)
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Scooter kørt tør for benzin - kan ikke starte igen

Ulæst indlæg af TOCA »

At der er benzin fremme ved filteret er et godt tegn, så er der da noget, der virker :)

Tag tændrøret ud, er det vådt, så er den druknet, lad den stå og tørre lidt, med tændrøret ude, benyt muligheden for lige at se om der er gnist, ved at sætte hætten på tændrøret, læg det løst på cylinderen, eller andet med stelforbindelse, og træd et par gange på kickstarteren, mens du kikker på røret. Sæt tændrøret på plads og prøv så igen, uden at vride i håndtaget.

Det er meget sandsynligt at karburatoren er blevet snavset inden i, tag den af, skil den ad og rens alt, især rør, studse, ventiler og andre indsnævringer.
Brugeravatar
ExploraBT
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: VGA Explora 30

Ulæst indlæg af ExploraBT »

Tak for svar!

Men må indrømme at jeg end ikke ved hvor tændrøret er... Karburatoren ved jeg heller ikke hvor sidder, og vil slet ikke turde skille det ad.....

Den må afsted på værksted - og fruen må betale for ikke at høre efter i timen.... :|
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der sker ikke noget dårligt ved at køre tør for benzin.
Du skal bare fylde tanken op med benzin også starte den.
Det kan godt være den er lidt længere om at starte, specielt hvis den har stået stille i noget tid, men bare bliv ved så starter den.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Ulæst indlæg af TOCA »

scootergrisen skrev:Der sker ikke noget dårligt ved at køre tør for benzin.
Sædvanligvis ikke, men der sker heller ikke noget dårligt ved at få renset karburatoren, med jævne mellemrum, selvom man kører med benzinfilter :)
Besvar