trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Hej med jer
Konens Giantco Venus ( sprint ) trækker ikke som den gjorde før
det er en 45...
før kørte den begrænset 43 op ad de stejleste bakker 47 ned ad....
nu køre den ubegrænset ( for at få lidt mere fart ) 25-30 ad bakker og 42-45 ned ad bakke
Nogen der har et bud på hvad jeg kan ha glemt eller overset..
motoren satte sig (olie mangel )... og derfor er der ikke rigtig sket ændringer fra før til nu ud over stempel og cyl.
Konens Giantco Venus ( sprint ) trækker ikke som den gjorde før
det er en 45...
før kørte den begrænset 43 op ad de stejleste bakker 47 ned ad....
nu køre den ubegrænset ( for at få lidt mere fart ) 25-30 ad bakker og 42-45 ned ad bakke
Nogen der har et bud på hvad jeg kan ha glemt eller overset..
motoren satte sig (olie mangel )... og derfor er der ikke rigtig sket ændringer fra før til nu ud over stempel og cyl.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Har du sat nyt stempel og stempelringe og cylinder i?
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Lige præcis
et 49cc sæt så burde være samme ydelse som før.
et 49cc sæt så burde være samme ydelse som før.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Køre du med korrekt motorolie og motorolie niveau nu målt med oliepinden?
Kunne måske være der er andre ting der er blevet slidt eller måske hjælpe det at tilkører de nye dele.
Har du sat stempelringene korrekt i og dreje dem rigtigt?
Du kunne prøve at måle kompression.
Du kunne også prøve at måle ventilspillerum.
Hvor meget olie var der i til sidst?
Var der metalspåner i olien?
Kunne måske være der er andre ting der er blevet slidt eller måske hjælpe det at tilkører de nye dele.
Har du sat stempelringene korrekt i og dreje dem rigtigt?
Du kunne prøve at måle kompression.
Du kunne også prøve at måle ventilspillerum.
Hvor meget olie var der i til sidst?
Var der metalspåner i olien?
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Olien passer både med type og niveau
ja det kunne være noget andet var slidt... det er kørt rimelig godt til nu efterhånden... ca 1000-1500km uden forskel på ydelsen..
stempelringe er sat helt korrekt så åbninger ikke overlapper osv..
ventiler passer
den var kørt tør... så kan ikke sige hvor meget der var tilbage... kan heller ikke mides at ha set nogen spåner...
kompression virker fornuftig når jeg turner motoren men har self ingen tal at gå ud fra...
det absolut eneste jeg kan komme i tanke om jeg måtte gøre og har gjort ud over selve skiftet er plejlstangens øje... der var der kommet en grater så krydspinden ikke kunne glide frit.. det fik en kort tur med Korn 400 sandpapir og så gled krydspinden fint igen ( uden slør )
ja det kunne være noget andet var slidt... det er kørt rimelig godt til nu efterhånden... ca 1000-1500km uden forskel på ydelsen..
stempelringe er sat helt korrekt så åbninger ikke overlapper osv..
ventiler passer
den var kørt tør... så kan ikke sige hvor meget der var tilbage... kan heller ikke mides at ha set nogen spåner...
kompression virker fornuftig når jeg turner motoren men har self ingen tal at gå ud fra...
det absolut eneste jeg kan komme i tanke om jeg måtte gøre og har gjort ud over selve skiftet er plejlstangens øje... der var der kommet en grater så krydspinden ikke kunne glide frit.. det fik en kort tur med Korn 400 sandpapir og så gled krydspinden fint igen ( uden slør )
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Den starter i øvrigt rigtig pænt i 1 eller 2 forsøg på El.
så tror den er stillet ret fornuftigt.
så tror den er stillet ret fornuftigt.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Du skriver ventilerne passer. Hvad betyder det?
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
ca. 0,08 ind og ud de er ikke justeret ( dog kontrolleret! ) da spillerum ikke var ændret siden service før motorhavheriet
maskinen starter jo som den altid har gjort og trækker helt ok fra bunden af men dør bare for tidligt ud..
maskinen starter jo som den altid har gjort og trækker helt ok fra bunden af men dør bare for tidligt ud..
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
Du kunne prøve at rense karburatoren grundigt.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: trækker ikke så godt efter stempel og cyl skift
tjaa
Hver gang nogen jeg kender har problemer med deres scooter sværger jeg til at rense karburator.. jeg har gjort det utallige gange og vil mene jeg gør det grundigt måske endda i overkanten ( køre ståltråd igennem kanalerne og skyller efter og lufttryk )
Jeg vil derfor mene at den skulle være iorden
Kan det være at den skal ha en større/mindre dyse ved stempel/cyl af ikke original fabrikat ? ( det er i øvrigt et naraku sæt )
Hver gang nogen jeg kender har problemer med deres scooter sværger jeg til at rense karburator.. jeg har gjort det utallige gange og vil mene jeg gør det grundigt måske endda i overkanten ( køre ståltråd igennem kanalerne og skyller efter og lufttryk )
Jeg vil derfor mene at den skulle være iorden
Kan det være at den skal ha en større/mindre dyse ved stempel/cyl af ikke original fabrikat ? ( det er i øvrigt et naraku sæt )