kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg bor ude på en hvis mands marker her på Ø'en, og jeg har tit haft brug for en anhænger. Men klovnene inde i børnehaven, vil stadig ikke give 30'erne lov til, at køre med en :(.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af netuse »

Jeg kunne nu også godt bruge en trailer, jeg forstår ikke hvad problemet er, for hvis du er til gene på cykelstien, det kan være på grund af du er for bred (1 m.) så skal du køre på vejen, så forstår ikke at man fra "børnehaven" ikke bare siger, har du trailer på, så er det landevejen :crazy:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

En af grundene skulle være at lille knallerts bremser ikke skulle være dimensioneret til at bremse en anhænger ned.
Jeg ved dog ikke hvor den viden kommer fra for tvivl på der er nogen producent der fremstiller 2 slags bremsesystemer, et til 45 og et dårligere til 30.
Det må vel være det samme de sætter på.
Og det må da også være lettere og bremse en anhænger der køre 30 km/t end en som køre 45 km/t.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af netuse »

scootergrisen skrev:En af grundene skulle være at lille knallerts bremser ikke skulle være dimensioneret til at bremse en anhænger ned.
Jeg ved dog ikke hvor den viden kommer fra for tvivl på der er nogen producent der fremstiller 2 slags bremsesystemer, et til 45 og et dårligere til 30.
Det må vel være det samme de sætter på.
Og det må da også være lettere og bremse en anhænger der køre 30 km/t end en som køre 45 km/t.
Det har du nok ret i, det er jo også samme motor, stel og skjolde, det er jo kun begrænsningerne der er forskel på.
Vi mangler en organisation som kan varetage knallert/scooter interesse, lige som cykellistforbundet...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Jps »

Dr. Big og T:Rex er samme knallert, med identiske bremsere. Farten/begrænsningerne, er eneste forskel. Så her er Politikernes vurdering/mening om det, helt hen i vejret.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af netuse »

Jps skrev:Dr. Big og T:Rex er samme knallert, med identiske bremsere. Farten/begrænsningerne, er eneste forskel. Så her er Politikernes vurdering/mening om det, helt hen i vejret.
Jeg vil mene med den lovgivning der er vedr. totalvægt på en trailer sætter sine begrænsninger for hvad knallert/scooter som må trække en, jeg fandt i går en Hollandsk hjemmeside som sælger både trak og trailer, og for mit vedkommende var der kun en trailer der kunne komme på tale, men prisen er også derefter, den koster € 1.125,- dertil kommer anhængertrak
http://www.tourmaster.nl/en/tm200
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Jps »

netuse skrev:
Jps skrev:Dr. Big og T:Rex er samme knallert, med identiske bremsere. Farten/begrænsningerne, er eneste forskel. Så her er Politikernes vurdering/mening om det, helt hen i vejret.
Jeg vil mene med den lovgivning der er vedr. totalvægt på en trailer sætter sine begrænsninger for hvad knallert/scooter som må trække en, jeg fandt i går en Hollandsk hjemmeside som sælger både trak og trailer, og for mit vedkommende var der kun en trailer der kunne komme på tale, men prisen er også derefter, den koster € 1.125,- dertil kommer anhængertrak
http://www.tourmaster.nl/en/tm200

Nu er det så anhængere til Mc, så de du'r ikke :) En knallerttrailer må jo ikke laste ret meget.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af netuse »

Den jeg linkede til er til scooter, man må max køre 40 km/t den vejer 27 kg og må max laste 50 kg, det vil sige at med ned vejning må den for mit vedkommende laste 27 kg, min står til at veje 108 kg tørvægt, så ved jeg ikke om man regner vægten ud fra køreklar, det vil jeg tro, for ellers kan man jo ikke køre nogen steder ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af Jps »

netuse skrev:Den jeg linkede til er til scooter, man må max køre 40 km/t den vejer 27 kg og må max laste 50 kg, det vil sige at med ned vejning må den for mit vedkommende laste 27 kg, min står til at veje 108 kg tørvægt, så ved jeg ikke om man regner vægten ud fra køreklar, det vil jeg tro, for ellers kan man jo ikke køre nogen steder ;)
Jeg tror man udregner det på samme måde som til bil. :)
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: kan jeg selv bygge en trailer til min knallert 45 ?

Ulæst indlæg af netuse »

Jps skrev:Jeg tror man udregner det på samme måde som til bil. :)
Okay, jeg mener at en bils vægt er i køreklar stand, så vil jeg mene at min vægt må være ca. 118 kg ;) Men det kan jo være ligemeget, knallert 30 må jo ikke køre med trailer :x
Måske vi skulle starte en interesse organisation "Knallert/scooter" noget i stil med Cykellistforbundet ;)
Besvar