Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
- TOCA
- 9. Rang
- Indlæg: 443
- Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Vi er et uddøende folkefærd
- SMF
- 6. Rang
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Staten har vel mistet 40 millioner kr. om året alene på knallert-30 siden 2008 ved at lave de åndsvage knallertregler mht. konfiskation. Ingen unge tør jo køre på knallert længere. Tænk hvis bilisterne fik taget deres bil 2. gang de kørte 65 km/t hvor de må køre 50. Gys!
20.000 knallerter * 25% giver alene 50 mill. i moms hvis en gns knallert koster 10.000 kr. I dag får staten sølle 14 mill. for de godt 6000 knallert 30 der bliver indreg. Dertil kommer statsafgift på forsikring og gebyr for nummerplade.
Jeg ved godt at det handler om at sende et signal til de unge om ikke at køre ulovligt. Men når udlændinge hører om vores knallertregler, tror de det er løgn. Vi danskere skal åbenbart holdes i meget strammere snor end vores naboer, ellers kan vi ikke finde ud af det? Jeg synes det er trist.
20.000 knallerter * 25% giver alene 50 mill. i moms hvis en gns knallert koster 10.000 kr. I dag får staten sølle 14 mill. for de godt 6000 knallert 30 der bliver indreg. Dertil kommer statsafgift på forsikring og gebyr for nummerplade.
Jeg ved godt at det handler om at sende et signal til de unge om ikke at køre ulovligt. Men når udlændinge hører om vores knallertregler, tror de det er løgn. Vi danskere skal åbenbart holdes i meget strammere snor end vores naboer, ellers kan vi ikke finde ud af det? Jeg synes det er trist.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
enig. de "dumme" politikere burde kigge på reglerne hos vore naboer.
stop det pjat med 30 og 45 begrønsninger.
stop det pjat med 30 og 45 begrønsninger.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Husk at vi også har 25'ere herhjemme . Og 25 og 45, er EU bestemte hastigheder og bliver aldrig ændret. Og 30'eren bliver der heller ikke ændret ved.supercharger skrev:enig. de "dumme" politikere burde kigge på reglerne hos vore naboer.
stop det pjat med 30 og 45 begrønsninger.
- SMF
- 6. Rang
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Er det ikke sådan i nogle af vore EU nabolande, at man som 15-årig må køre 25 km/t og lære det 2-hjulede motorunivers at kende. Og som 16-årig må man køre 125cc. Og igen som 18-årig mc og bil.
Jeg tror nok desværre ikke at jeg ville være i live i dag hvis jeg havde haft mulighed for at køre 125cc som 16-årig. Jeg havde absolut ikke styr på hastigheder. Kørte 80 km/t på en Yamaha 4-gear dengang, og det var længe nok! Så en bedre køreundervisning må være obligatorisk hvis der skal ændres på lovgivningen. Kolonneskolekørsel på en Puch Maxi får man ikke meget ud af.
Jeg er meget i tvivl om det er klogt at lovliggøre, at køre hurtigere end 30 på knallert på cykelstierne hvor der også kører børn og andre udsatte grupper (kvinder med småbørn på sadlen) osv.
Til gengæld bør EU45 afskaffes og så lad dog folk køre på en 125cc så de kan følge ordentlig med. Det andet er noget bureaukratisk l*rt!
Jeg tror nok desværre ikke at jeg ville være i live i dag hvis jeg havde haft mulighed for at køre 125cc som 16-årig. Jeg havde absolut ikke styr på hastigheder. Kørte 80 km/t på en Yamaha 4-gear dengang, og det var længe nok! Så en bedre køreundervisning må være obligatorisk hvis der skal ændres på lovgivningen. Kolonneskolekørsel på en Puch Maxi får man ikke meget ud af.
Jeg er meget i tvivl om det er klogt at lovliggøre, at køre hurtigere end 30 på knallert på cykelstierne hvor der også kører børn og andre udsatte grupper (kvinder med småbørn på sadlen) osv.
Til gengæld bør EU45 afskaffes og så lad dog folk køre på en 125cc så de kan følge ordentlig med. Det andet er noget bureaukratisk l*rt!
- TOCA
- 9. Rang
- Indlæg: 443
- Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Jo, f.eks. i SverigeSMF skrev:Er det ikke sådan i nogle af vore EU nabolande, at man som 15-årig må køre 25 km/t og lære det 2-hjulede motorunivers at kende. Og som 16-årig må man køre 125cc. Og igen som 18-årig mc og bil.
Jeg tror nok desværre ikke at jeg ville være i live i dag hvis jeg havde haft mulighed for at køre 125cc som 16-årig. Jeg havde absolut ikke styr på hastigheder. Kørte 80 km/t på en Yamaha 4-gear dengang, og det var længe nok! Så en bedre køreundervisning må være obligatorisk hvis der skal ændres på lovgivningen. Kolonneskolekørsel på en Puch Maxi får man ikke meget ud af.
Jeg er meget i tvivl om det er klogt at lovliggøre, at køre hurtigere end 30 på knallert på cykelstierne hvor der også kører børn og andre udsatte grupper (kvinder med småbørn på sadlen) osv.
Til gengæld bør EU45 afskaffes og så lad dog folk køre på en 125cc så de kan følge ordentlig med. Det andet er noget bureaukratisk l*rt!
Forskellen på at køre 80 på en 30'er og på noget der er godkendt til det er, at du kommer væk fra cykelstien, ikke skal bruge energi på at kikke dig over skulderen hvert andet øjeblik, og naturligt ryger in i trafikkens rytme. Jeg er helt enig i, at det vil give nogle flere kvæstede unge mænd, fordi de tror de SKAL køre med håndtaget i bund, HELE tiden, men det kan måske forebygges med oplysning og skræmme kampanger, de 18 årige er jo ikke meget mere modne, de får kort til en lille MC, og tror straks at alle veje er racerbaner (gælder også hvis de vælger bil), men det er jo ikke nogen nyhed, sådan var det også for 50 år siden, og selvom vi bliver 50+ år gamle, så kan vi stadig finde på den slags unoder
- SMF
- 6. Rang
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Ja, og jeg mener også at tyskerne har haft de regler de sidste 30 år.TOCA skrev: Jo, f.eks. i Sverige
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Her er en opdatering hvor 2015-2017 er med.
Nyregistrerede lille knallert har været nedadgående fra 2007 til 2015 men i 2016 er det gået lidt op og i 2017 en fordobling.
Det er vel fordi loven med kørekort til lille knallert blev ændre fra 16 år til 15 år den 1. oktober 2016. Der blev godt nok registrede mange i december 2017 (5461).
Nyregistrerede lille knallert har været nedadgående fra 2007 til 2015 men i 2016 er det gået lidt op og i 2017 en fordobling.
Det er vel fordi loven med kørekort til lille knallert blev ændre fra 16 år til 15 år den 1. oktober 2016. Der blev godt nok registrede mange i december 2017 (5461).
- TOCA
- 9. Rang
- Indlæg: 443
- Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: Danmarks statistik - Nyregistrerede motorkøretøjer
Store julegaver