reperation af tacho meter adly gazelle

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

reperation af tacho meter adly gazelle

Ulæst indlæg af Supercharger »

Hej alle.
Vil dele min "heldige" reparation af omdrejningstælleren på Adly Gazelle. (en ny koster ca. 1000kr) :shock:
Skilte instrument konsollen ad og fejl-søgede på elektronik printet og ja. En NPN effekt transistor var kortsluttet. Havde en erstatning med kraftigere data. Loddede den defekte ud og satte den anden i. Vupti nu virker den. :D

Har også bestilt LED stift pærer til blinklys indikatorerne. Man kunne ikke se om man havde tændt blinklyset eller ej. de skod kina pærer er for svage at se i dagslys. :crazy:

Offtopic:
Er det korrekt at en scooter 2takt motor ikke kan tåle at spinne hurtigere end 9000omdr???
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Re: reperation af tacho meter adly gazelle

Ulæst indlæg af Jps »

Min 1. Big var en gang imellem, oppe og runde de 10.000 omdr. Det tog den ikke skade af. Men det er ikke sundt for ørene ;).
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
PGO G-Max 30 Km/t.

Hej JPS.
OK. Det kunne jo være at det er pga. karburator, som ikke kan levere flow fuelmix nok når motoren spinner over de 9000. og risikere at motoren bliver for varm pga mager blanding.
Men det er kun teoretisk interesse. ;)
Ved at fjerne begrænsningerne (variator bøsning og karburator spjæld ring), køre Gazellen fint og kommer hurtigt op til de 45 og bedre til at holde hastigheden ved modvind og sigende terræn. :)
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Ulæst indlæg af TOCA »

Min GTR kørte med 11.000+ (Tælleren går kun til 11) da den gamle drivrem sad på, men den er jo også vandkølet, så det går nok, men det er næppe noget lejerne har godt af, i længden, nu kommer den ikke over 9500, men det røde felt starter ved 8, så jeg må nok hellere tage den med ro :)
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
PGO G-Max 30 Km/t.

Vil lige vise jer de LED blinklys pærer jeg har sat i stedet for de "svage" glødepærer. :clap:
Man skal huske at tjekke positionen af LED i pære soklen i instrumentkonsollen, da LED skal have korrekt + og - ;)
Øverste billede er med original pære.
midterste billede er LED pære.
Vedlægger også det visitkort jeg fik med fra sælger. (her må moderator lige henvende sig, hvis det ikke er tilladt at henvise til et firma) ;)
De øvrige billeder vise størrelsen af LED sammenlignet med pære (W1,2W)
Vedhæftede filer
pære.jpg
Leverandør.jpg
LED.jpg
LED + pære sammenligning2.jpg
LED + pære sammenligning.jpg
Besvar