Hjælp med Peugeot Kisbee.
- STDK
- 2. Rang
- Køretøjer: Peugeot Kisbee 4T 2013
Giantco Sprint 4T 2007
PGO Hot 50 2016
Hjælp med Peugeot Kisbee.
Jeg spurgte forleden om hjælp til at få 10-15 km/t mere ud af min Peugeot Kisbee.
Jeg fik forskellige forslag, bl.a at pille begrænser-ringen i variatoren ud.
Jeg gik derefter på youtube og så hvordan det skulle gøres.
Men jeg kunne under ingen omstændigheder få løsnet møtrikken der holder skidtet samlet. Så efter lidt tid opgav jeg, og besluttede at samle tingene igen.
Ingen problemer i det, men ak og ve....nu har jeg samlet skidtet igen med det resultat at nu kører den kun 20 km/t...!!!
Den starter som den skal og lyder umiddelbart også rigtigt i motoren, men et eller andet er jo tydeligvis gået galt.
Er der nogen bud på hvad i alverden der kan være sket...?
På forhånd tak.
Jeg fik forskellige forslag, bl.a at pille begrænser-ringen i variatoren ud.
Jeg gik derefter på youtube og så hvordan det skulle gøres.
Men jeg kunne under ingen omstændigheder få løsnet møtrikken der holder skidtet samlet. Så efter lidt tid opgav jeg, og besluttede at samle tingene igen.
Ingen problemer i det, men ak og ve....nu har jeg samlet skidtet igen med det resultat at nu kører den kun 20 km/t...!!!
Den starter som den skal og lyder umiddelbart også rigtigt i motoren, men et eller andet er jo tydeligvis gået galt.
Er der nogen bud på hvad i alverden der kan være sket...?
På forhånd tak.
-
- 15. Rang
Re: Hjælp med Peugeot Kisbee.
Du kan se her hvordan du fjerner møtrikken.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... _remskiver
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... _remskiver
- STDK
- 2. Rang
Giantco Sprint 4T 2007
PGO Hot 50 2016
Tak for info...
Men har du nogen ide om hvorfor den lige pludselig har mistet farten..?
Den trækker umiddelbart som før, men kun til ca 20 km/t så sætter begrænsningen til. Sjovt nok virker det også som om at speedometeret "hænger" lidt ved omkring 10 km/t.
Jeg synes det virker dybt mystisk, og var egentlig bange for at jeg havde fået drejet på et eller andet der ikke må drejes på, hvis det giver mening..?
Men har du nogen ide om hvorfor den lige pludselig har mistet farten..?
Den trækker umiddelbart som før, men kun til ca 20 km/t så sætter begrænsningen til. Sjovt nok virker det også som om at speedometeret "hænger" lidt ved omkring 10 km/t.
Jeg synes det virker dybt mystisk, og var egentlig bange for at jeg havde fået drejet på et eller andet der ikke må drejes på, hvis det giver mening..?
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Ja, det må du nok sigeSTDK skrev:Jeg synes det virker dybt mystisk

Går der evt. en ledning ind i variator-skjoldet et sted?
Måske du har fået forbindelse til pickuppen der måler på koblings-klokken og som begrænser cdien.
Hvis du da overhovedet har sådan en begrænsning?
Ellers er det da ren mystik, hvis du ikke har ændret på noget som helst?
- STDK
- 2. Rang
Giantco Sprint 4T 2007
PGO Hot 50 2016
Jeps...der går en ledning som jeg iøvrigt kom til at hive lidt kraftigt i da skjoldet faldt ned.
Tror jeg skiller det ad igen og ser om noget ikke sidder som det skal.
Så man kan ikke få drejet svinghjul eller noget således at kan skade motoren...?
Det var det jeg var mest bange for:-(. Det ville jo være ærgeligt med en næsten spritny scooter..!
Ang. begrænsning så har jeg bestilt en cdi til en 45 km/t -model. Ved ikke om det er den eneste begrænsning for at få lidt flere km/t, men har jo læst herinde at en Kisbee er elektronisk begrænset, så jeg prøver det:-)
Tror jeg skiller det ad igen og ser om noget ikke sidder som det skal.
Så man kan ikke få drejet svinghjul eller noget således at kan skade motoren...?
Det var det jeg var mest bange for:-(. Det ville jo være ærgeligt med en næsten spritny scooter..!
Ang. begrænsning så har jeg bestilt en cdi til en 45 km/t -model. Ved ikke om det er den eneste begrænsning for at få lidt flere km/t, men har jo læst herinde at en Kisbee er elektronisk begrænset, så jeg prøver det:-)
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Nej, det sker der intet ved.STDK skrev:Så man kan ikke få drejet svinghjul eller noget således at kan skade motoren...?
Det anbefales at gøre variatoren ubegrænset før man gør tændingen ubegrænset, ellers risikerer man at køre med Alt for høje omdrejninger.
Måske ikke så farligt med en 45cdi, men den "fornuftige" fart-forøgelse er en ubegrænset vario.
Prøv at bryde forbindelsen til den ledning der går ind i vario-skjoldet, så burde den ta fart som før.
- STDK
- 2. Rang
Giantco Sprint 4T 2007
PGO Hot 50 2016

Jeg er glad for at jeg tilsyneladende ikke har lavet ulykker.
Jeg prøver at få den møtrik af så jeg kan få den skive ud, og så lige få kigget på den ledning.
God Weekend.
- SMF
- 6. Rang
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
Skriv lige tilbage om der er en begrænsning i variatoren eller ej. Så ved vi det fremover med en Kisbee.
- STDK
- 2. Rang
Giantco Sprint 4T 2007
PGO Hot 50 2016
Ja, det var også min tanke at jeg ville gøre idag;-)SMF skrev:Skriv lige tilbage om der er en begrænsning i variatoren eller ej. Så ved vi det fremover med en Kisbee.
Svaret er NEJ. Der er ingen ringe der kan fjernes, hverken imellem eller bag.
Der er heller ingen krave på gliderøret, så umiddelbart er der ingen muligheder for at hente nogetsomhelst i variatoren.
Det blev også foreslået at jeg skulle klippe ledningen fra cdi'en og ned til den pin der målet baghjulets hastighed.
Det vil jeg også på det kraftigste fraråde at man gør, for så bliver hastigheden/omdrejningerne yderligere begrænset.
Nu har jeg samlet det hele igen, og skyder igen den voldsomme fart af 32 km/t:-(
Nu må jeg sætte min lid til at den cdi jeg har bestilt kan give lidt mere fart over feltet, for ellers er det godt nok træls.
-
- 15. Rang
Hvis omdrejningerne bliver yderligere begrænset ved at fjerne ledningen kan det være ledningen skal forbindes til stel.
Var der ikke en bagplade som her ?

Var der ikke en bagplade som her ?