For næsten 4 uger siden købte jeg en lidt brugt Aprilia SR 50 (karburator model) fra 2008.
Den er rigtig lækker og nærmest som ny da den kun havde kørt knap 500 km og har nu kun kørt godt 900.
Den er helt standard og lovlig, kører ca. 50 km/t lige ud, 28-30 km/l, nedad kører den op mod 60 km/t, så her slipper jeg gassen lidt for uha alle de omdrejnninger.

Den er købt i stedet for bil nr. 2 pga. jobskifte, noget billigere

Dog er der lige et par ting der irriterer mig..:
I køligt vejr, ca. max 5 grader, starter den med det samme hvor den får hjælp af automatchokeren, men nu hvor det er blevet varmere, eller rettere sagt holder den inde i varmen i arbejdstiden, og når jeg så skal starte den om eftermiddagen, ja så skal den lige have lidt gas.
Er det normalt/kan det være rigtigt ??
Den anden ting er at den dør lidt ved fuld gas, her skal lige slippes lidt igen og så kører den fint.
Får den for lidt eller for meget luft/benzin her eller hvad ??
Kan det have noget at gøre med begrænsningerne ?
Kan det mon hjælpe med en rens af karburatoren selvom den har kørt så lidt..?
Til sidst..;
Er det for risikabelt for mig at fjerne skiven, og er det nemt gjort på denne model ?
Her tænker jeg på at skåne den lidt og få den til at tage færre omdrejninger og køre længere på literen...
Men vil det være dumt hvis nu politiet stopper mig en dag og tjekker den ?
Jeg håber på at nogen kan hjælpe mig lidt ud af disse måske små problemer, som alligevel er et irritationsmoment for mig.
På forhånd mange tak!