Startproblem efter 9 dage
- SMF
- 6. Rang
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
Startproblem efter 9 dage
Er det normalt at en 2-takter har problemer med at starte efter at den har stået stille i 9 dage udendørs? Der gik 3-4 minutter før den ville starte. Det er en VGA Digita.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Startproblem efter 9 dage
Det er ret normalt, når en knallert står urørt i længere tid.SMF skrev:Er det normalt at en 2-takter har problemer med at starte efter at den har stået stille i 9 dage udendørs? Der gik 3-4 minutter før den ville starte. Det er en VGA Digita.
Re: Startproblem efter 9 dage
Hmm, har du kørt med karburator væske blandet i benzinen? Det skulle vist modvirke det værste vand og kondens i motoren, gør dig selv en tjeneste og kom lidt på, det skader ikke. (men for meget karburator væske kan vist godt være farligt hehe).
Fik at vide, af min trofaste mekaniker, at bare luft temp'en er under 15 grader, så skulle der kunne dannes kondens i motoren, så vi er vist ikke helt ude af "vinteren" endnu
Fik at vide, af min trofaste mekaniker, at bare luft temp'en er under 15 grader, så skulle der kunne dannes kondens i motoren, så vi er vist ikke helt ude af "vinteren" endnu
- Bette Niels
- 5. Rang
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
- Køretøjer: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
- Geografisk sted: Meget midt i Jylland.
Re: Startproblem efter 9 dage
Jeg kan godt følge RooZvonBooZ, selv om jeg er så dum at jeg må spørge om hjælp til en bagpære, 54 års erfaring har lært mig, at stort set alle benzin drevne maskiner, undtaget dem der har systemer som kan udskille vand fra brændstoffet, det behøves ikke kun at være en kold vinter, det er i hele den periode med høj luftfugtighed, i Danmark, tjae, efter omstændighederne, men vi bor i et fugtigt klima, de vil gerne have sprit, jeg starter om efteråret, når det pisser ned hele tiden og forsætter indtil, det er holdt med at pisse ned om foråret, så er man fri for at have en sjat vand til at stå i bunden af svømmerhuset, ( alternativt kan man prøve, på de scootermodeller, hvor det kan lade sig gøre, lige løsne drænskruen i bunden af svømmerhuset, holde et glas under drænslangen,kikke på det som kommer ud, er det delt i lag, ja så skulle man have brugt karburator sprit...
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Startproblem efter 9 dage
Det er ikke nødvendigt med karburatorsprit, da der er 5 procent bioethanol i benzinen, som gør karburatorsprit unødvendigt. Jeg har ikke brugt det i 10-11 år, på mine Big's.RooZvonBooZ skrev:Hmm, har du kørt med karburator væske blandet i benzinen? Det skulle vist modvirke det værste vand og kondens i motoren, gør dig selv en tjeneste og kom lidt på, det skader ikke. (men for meget karburator væske kan vist godt være farligt hehe).
Fik at vide, af min trofaste mekaniker, at bare luft temp'en er under 15 grader, så skulle der kunne dannes kondens i motoren, så vi er vist ikke helt ude af "vinteren" endnu
- SMF
- 6. Rang
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
Re: Startproblem efter 9 dage
Tanken var næsten tom inden jeg satte den hen de 9 dage, hvilket nok var lidt dumt. Måske gjorde det problemet værre. Men efterfølgende starter og kører den fint (7-9-13).