(Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agility 50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Der kom desværre ikke så mange billeder op her til sidst...
jeg har taget en sjat.. og ska se om jeg ikke lige kan få dem smdit ud en dag


Scooteren er 95% færdig her og den kan køre
der mangler at blive monteret småting som kabel holdere, der skal flyttes lidt på lednings nettet og bagskærmen som er droppet for nu skal erstattes af inderskærmen bag som skal ha en ny placering
for bremsen virker ikke endnu pga manglende bremse væske.

og så ska den indstilles lidt mere... dyse 82 var for magert 86 blev super svagt brunligt så mon ikke en 88-90 er sagen.. ( den får mere luft end standard ) så det er helt ok.

sidst men ikke mindst.. og nok største problem for nu er at den vibrere en del over 40km/t jeg har en formodning om at det er udstødningen men skal ha gennemgået alle bolte en ekstra gang just in case

og måske sætte et par skiver imellem ved den nye støddæmper.. tror måske der er lidt sluk der.

Stor Tak til Kymconørden for inspiration, god dialog og tilladelse til at lave et direkte kopi af hans farve design. :party: :thumbup:
almost done.jpg
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Vi bør sgu lave en klub! Kun for ejere af "Agility Black and White - Special edition" ;)
Men stor hatten af for det kæmpe arbejde, lige fra sandblæsning til renovering af motor og plast-dele mm.
Det kan vist godt kaldes "En Ordenlig Omgang" :o
Og selv tak for inspiration og hjælp med foto-shop, jeg ripper dit sprøde fælg-desing for hårdt!
Den skisme blevet fin din slæde :clap:
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Nå der var lidt småting tilbage... og de er så småååt ved at være fikset...

den har trillet små 100km nu så gav den op efter en ordentlig skylle en morgen... kørte heldigvis kun 100m.... ku ikke finde fejlen så tog drastiske skridt i brug.. og nakkede kærestens karburator... og hurra! skidtet startede ( det viste sig at være mere held end forstand ) hendes karburator gav mig dog den tomgang jeg ikke kunne få den til at stå i med min egen!!... så den får nok en ny karb engang snart...

men nej problemet viste sig at være vand der var sevet ned til CDI boksen... den blev blæst tør med højtryk og så startede den promte.


jeg fandt ud af at der var blevet en fjeder væk til at trække bremsekablet retur til bagbremsen.. så den blev lige lavet af en "træk" fjeder der blev strukket og kortet af så den virkede som en trykfjeder.

bagstøddæmperen øverste bolt blev strammet en smule

udstødningen gik imod centerstøttefoden... den blev "Dremlet" lidt væk der hvor den gik på.. samt forrøret til udstødningen fik et GOK! med en hammer så den blev lidt flad på det sted hvor den gik på... nu er der 1½-2mm spillerum og den går ikke på mere..

beslaget til udstødningen er blev skåret over da det var for langt til min maskine ( den kommer jo fra en Giantco sprint eller lign ) og så blev der skåret lidt af og tilpasser lidt og punktsvejset fast sådan at det nu sidder med 2 bolte frem for kun 1...
beslaget bliver pillet af snart og så skal det fuldsvejses og gøres lidt pænt.

min topboks blev lavet færdig og monteret.


Ting der mangler at blive lavet:

Indstilling af karburator så den står perfekt
Bagskærm
Bremsevæske på for bremsen
Fejlfinding på varme i håndtag
Lys i bagagerummene


lige et før/efter billede
før billedet er fra dengang den var relativ pæn i sin originale stand.
scooter før og efter.jpg
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Så tror jeg at den ged blev barberet.. mht tomgangs problemer.

havde i tidernes morgen leget lift med luft tuning... det blev kørt tilbage til 17.35mm hul i luftfilter kassen frem for de 25-30mm den havde... standard hul er 18mm men fandt efter lang tids søgen et lille rør på 17.35 ( hætten fra en læbepomade ) :lol:

Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Den har ramt 17408km nu og så skulle der lavet lidt ved El starteren som kun virkede tilfældigt...
i øvrigt er kickstarteren død da alle tænder på halvmånen er væk! :roll:

Så blev der lavet nyt EL ved batteriet + en ekstra Stel direkte til EL start motoren
og sørme om den ikke pludselig fik fart på og burde nemt kunne starte maskinen.... meeeen...

så var der selvfølgelig noget nyt galt så den ikke vil starte er vel bare "just another day" som scooter rytter i det ganske danske land. :weeping:
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Så er min Scooter blevet en vaskeægte hybrid scooter

12V 45ah Batteri under sædet... og 5 liter benzin i tanken

Desværre er det kun fordi statoren ikke lader og jeg derfor køre på ren batteri til lys og gnist... mit lille 7a batteri kunne kun klare 45% af min daglige kørsel.. så jeg fandt lige et bil batteri frem fra gemmeren det dækker så mine behov til ca. 200-250% altså 2 - 2½ dags kørsel.. jeg lader det dog hver dag for at det ikke skal blive for afladt.

Min Kickstarter er som tidligere nævnt død pga manglende tænder... min El start virker til gængel kanon nu.... bortset fra at min start knap er død... defekt.. whatever.. :roll:
jeg måtte "kortslutte" starter motoren med + fra batteriet den ene dag for at komme hjem.... :roll:
jeg har så monteret en push kontakt fra biltema som ny start knap og det virker perfekt. :thumbup:
så er min bagskærm knækket af og "spist" af bagdækket doh! :roll:
mit speedometer er defekt... det virker nede ved hjulet men ikke ved styret... :roll:

nå ja... alle de små problemer :D

Mit største problem er vibrationer... jeg er ved at blive skør af det... aner ikke hvad der er galt men den vibrere helt vildt når den kommer op på de 40+ km/t og det er self stigende med farten...
jeg har afbalanceret mit forhjul og det hjalp lidt på vibrationer i styret.. men ikke i resten af maskinen :roll:


den har forresten nok rundet over 20.000km nu men speedo døde på 18200.3 :lol:
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agility 50

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Så døde maskinen.... speedometer virker som tidligere nævnt ikke.. men den har kørt anslået ca. 23.000km nu
og den kommer ikke til at køre længere med denne motor... da den har sat sig... den har smidt alt olie uden jeg har opdaget det... der blev tjekket olie for ca. 300-400km siden og fyldt efter og så gik den ikke længere nu her....


nogen der kender til alternative komplette motore man kan sætte på istedet for kymco's egen ? ( der er ikke mange at finde brugt )
tænkte måske en sprint eller sådan ? ( men der er vel beslag der ikke passer... )
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agility 50

Ulæst indlæg af Jps »

Denne motor er prøvet på en Giantco, så den fra en giantco burde passe lige over?
http://www.dba.dk/agility-motor-koerend ... 013898381/
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agility 50

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

ja du siger noget...
den der havde jeg været inde og se på men den var for langt væk :thumbdown:

Men det er da rigtigt at de jo har prøvet den af på en giantco! :D :thumbup:
Besvar