Gaskabel fryser

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er en anden måde at gøre det på. Med en sprøjte og kanyle.
FXThrottleLube01.jpg
FXThrottleLube01.jpg (51.95 KiB) Vist 7666 gange
Her er nogen videoer der viser hvordan man bruger en kabelsmørre. Hvis du kan få den kabelsmørre til at virke på gaskablet uden at ødelægge det så sig til.
Jeg tror ikke man kan få sådan en kabelsmørre til at virke på vores gaskabler.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Angående de karburatorer med 2 gaskabler så har fundet nogle billeder.
lubethrottle08.jpg
lubethrottle08.jpg (34.46 KiB) Vist 7666 gange
FXTrimRust01.jpg
FXTrimRust01.jpg (50.83 KiB) Vist 7666 gange
Hvis gaskablet var frosset fast på sådan en med 2 gaskabler så forstiller jeg mig at man stadig kan stoppe ved at dreje gashåndtaget den anden vej.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

Nu har jeg fået fjernet mit gaskabel fra kaburatoren og smurt det så godt jeg kunne (brugte dit trick med plasticposen)
Det bøjede metal kan det fjernes fra kablet og sættes på igen? Fordi virkede ikke som om at alt løb igennem kablet, men at noget af det løb ud fra metallet.
Prøvede også at hælde noget silicone spray ned af kablet fra gashåndtaget, ved at skrue den store møtrik af (den del man bruger til at finindstille gashåndtaget med) Ved at skrue det af kunne jeg hælde silicone spray'en ned.
Skriver i morgen hvad der er sket (og måske ikke sket :( )
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg mener netop ikke at man kan hive de bøjede metalrør af.
Jeg har prøvet at hive i mine uden held men ville ikke hive for hårdt. Men er ret sikkert på det ikke er meningen man skal kunne hive dem af. Så ødelægger man kablet tror jeg.
Men hvis jeg engang får købt et nyt gaskabel så skal jeg nok forsøge på det gamle noget mere.
Men der er jo et plastik rør inden omkring wiren som gør hele vejen igennem kablet og også gennem de bøjede rør så vidt jeg ved for man kan se enden af plastikrøret det hvor wires går ud så selvom man hev de bøjede rør af så ville der jo stadig være det plastikrør omkring wiren som man skulle igennem.
Og ja det sprøjtede også ud efter de bøjede rør når jeg prøvede at smører mit i enden.
Så har jeg prøvet at bruge tape og sætte plastikposen helt derned så det bøjede rør er med inden i plastikposen men det blev sku aldrig rigtig godt.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

Okay mente hellere ikke man skulle kunne hive det bøjede metal rør af.
Ellers kan jeg prøve at skille rattet af og gashåndtaget. Og så hælde smørelse ned af der.
Ellers må jeg jo be' min mekaniker om at ordne det for mig (selvom jeg ikke er meget for at skulle betale hans timeløn...)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af Jps »

jakk212 skrev:Okay mente hellere ikke man skulle kunne hive det bøjede metal rør af.
Ellers kan jeg prøve at skille rattet af og gashåndtaget. Og så hælde smørelse ned af der.
Ellers må jeg jo be' min mekaniker om at ordne det for mig (selvom jeg ikke er meget for at skulle betale hans timeløn...)
Hvor sidder rattet på en scooter/knallert??
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

Jps skrev:
jakk212 skrev:Okay mente hellere ikke man skulle kunne hive det bøjede metal rør af.
Ellers kan jeg prøve at skille rattet af og gashåndtaget. Og så hælde smørelse ned af der.
Ellers må jeg jo be' min mekaniker om at ordne det for mig (selvom jeg ikke er meget for at skulle betale hans timeløn...)
Hvor sidder rattet på en scooter/knallert??
Der hvor du placere dine arme XD
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af Jps »

jakk212 skrev:
Jps skrev:
jakk212 skrev:Okay mente hellere ikke man skulle kunne hive det bøjede metal rør af.
Ellers kan jeg prøve at skille rattet af og gashåndtaget. Og så hælde smørelse ned af der.
Ellers må jeg jo be' min mekaniker om at ordne det for mig (selvom jeg ikke er meget for at skulle betale hans timeløn...)
Hvor sidder rattet på en scooter/knallert??
Der hvor du placere dine arme XD
Det er ikke et rat, det hedder et styr. Rat hører til i biler ;).
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

Burde det ikke være min mekanikers opgave at have smurt gaskablet til og starte med? Havde den til 300 Km garanti syn (for at beholde garanti'en) hvor han smurte den.

Vil bar eikke betale ham for noget han egentligt burde gøre til og starte med...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvad du har aftalt med mekanikeren der skulle laves.
Men jeg tror ikke det er noget der bliver gjort med mindre man siger det.

I brugermanualen står der ikke noget om at smørre gaskabel.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... manual.pdf

Og det er vist meget almindeligt at der ikke står noget om det i serviceskemaerne.
Jeg kan kun se det står i Yamaha Giggle serviceskemaet :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... kemaer.php
Besvar