baotian elstarter
baotian elstarter
Hej jeg har en baotian fra '10 som har problemer med elstarteren
Jeg kan sagtens starte den på kickstarter og har også prøvet at køre en lang tur for at se om det var fordi der skulle strøm på den det virkede heller ikke, mit horn virker heller ikke og jeg syntes at kan læse her inde at de to ting tit hænger sammen men er der nogle der har en ide til om jeg bare skal skifte elstarteren eller der kan være andet galt?
I sidste uge kørte den fint rundt men uden at starte da der var kompressions problemer de blev lavet i går og i går klikkede den når vi trykke på knappen i dag intet.
Jeg kan sagtens starte den på kickstarter og har også prøvet at køre en lang tur for at se om det var fordi der skulle strøm på den det virkede heller ikke, mit horn virker heller ikke og jeg syntes at kan læse her inde at de to ting tit hænger sammen men er der nogle der har en ide til om jeg bare skal skifte elstarteren eller der kan være andet galt?
I sidste uge kørte den fint rundt men uden at starte da der var kompressions problemer de blev lavet i går og i går klikkede den når vi trykke på knappen i dag intet.
-
- 15. Rang
Re: baotian elstarter
Der kan sidde en kontakt ved sidestøttebenet så sørg for det er slået op.
Se så om bremselyset bag på tænder når du bremser og lyt om den siger klik under sædet et sted når du trykker på elstart knappen.
Oplad batteriet og mål det.
Se så om bremselyset bag på tænder når du bremser og lyt om den siger klik under sædet et sted når du trykker på elstart knappen.
Oplad batteriet og mål det.
Støtte benet er oppe, bremselyset virker også har en kontakt der sætter sig ved brug af højre bremse så den bruges ikke, der kommer ingen lyd når jeg trykker på knappen i dag den er helt "død" vil prøve at sætte lader til i aften og se om det er det selv om jeg tvivler da alt andet el virker ud over elstarteren og hornet.
-
- 15. Rang
Prøv og find starterrelæet.
Det sidder nok på højre side af scooteren underskjoldet.
Du kan nok komme til det ved at fjerne sædeboksen.
Se om stikket har god forbindelse.
Brug et multimeter til at måle.
Det sidder nok på højre side af scooteren underskjoldet.
Du kan nok komme til det ved at fjerne sædeboksen.
Se om stikket har god forbindelse.
Brug et multimeter til at måle.
Super det vil jeg prøve mange tak indtil videre.
Hva' så, var det bare det der skulle til? 

Vi tror der skal nyt batteri på. Der er ikke strøm nok på den til at den kan vise Benz mål. Kun hvis vi sætter lader på. Men hvis den lader strøm med lader på og elstarteren virker burde den så ikke give lyd fra sig når laderen er på?
hvis din baotian bare minder en lille smule om min, så sluger den kineser altså mere strøm end man tror. 
Så den smule strøm der er på den, er kun lige nok til kickstart måske.
Umiddelbart vil jeg tro du skal tage batteriet helt ud, af med alle kabler på det, også give det en god opladning i 24 timer. Har en CTEK oplader med 0.8 a, den fungerer skam udemærket til mine batterier.
(bortset fra at kulden her på det seneste, har drænet min strøm for vildt hehe)

Så den smule strøm der er på den, er kun lige nok til kickstart måske.

Umiddelbart vil jeg tro du skal tage batteriet helt ud, af med alle kabler på det, også give det en god opladning i 24 timer. Har en CTEK oplader med 0.8 a, den fungerer skam udemærket til mine batterier.

Overvejer bare at købe du nyt jeg købte den i 2011 og den er fra 2010 så hvis batteriet har siddet i fra ny så har det også gjort sit arbejde syntes jeg. Men overvejer også at skaffe en anden i stedet da jeg er en lille nips der ikke vejer eller fylder ret meget er det faktisk en rimelig tung scooter i forhold til den hot jeg havde før eller også er det bare mig der er sær.
Ja ok, så har den vist gjordt det meget godt. 
Og nej, jeg synes altså også det er tungt at trække rundt på XD (har skulle trække den hjem et par kilometer, mere end en gang hehe)

Og nej, jeg synes altså også det er tungt at trække rundt på XD (har skulle trække den hjem et par kilometer, mere end en gang hehe)