Er det en almindelig hvis halogen H4 bilpære som sidder som positions og langt lys som sidder foran på en Baotian Rocky scooter ?
Nogen der ved om det er lovligt at skifte (hvis det er en H4) de pærer ud med f.eks. gule, blå eller Xenon pærer i stedet for de hvide ?
Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kommer ind til disse lygter ? Kan jeg nøjes med at tage det trekantede skjold øverst af eller skal man have mere af, og hvordan gør man det ? Bare skrue alle skruer ud eller hvordan ? Hvordan sidder det øverste skjold fast, for kunne man fjerne det så kunne man vel sagtens skifte pærerne foran eller hvad ?
Kan være det er en H1, de ligner meget H4.
Der er både nærlys og fjernlys i.
Positionlys er gerne en lille pære på 10 watt hvis det er en med glødetråd.
Forlyset skal været hvidt. Der er sikkert nogen regler for hvor meget blå eller rød de må lyser og det er sikkert ikke særlig meget.
Hvis du mener HID så kan det da godt være det kan laves lovligt hvis du har penge nok. Men du kan nok ikke gøre det lovligt ved bare at udskifte pæren fordi der skal vist også være lygtevaskere på.
Du skal nok bare have frontskjoldet af, der sidder vel nogen skruer i nærheden af kanten af plastikken også se om du kan få hånden ind, ikke sikkert der er særlig meget plads.
Der kan sidde en bøjle du skal trykke ind også lidt til siden så den giver slip.
Ja du kan skifte alle pærene, bare ikke forfra, man skal ind bag ved.
Ja jeg prøvede at fjerne to skruer oppe foroven hvor jeg lige kunne se der sad nogen, men skjoldet sad stadig godt fast forneden og turde ikke flå for meget i det, vil jo ikke gerne ødelægge det he he.
Men er lidt nervøs for "bare" at skille ad så jeg ikke får det samlet igen - Ja jeg er ikke erfaren i motorer, biler, scooter mm. he he
Jeg tror det er en HS1.
HS1 er vist 35/35 watt, og H4 er vist 60/65 watt.
Læg mærke til der står "xenon look". Look betyder at det er det ikke.
Selvom der er blå farve på glasset så er det ikke sikkert den lyser særlig meget blå.
Der sidder sikkert en skrue til hvis du kigger nedefra forrest.
HID giver sikkert nok bedre lys.
Men "look" betyder at det er det ikke.
Det er når folk prøver at sælge noget det ikke er så kalder de det "look" for at snyde folk til at købe det.
Ligesom hvis du ser en sofa i "læder look" så betyder det at sofaen ikke er lavet af læder.
Så også engang et fjernsyn i "stereo look".
Det kan være du kan skubbe frontskjoldet frem når du har løsnet skruerne.