21mm karburator

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

21mm karburator

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Hej allesammen.
Jeg har et spørgsmål angående en dellorto 21mm karburator.
Jeg købte på et tidspunkt et tunsæt bestående af en 48mm cylinder med tilhørende stempel og
omtalte karburator. Da jeg havde sat cylinderen på fandt jeg ud af at den faktisk kørte temmelig godt.
Både acceralation og topfart var betydeligt forøget, så jeg besluttede at se tiden an med karburatoren.
Mit spørgsmål er så. Når jeg engang kommer dertil at jeg får lyst at prøve at sætte den på hvad gør jeg så
med den automatiske choker som sidder på den originale karburator. Skal den afmonteres et eller andet sted, eller
skal den bare placeres et sted inde i scooteren hvor den sidder fast? Der er jo manuel trækchoker på den nye.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 21mm karburator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Bare tag stikket af chokeren og lad chokeren sidde på karburatoren når du tager karburatoren af scooteren.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: 21mm karburator

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Okay Skal jeg så bare placerer stikket et sted hvor det ikke er i vejen og hvor det sidder fast så det bliver hvor det er?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 21mm karburator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da godt putte et stykke tape over så stikket ikke bliver beskidt og ikke får elektrisk kontakt med noget og sætte det fast med en strip hvis du har lyst.
Besvar