Kondens i lygter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Kondens i lygter

Ulæst indlæg af SMF »

Hej og godt nytår! :party:

Jeg har en 3 måneder gammel VGA scooter fra Thansen hvor der er kommet noget kondens i baglygten og i den ene blinklygte foran. Er det noget man bare bør leve med, eller er det noget som I ville reklamere over?
Kondensen generer mig sådan set ikke, jeg frygter mere at der kan ske nogle følgeskader på sigt mht. ir og rust osv. Og så bør en ny scooter vel heller ikke få kondens i lygterne allerede? (også selvom det er noget kineser-Thansen-bras).
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Kondens i lygter

Ulæst indlæg af TOCA »

3 måneder er måske lige tidligt nok for den slags, men helt undgås kan det nok ikke, især ikke i denne kolde tid, med høj fugtighed.

Jeg ville helt klart kontakte forhandleren, og gøre opmærksom på, at det ikke er tilfredsstillende, på så ny en maskine. Det er fuldstændigt underordnet hvor tingene er fremstillede, og hvor billigt de er solgt, forbrugerloven gælder for alt og alle!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vis eventuelt nogle billeder så vi kan se hvordan det ser ud.
Du kunne prøve og parker din scooter et sted hvor solen skinner, det kan være det hjælper på det hvis du plejer og parker den omme på den anden side af bygningen hvor det er mere fugtigt.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Ulæst indlæg af SMF »

scootergrisen skrev:Vis eventuelt nogle billeder så vi kan se hvordan det ser ud.
Du kunne prøve og parker din scooter et sted hvor solen skinner, det kan være det hjælper på det hvis du plejer og parker den omme på den anden side af bygningen hvor det er mere fugtigt.
Den har holdt i solen i går og nu er det væk... nåede ikke og tage nogle billeder af det. Men der er kommet noget snask inde i forlygten. Aner ikke hvad det er. Pæren har ikke været taget ud, så lygten kan næsten kun være utæt et sted. Vi har jo fået en del regn på det sidste.
Jeg prøver lige at tage et billede og lægge det op...

Et andet spørgsmål: Hvor stramt skal forrøret på udstødningen være spændt fast på cylinderen? Jeg synes scooteren er begyndt at larme lidt mere når den er varm, og så tjekkede jeg skruerne dernede i kold tilstand i dag - de kunne næsten løsnes med fingrene. Er det ikke lige løst nok? Jeg strammede dem godt fast men er kommet i tvivl om hvor stramt, da hele skidtet sikkert udvider sig når det bliver varmt?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jo hvis du kan løsne den med fingerne så er det for løst og de kan med tiden rasle af sig selv af.
Ved ikke hvad tilspændingsmoment den skal have. Bare spænd dem fast men ikke specielt hårdt.
Hvis den stadig larmer så kontroller at pakningen er der. Eventuelt køb en ny pakning.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Yamaha Neos 4, 45scooter

Ulæst indlæg af balle »

M.h.t. et eventuelt problem med udstødningen, ville jeg da straks henvende mig til forhandleren. Der er vel garanti på :?:

Venligst Erik.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

Hvis man har problemer med løse bolte/møtrikker ved svanehalsen, er løsningen at bruge låseskiver. Det bruger jeg.
Det er nogen der ligner disse, bare i en lidt tyndere udgave.
http://f.metal-supply.dk/2948v4m9kl5lwdsb_480_640.jpg
Besvar